Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

F24i26l79i81p 52V77r56a20c39o58v21s95k42ý 8320907871850

Strašně moc nám schází vyrovnání se s tou dobou...Ne stavění šibenic po 89, ale pojmenování špatnosti a její definice.Schází dodnes, karma.

+12/0
doporučit
21.8.2019 17:12
Foto

M85a56r81i94e 26J65a21n11d67o64v84á 8381183215356

"osobně to považuju za mnohem horší než samotné znásilnění, jak jsme se jako národ k tomu zločinnému aktu, spáchaném na nás samotných, sami postavili"

Nemáte pravdu, pane Kroupo. Jako národ jsme se k tomu postavili dobře. Nebo kdo si myslíte, že byli ti, kteří demonstrovali? Marťani?

Špatně se k tomu postavili, jak jinak, komunisté, kteří nechali do toho národa střílet.

+10/0
doporučit
21.8.2019 18:32

M35i41l21o41s86l45a23v 36J78e67ž62e69k 3104573394151

Karma, tu dobu pamatuji a vím jaká byla atmosféra ve společnosti a potom se začali vyhazovat lidi ze zaměstnání a různě zastrašovat a nastala ta doba šílené normalizace a je proto velmi zarážející ,že dne 21.8 2019 přijme v Lánech prezident této země jednoho z následovníků té nepěkné doby komunistu Filipa.- inu rovný rovného si hledá.

+9/0
doporučit
21.8.2019 16:23
Foto

K98a24r76e92l 84C92a15c29h 8109234705504

Tak jsem asi četl ten článek duchem nepřítomen, ale nějak mi uniklo, co jím autor přesně mínil. Nejsem pamětníkem roku 1938, ale v r. 1968 jsem dosluhoval VZS. Znám tedy veškeré události r. 1968 z vlastního prožitku. Dávám si sám pro sebe mezi tyto roky, které od sebe dělí 30 let, určité rovnítko. Jsou to roky, kdy jsme se nedokázali postavit agresorovi. Již od r. 1938 se v našem národě uhnízdil syndrom poraženectví a ten se naplno projevil i v r. 1968. To, že byl agresor v převaze, není omluvou. Agresorovi se má národ postavit vždy, i kdyby tím riskoval sebezničení. Ustupování agresorovi se následně projeví na charakteru národa, který se podvědomě za svou národní identitu stydí. Toto trauma si pak kompenzujeme křepčením na Staromáku při úspěchu českých hokejistů. Je to slabá náplast na nezacelenou jizvu na národní hrdosti.

+10/−1
doporučit
21.8.2019 16:14

M20a91r34t11i50n 98B70u16s89i79d55e98a 4503430

Ano, to je důvod, proč nemám rád teatrální akce kolem výročí okupace.

Vpád vojsk VS považuji za tragédii ..ale něco, co občané neměli možnost ovlivnit.

To, co mohli ovlivnit bylo jejich chování v následujícím období. A to, bohužel, spočívalo víceméně pouze v pořádání několika emotivních akcí o soudržnosti, věrnosti, neochvějnosti ..aby pak následovala normalizace.

To považuji za největší neštěstí..normalizaci ..bez poprav, bez koncentračních táborů..prostě kariérismus, výhody, posudky..

Proto dnes nerad koukám na dobové dokumenty a emotivní manifestace ala "věrni zůstaneme" ..když si člověk uvědomí jak snadno pak lidi zapluli do té normalizace.

Pravda, já tu dobu nezažil, nemohu tvrdit, jak bych se sám zachoval .. takže je trochu nefér kritizovat. Nicméně si myslím, že bysme se neměli jen chlácholit pouhým odsuzováním okupantů a nostalgickými připomínkami dočasných projevů vzdoru ..ale trochu se chytit za nos.

+7/0
doporučit
21.8.2019 23:27

J55o25s58e13f 50M10e19r35u79n38k93a 6442410493487

No, politiky, kromě Františka Kriegela, se podařilo zlomit za pár dnů. To mělo na národ hrozný vliv. V tomto dosáhli sověti do roka svého, vlastně z určitého úhlu pohledu skončila normalizace do roku 1970-71. Pak už nebylo co normalizovat.

+6/0
doporučit
21.8.2019 19:31

J15a22k85u31b 51Š84o68l75c 8381688594575

"Naši lidé" to rozhodně nebyli naši lidé. Pro mě je zajímavější proč tito "naši lidé" nebyli potrestáni po roce 1989. Nelze v tom nevidět dohodu o převzetí moci. Komunisté, Stbáci už neměli v ruce žádné trumfy, přesto uhráli skoro vše. Beztrestnost, náskok v podnikání.

+4/0
doporučit
21.8.2019 16:02
Foto

J68i98ř19í 44J31i93r44o58u59d13e50k 8206299504104

A to jako který ,,náš národ", pane Kroupa? Já jsem pamětníkem. I let padesátých. Ovšem nostalgií po oněch časech rozhodně netrpím, ale ani zapomněním;-)

+4/0
doporučit
21.8.2019 15:31

L66u54d72e56k 64T38r65d51l73i42c22a 7281917700562

A prezident se u příležitosti výročí setká symbolicky s šéfem KSČM? To si dělá pr..?

+4/−1
doporučit
21.8.2019 21:35

J81a73r81m49i61l66a 79P29í58c23h47o15v88á 5552197444203

Ono se to dneska povídá... Já tu dobu teda zažila jako dítě, ale co asi tak mohli obyčejní lidí dělat? Protestovat? Hmm, jeden nic nezmohl a hodně lidí mělo strach. Měli rodiny, chtěli rozumně uživit děti, chtěli, aby děti mohly studovat. Tak se šaškovalo. Všude. Komunistům odkejvali boj za světový mír a doma poslouchali Svobodnou Evropu.

Jo, a hodně lidí vstoupilo do KSČ. Někdo z přesvědčení, někdo z povinnosti (třeba vojáci z povolání, policajti, ti prostě museli. Kdo nevstoupil, měl smolíka a tupráci dělat nemnohl) a někdo jen proto, aby mohl dělat svou práci. Jaký by mělo smysl, aby doktor házel lopatou uhlí do kotle? (Jo, a někdo tam vstoupil taky z kariérismu, aby pracovat nemusel, živila ho huba a plácání o přednostech komunismu. Takoví lidé dneska neexistují? Jen plácají o přednostech něčeho jiného). Byla to taková doba, a generace, která prožila válku, radši komunistům jejich bláboly odkejvala, a byla ráda, že jejich děti možná válku nezažijou. Nám se to dneska žvaní,ale pokud chtěl někdo komunisty potrestat,mohl a měl to udělat hned v r. 1990. Proč to teda neudělala garnitura kolem Havla? No, protože s komunisty uzavřela kšeft: vy nás zvolíte do čela státu a v klidu nám předáte mocve státě, my vás nepotrestáme. Že jste to potrestání nechtěli tenkrát? Dneska už to je hluboká minulost a většina národa má jiné starosti, především jak v současném marasmu uživí rodiny.

+3/0
doporučit
22.8.2019 19:08
Foto

J31a44n 67H19o83r95n13í92k 6393427665697

Naprostý souhlas, dík R^.

+3/0
doporučit
22.8.2019 12:51

J88o81s26e66f 88S55u68k 4465470100484

21.8.1969 se ukázalo, že s komunisty v čele si náš národ samostatnost nezíská..To byl zásadní omyl "Pražského jara"..

+3/0
doporučit
22.8.2019 8:35

J10i73r52i 96T51i90c60h61y 2286329762177

Napomahani okupantum horsi nez za nacistu.

+3/0
doporučit
21.8.2019 17:19

L69í36d87a 72M89a85r46e67l36o47v61á 4880332649881

Co to je za pitominu? Kolik tomu pánovi bylo v šedesátém osmém? Že při Rusácích stáli někteří papaláši (část z prospěchářství, část si myslela, že tak může aspoň něco zachránit), je fakt, ale nemůže všechny lidi házet do jednoho pytle. On tady vespod totiž neustále doutnal odpor proti nim...[>-]

+3/−1
doporučit
23.8.2019 0:04

J32a66r63o75m73í83r 43S29t19r20a52š16i51l 47S81t15. 3514654150185

Kolik jich ještě musí být?? Od Štrougala, přes Jakeše a dalších nejvyšších, minimálně desetitisíce. Proč nedostali přes prsty?? na to se ptejme a kdo jim přes prsty nedal včetně těm po 1989 - privatizátorům opět těm nejvyšším ? Proč?? Protože se nechce - je to jen konspirování a nicneřešení. Dneska tady vládnou ti samí a mají celý národ v rukou. Co s tím?? Víte - ale ano, ale opět se nechce!! Tak raději nenaříkejme - a natlučme si své huby !!

+1/0
doporučit
22.8.2019 7:18

J96o62s66e94f 56M60e62r79u72n36k90a 6182270353707

Ryba smrdí od hlavy. Sehnání, resp. Vlastizrada našich politiků v Moskvě zlomilo národ - tedy každého zase ne. Ale v srpnu velké národní vzepětí, za pár měsíců Palach marně burcoval proti letargii.

+1/0
doporučit
22.8.2019 5:20

J39i61r68k10a 43K84o91p68a63c78e43k 4408263876643

Pan Kroupa má tentokráte naprostou pravdu... bohužel. :-P

+1/0
doporučit
21.8.2019 21:59

J55a46n 67P59a79v34e13l 8953802278326

Typický Kroupa. Rozhodný, jasný názor. Fakt, že tématu moc nerozumí, na tom nic změnit nemůže ;-D

1) Lidé chtějí žít. Nechtějí být za hrdiny. Chtějí žít. Proto se přizpůsobili docela snadno. Nicméně, podobná situace je prakticky na celém světě. Jenže mi máme smůlu v tom, že několikrát jsme se o tom mohli přesvědčit na vlastní kůži. Když se někdo nepřizpůsobí, tak může dopadnout jako Palestina. Ti se také nikdy nesmířili s izraelskou nadvládou (nechme stranou důvody a morální hodnocení)

2) Češi, narozdíl třeba od Poláků či Maďarů, měli ke komunistům a Sovětskému svazu velice kladný vztah. Z toho vychází malý odpor proti nim a výrazně vyšší sympatie.

+1/−5
doporučit
21.8.2019 16:07
Foto

J79o49s45e83f 60C96h33ý22l20e74k 5897967149740

Moc se nezměnilo. Do roku 89 naši představitele lezli do zadku Rusku,dnes lezou do zadku USA . Ti se k nám chovají jako ke své kolonii. Nařizuji nám kolik máme dát na zbrojení ,co a kde máme nakupovat. Rozhodují o tom kde máme poslat naše vojáky. Jezdí si tady jak po cvičáku. Navíc jsme se stali členy útočného paktu NATO. Policajtu máme víc jak za bolševika a vězňů také. Lidí a děti v exekuci tisíce.

0/−2
doporučit
23.8.2019 9:36

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz