Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já jen technicky, Hlas Ameriky už byl probrán, rozhodně rušený nebyl, poslouchal jsem ho od sedmdesátých let. Ale projev v americkém Kongresu nebyl přednesen v angličtině, nýbrž v češtině a kongresmani měli k dispozici jeho překlad (zlí jazykové tvrdí, že tam měli vsuvky, kdy měli vstát a tleskat). Václava Havla mi bylo líto, že zemřel naprosto opuštěn na Hrádečku (jedinou přítomnou byla sestra boromejka).

1 0
možnosti

Přesněji řečeno, projev zahájil v angličtině a až posléze přešel na češtinu.

1 0
možnosti

Nekritickým obdivovatelům Václava Havla a naopak jeho nesmiřitelným kritikům bych doporučil přečíst si knihu "Havel" od Michaela Žantovského. Je velmi dobře napsaná a vadí mi na ní jen to, že se autor (jak sám píše) úmyslně vyhnul nejkontroverznějším tématům jako prodej Lucerny Chemapolu, či milost pro paní Chadimovou. Jinak si ale mnohdy nebere žádné servítky a píše o Havlovi (nečekaně) velmi otevřeně. R^

4 0
možnosti

P82e90t52r 17B59u47r33i66a60n

18. 12. 2018 16:22

Hezky napsáno, karma.

0 0
možnosti
Foto

Souhlas, ale u mne poněkud jinak. Měl jsem pochybnosti od začátku, takže u mne to určitě nebylo "zbožňování". Uznávám jeho počáteční a nevyvratitelný mezinárodní přínos. Také mu ale zazlívám nešťastné zásahy do ekonomiky motivované nevhodně humanitárně.

3 0
možnosti
Foto

Jen pár maličkostí. Vysílání Hlasu Ameriky rušeno nebylo, pravidelně jsem poslouchal vysílání od 21:00 ("Ivan Medek, Hlas Ameriky, Vídeň"). Rušeno bylo vysílání Svobodné Evropy.

Havlovi je často vytýkáno, že byl na komunisty moc měkký. Mnozí tehdy chtěli za prezidenta Alexandera Dubčeka. Dovedete si ale představit, že by prezident Dubček 25.února 1990 podobně jako Havel prohlásil: "25.únor nebyl Vítězný únor ale komunistický puč!"?

Ať už byl Havel jaký chtěl, ve své době to byl muž na svém místě a díky němu jsme v tom čase získali dobré jméno ve světě. O to smutněji je mi z dnešní situace, kdy na Hradě sedí prolhaný a mstivý proruský a pročínský stařík, a naším premiérem je podobně prolhaný bývalý agent Stb. To jsme to dopracovali! Rv

11 7
možnosti

Az na prvni odstavec souhlas.

Hlas Ameriky totiz jeste na zacatku sedesatch let rusen byl, Stejne jako Deutsche Welle BBC, nebo radio vatikan.

Kdy to prestalo jsem nejak nepostrehl, ale v osmasedesatem nebyla rusena ani svobodna evropa.

1 0
možnosti

I40v35a71n 79M95i18n90á65ř

18. 12. 2018 14:38

Václav Havel opravdu na první pohled působil křehce a zranitelně. Ve skutečnosti musel být velký tvrďák, kterého komunisti nedokázali zlomit - ani dlouhodobým vězením. Přesto jeho nenávist vůči nim nebyla vygradována natolik, jak by si - mnozí, režimem téměř nepostižení - představovali. Pokud by se v nejkritičtějčí fázi revoluce nedokázal zachovat v jednání s partajníky diplomaticky, kdoví k jakým zbytečným tragediím by následně mohlo dojít.

6 3
možnosti

Může mi někdo vysvětlit co je humanitárního na Humanitárním bombardování při kterém umírají lidé ?

4 8
možnosti

Já ho také nemusím a nikdy ani nemusel a to zdaleka ne jen kvůli tomuhle a tudíž mám obrovskou výhodu, poněvadž mám dneska "diskuzní volno". R^;-)

1 4
možnosti

J44a78n 12J85í95l86e49k

18. 12. 2018 14:04

Ta představa. Desátník Kroupa a Václav Havel v putyce u piva. :-) O čem by si ti dva povídali?

2 0
možnosti
Foto

Možná o hlupácích, možná o něčem jiném, možná by přišla řeč i na vás.

7 2
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám