Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M81a63r78e79k 12Š37k49o91d68a

25. 2. 2014 15:44

A už je to v zaujálech.

1 0
možnosti
Foto

To už je tam od rána od deseti hodin. Nesmíte spát tak dlouho;-D

1 1
možnosti

Dnes konstruktivně jen coby úplný amatér a fotografický čarodějův učeň jsem se mrknul na paramtery fotek, a vyšlo mi následující:

1.EOS 1100D + Tamron 18-270 je slušná kombinace pro tento typ fotek

2.Vše je foceno na 1/40 nebo 1/50 což je na hraně udržitelnosti, zejména pokud zmáčknete spoušť příliš vehementně (1/40 je už pro stativ nebo jak radí Marián, aspoň na pytlík s pískem)

3.takové časy sice udělají lepší hloublu ostrosti ale jak je vidět, na neostré fotce je to celkem k ... ničemu (viz. většina fotek)

4.Doporučil bych fotit s prioritou času (úplný manuál nevidím jako reálný) a u takových fotek a tohoto počasí volit čas kolem 1/100. Foťák už si docloní..

5.Zoom je dobré vždy maličko přitáhnout, optimální je fotit na 50, to už ale souvisí s kompozicí a viděním světa 6.Samostatnou otázkou je nastavení ostření na foťálku a objektivu, rozhodně bych doporučil u krajin nechat úplný automat a max.počet bodů 7.Vyvážení bílé je vždycky lepší manuální, než automatické, v tomto případě podle aktuálního slunce bych volil WB slunce nebo pod mrakem, teplota, barevnost a hlavně reálnost fotek bude mnohem lepší 8.Při časech 1/50 doporučuji opřít tělo i ruku o strom nebo stěnu, což je minimální pomoc pro ostřejší záběr. nebo lehnout na zem, viz. biatlonová ležka 9.Polarizák nejde na fotkách poznat. Používám ho hodně při slunečném počasí, umí divy. Je to ještě víc, ale takhle nějak bych viděl možný pokrok, jak odstranit neostrost a zbavit se jakéhosi oparu na fotkách. Gúdlak.:-P

3 0
možnosti
Foto

Díky za konstruktivní připomínky. Ano, měl jsem nastaven režim priority clony, alespoň většinou. Některé fotky, ale nevím teď jestli zrovna ty, co jsem pro blog vybral, jsem fotil v (M) manuálu, kde jsem měl nastaven čas tuším 1/350 (?), při cloně buď č.11, nebo č. 5,6. což si občas objektiv vytáhl na 6,3. Máte pravdu, že 1/100 jsem nezkoušel, a určitě to zkusím. Ostření mám myslím na foťáku nastaveno na +7. Fotím v systému RAW, takže s nastavením bílé si hraju až v počítači. Určitě ho ale zkouším měnit, a rozhoduju se podle toho, jak se mi to u které fotky více líbí. Polarizák nasazený byl, jen jsem měl někdy potíže díky nízkému slunci, a focenému objektu, co nebyl v ideálních 90° ke slunci, vytáhnout z něho všechno, co se jinak dá. Co se oparu týká, tak ten den prostě byl, nebylo ideální světlo a už vůbec ne viditelnost a jasnost vzduchu. Bohužel nejsem pánem svého času, a na výlet s foťákem musím jen o víkendu, kdy si počasí moc nevybírám. Jak už jsem psal, díky z dobré postřehyR^

0 0
možnosti

Vy prostě nemáte smysl pro kompozici, zlepšil jste se, to ano, ale nikdy to nebude víc, než obyč fotky z vejletu.

2 0
možnosti
Foto

Ale stejně si nemůžu pomoct, jakmile si představím Kroupovic rodinku na vejletě, vybaví se mi "Směr Karlštejn" z Pražský pětky :-)

6 0
možnosti

Karma za jestřápa! R^

6 0
možnosti
Foto

Nuuuudaaaa... Přesně, jak jsme včera s panem Procházkou předpověděli. A nejhorší je, že to jistě není všechno, tipuju ještě tak dva díly.

4 0
možnosti

Já si spíše myslím, že jde o takovou hezkou každoroční tradici. Loni v dubnu jsme se mohli kochat identickými fotografiemi, avšak v závěru, místo koníka, byla zvěčněna koza. 

http://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/c/332024/Meandry-Botice-chranena-prirodni-pamatka.html

8 0
možnosti

Vynikající až suprové fotky, velice chválím "dramaturgii" řazení fotografií, úplně mi to asociovalo scénář Televizních novin TV Nova, včetně zviřátka na konec. Jednoznačně karma! R^

7 0
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám