Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Nesouhlasým. Nevyďým dúvod zasahovat do Českého jazika a jeho jemních nuancý.

Dost liyďý taki řýká, že není dúvod řešit y/i.....

26 2
možnosti
Foto

Nic ve zlém, ale já se domnívám, že na matrikách dnes nikdo nebrání ženám v zápisu jejich příjmení bez přechylování. Aspoň moje neteř tak před dvěma lety po svatbě takové příjmení získala.

Já osobně ale zvláště česká příjmení žen bez přechylování považuji za snobárnu, za lacinou snahu po "světovosti".

13 1
možnosti
AM

A80d71a56m 16M90a47l76ý

4. 9. 2019 14:25

Ale brání.

Umožněno je to pouze lidem jiné národnosti než české.

Je pravda, že se to dá velmi snadno obejít:

Po rozdělení Československa si všichni občané mohou vybrat zda se cítí být Čechem nebo Slovákem. Před svatbou je tedy možné se náhle prohlásit Slovenkou a požadovat zapsání nepřechýleného příjmení.

0 0
možnosti
Foto

No já nevím. Mně to bez té koncovky nějak nejde přes jazyk. Mám to v krvi zažité. Ale kdyby to mělo být bez té koncovky, tak by si dámy stejně měly mít možnost změnit křestní jméno třeba z Michaela na Michael, nebo z Jana na Jan apod. Myslím, že sám uznáte že je to absurdní.

12 0
možnosti
Foto

Já to beru tak, že když mají dnes lidé možnost zvolit si pohlaví, tak už je úplně jedno, jaké mají příjmení...

1 0
možnosti
RP

Člověk si na to nějak nemůže zvyknout, hlavně když se jedná třeba o ryze české názvy jako je napr.Smetana. Ale zase uznávám, že mnoho našich lidí i naše děti se do budoucna se mohou pohybovat v cizině a tam to naše - ova je nezvykle. Je to svobodná vůle každého .

2 2
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám