Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e66t64r 35M89á78j 5237120279319

R^

0/0
12.4.2018 23:21

V51o27k12o32u37n 40V65l89a72d36i71m93i60r 8242538399538

Pokud bude existovat pravo veta, tak k nicemu. My Cechoslovaci to musime vedet nejlepe, kdyz v srpnu 1968 soveti vtrhli do Ceskoslovenska, tak sovetsky zastupce v bezpecnosti rade OSN okamzite vetoval resoluci pozadujici jejich stazeni.

+3/0
11.4.2018 19:42

J98i34ř34í 96Ř85e11z31n74í88k 4982732443895

Právo veta navrhl Roosewelt.

0/0
11.4.2018 22:13

V87o17k84o53u74n 41V51l10a64d68i76m34i80r 8102618869168

No a?

0/0
11.4.2018 22:29

J49i80ř60í 34Ř24e76z92n34í65k 4252802573485

Přiznejte, že ne všechno dobré pochází od Amíků. Žijeme ve světě, který stvořil Roosewelt.

+2/0
11.4.2018 23:07

J40a90r55o82s48l64a18v 16L48i22m86a 1535447651

Chcete-li znat odpoved na vasi otazku, pane Kroupo, je dobre si najit cisla v historii RB o pouziti "VETA" velmocemi. Take by bylo zajimave, proc to veto bylo pouzito.

Zde by jste se i divil. (SSSR a Rusko z 239 hlasovani 105x, USA z 239 jen 79x)

+1/0
11.4.2018 17:01
Foto

V57l71a15d11i69m86í82r 59K91r82o64u72p40a 8917298191252

Asi jste můj článek nečetl dost pečlivě...

+2/0
11.4.2018 17:29

B70o51h25u38m84i78l 96V60a95n77ě98k 5102685722796

Pane Limo.

speciálně pro vás zopakuji

Pane Limo

máte nepochybně pravdu. Nicméně je třeba vzít do úvahu, že proti Rusku stojí blok 3 stálých členů Rady bezpečnosti USA, GB, Francie, kteří se snadno a ochotně dohodnou na hlasování proti Rusku a pak jim stačí jen 4 další hlasy na zablokování každého návrhu Ruska bez použití veta. A ty snadno najdou u svých kamarádů či závislých států mezi 10 nestálými členy.

Čína si vždy dělá jen to co se hodí jí.

Pane Limo,

škoda že jste nepřidal kolikrát vetovale Velká Británie a Francie, což jsou stálý členové z jedné party s USA.

Nicméně vzhledem k výše uvedeným důvodům není ten rozdíl překvapivě zase tak zásadní. Osobně bych očekával mnohem větší neř těch 11%- Rusko vetovalo 44% a USA 33%. Pár procent nepochybně přihodila GB a Francie i když ty většinou hlasují ve shodě s USA.

+4/−1
11.4.2018 17:49

J78i20ř45í 61Ř59e23z20n70í64k 4792982713275

Vzhledem k slabší pozici Ruska tato čísla hovoří ve prospěch Ruska. Ale stejně prošlo více než 50 rezolucí, takže RB OSN je docela funkční.

+1/0
11.4.2018 18:45

J74a33n 26R86á38ž 1959263124280

Qui bono? Odpověď bez ideologické předpojatosti: Trump cca před měsícem oznámil plán na omezení amerických aktivit v Sýrii, včetně snížení finanční pomoci pritiasádovské opozici o 200 mil.USD. Assád použil ve vyhrané válce zcela proti vojenské i politické logice chemické zbraně, aby udržel USA ve válce proti němu.

Něco mi tu nesedí!

+3/0
11.4.2018 16:58

J37i71r91k17a 50K72o19r83n 7584329200837

Ono toho nesedí víc, co je to Qui bono?

+1/−1
11.4.2018 17:06
Foto

V92l29a55d66i58m12í59r 80K60r57o84u17p78a 8857718601212

V čí prospěch...

+2/0
11.4.2018 17:28

J70i72r55k77a 60K82o72r68n 7524729470607

Tak to potom jo, ale to je Cui bono:-)

+2/0
11.4.2018 17:29

J80a30n 76R60á43ž 1809143694290

Qui bono Law and Legal Definition .

V překladu znamená "Kdo s dobrým"! Vykládá se to tak, že strana nařčená nemusí být tou, která čin způsobila.

+2/0
11.4.2018 17:40

J78i92r66k30a 67K78o85r84n 7374649100577

Což je něco trošku jiného než Cui bono, že?:-)

+2/0
11.4.2018 18:16

J71a87r58o63m15i42r 46L82a96n16c39i21k 4295785366185

K cemu rada je jsme nejlepe videli kdyz se tykala nasi zeme. Ministr zahranici CSSR Hajek podal v srpnu 1968 stiznost na prepadeni jeho zeme sovetskymi vojsky. SSSR rezoluci rady pozadujici odchod okupacnich vojsk vetoval a ma v tom svuj system a pouzivaji ho dosud. Nez prisla cs. stiznost na porad zasedani valeneho shromazdeni OSN dopustili se Rusi zlocinu unosu nejvyzsich predstavitelu Cs. republiky a prinutili je ke schvaleni smlouvy o "docasne" okupaci a stazeni stiznosti z poradu jednani RB. Rusi maji svuj system jak obejit cokoliv.

+2/0
11.4.2018 16:27

V55l45a14d67i90m90í90r 79H88r57u92b13ý 4857833244189

Po stránce formální: Pokud se Rada na ničem neusnese, nemůže nikdo její usnesení porušit. Což je případ Sýrie.

Jinak ovšem souhlasím, že RB je na dvě věci. Je jedno, zda vetuje USA či Rusko (GB, Francie, Čína) - někdo zpravidla vetuje. A případný kompromis je nutně "pro srandu králíkům", jak říkala moje babička.

+1/0
11.4.2018 14:19

M47i13l19o42š 27D96v37o48ř67á86č32e72k 2635548100874

Kdyz se v tom zacneme ztracet, je nejlepe se vratit na zacatek vseho. A tim je ..

komu a co nejvice poslouzi pri znamem postoji lidi k chemickym zbranim.

Vic neni treba co dodavat.

+2/−2
11.4.2018 12:43

V52á76c38l91a59v 42R66ů80ž95e78k 3746577486428

Na začátek? Tak to se vraťte do roku 2013, kdy 21. srpna byly v oblasti Ghúta u Damašku použity rakety země-země s nervovým plynem sarinem a zahynuly stovky civilistů...

+7/0
11.4.2018 13:01

B95o23h91u31m73i26l 69V93a90n58ě17k 5652105132686

Pane Růžku,

myslíte ty podomácku vyrobené rakety, obdobné těm co létají z Gazy, které měly maximální dolet 2km a které podle tvrzení protiasadovských sil zázračně dostřeliy deset kilometrů, kde bylo nejbližší území ovládané Asadovými silami

Ty rakety musely být vystřeleny z území zcela ovládaného odpůrci Asada. Zde to najdete odůvodněné i s výpočty profesora MIT, což jedlouhodobě nejlepší techická univerzita na světě

https://s3.amazonaws.com/s3.documentcloud.org/documents/1006045/possible-implications-of-bad-intelligence.pdf

+2/0
11.4.2018 15:32

J28i25r43k56a 14K60o18r54n 7324579150467

Jasně 100 odborníků, sto názorů a nikdo neví nic...Vy si opravdu myslíte, že látka jako sarin, která tam byla použita v množství mnoha stovek litrů se dá vyrobit soupravou Malý chemik? Dokonce i islamisti používají chlór, protože sarin nebo tabun prostě nejsou schopni vyrobit bezpečně a v odpovídající kvalitě. Japonské sektě Óm šinrikjó trvalo dva roky, než vyrobila sarin na jediný útok v metru. A stálo ji to miliony dolarů. Prostě všechno nasvědčuje tomu, že rakety byly syrského režimu (jakkoliv nařídit její použití mohl kdokoliv z armády i bez Assádova vědomí) a patřila k těm chemickým zbraním, které Rusko oficiálně zničilo před několika lety. I proto se Putin tak zlobí, byl přistižen při dalším podvodu. Nebo ho Assád napálil stejně jako západ a odevzdal jen část chemické výzbroje

0/0
11.4.2018 15:50

B38o45h47u32m79i98l 34V89a18n80ě42k 5802835282576

Pane Korne,

já o voze vy o koze, ikdyby se zbláznil někdo z assadovy armády a ty rakety odpálil tak pořád trvá to na co jsem upozornil ty rakety s maximálním doletem nemohou zasáhnout místo 10

km vzdálené.

Jen k pro ty co dokáží smostatně logicky myslet:

Protiasadovské síly ovládaly půlku Syrie. Mylíte si, že se na ní nenacházel nějaký ten skládeček s pár sudy sarinu, když se jen z té půlky ovládané Asadem odvezlo pod mezinárodním dohledem cca1300 tun chemických látek. Samozřejmě není vyloučena krádež z těch skladů na Asadově území.

+3/0
11.4.2018 16:15

J85i79r83k93a 41K62o21r76n 7634409100447

Samozřejmě že mohou...

http://e-republika.cz/article2095-Fakta-o-Syrii-X-Zprava-OSN-o-chemickem-utoku

0/0
11.4.2018 16:37

B81o86h67u69m72i68l 78V41a57n52ě35k 5372655752236

Pane Korne.

obávám se, že vůbec netušíte, že tím odkazem podporujete mé tvrzení. Nevím jaká je vaše profese, takže možná nechápete technické a fyzikální aspekty, které jsou pro mne, s technickým vzděláním a armádním výcvikem zbrojíře, zcela jasné.

V tom vašem odkazu se uvádí že nebylo zjištěno místo odpalu. Potvrzuje neprofesionální raketu vyrobené s použitím raketového motoru ze 122 mm rakety pro Grad. Ten ovšem nese na cíl 12kg aerodynamickou hlavici o průměru 122 mm. Tady ovšem tlačil nearedynamický válec o průměru 350 mm a váze přes 50 kg.

Pane Korne.

válcová nádrž s rovným čelem o průměru 3xvětším + 4x větší hmotnost = podstatné zkrácení doletu. Výpočet max doletu na základě fyzikálních zákonů jsem uvedl.

Tady nejde o prohlášení "odborníků" typu Votápka

+1/0
11.4.2018 17:34

J59i47r82k62a 71K85o12r32n 7744479630727

Vaše tvrzení byla, že ta raketa je stlučená zarputilým musulmanem na koleně a letí max 2 km, v odkazu se ale píše, že je to celkem standardní záležitost, kterou používá povícero stran a dokáže letět 4-10 km.... takový BM-21 Grad měl dostřel přes 20 km, tak to souhlasí , ne?

0/−1
11.4.2018 18:03

B83o26h67u83m90i78l 64V51a13n49ě21k 5682215142866

Pane Korne, běžně se "bastlí" a používají napodobeniny standardní rakety s hlavicí plněnou výbušninou, Ty mají průměr cca těch 122 mm. Ty mají dostřel těch 4 až 10 km díky nepřesnostemm tvaru, povrchu atd těch raket a také nedokonalostí odpalovacích zařízení- Tedy menší než ty profesionální.

Zcela specifické je odpálení 50-ti litrového sudu. Protože je zřejmé, že vám nic neříkaji nic výpočty a termíny, hmotnost, zrychlení, odpor vzduchu v závislosti na tvaru tělesa, balistická draha atd. tak vám snad pomůže praktický přiklad, Zajedte si do prodeje nápojů, kde se prodává i sudové pivo. V Praze třeba do nonstop Pivní pohotovosti na Smíchově. Tam si potěžkejte 50 litrový sud piva a balení šesti dvoulitrových limonád. A pak byste si mohl zkusit padesátimetrový běh s tím sudem a pak s tím balíkem limonád. Pak to možná dojde i vám. Uvidite co to s vámi udělá.

I když ve vašem případě se obávám, že i ten praktický pokus je marný.

+3/0
11.4.2018 19:11

J10i42r53k55a 37K65o48r60n 7394809760377

Nechte si své rady, ano? Tak asi v té zprávě OSN lžou, no. Už toho necháme. co říkáte? Mě nikterak nepřesvědčíte a ani já vás.....

0/−1
11.4.2018 19:45

V58l78a63d92i31m19í95r 94H24r88u68b44ý 4587113334199

Aha. Komu? Podle mého obecně použití slouží všem stranám k pomluvám "těch druhých". Otázkou je, které pomluvě chcete věřit (reálná fakta ani náhodou neznajíc).

0/0
11.4.2018 14:21
Foto

J19a36k23u50b 67R97o12t88h 5319903351176

Myslíte to transparentní Rusko, které transparentně navrhlo, aby mohlo výsledky zkoumání komise vetovat a pak se transparentně divilo, že mu na to RB neskočila? ;-D;-D;-D

+8/−1
11.4.2018 12:35

D44r64a38h13o23m50í15r 71S48t56r88o59u25h18a71l 4205738192964

Karma.

+2/−3
11.4.2018 12:12

V35á41c39l50a12v 66R36ů69ž59e76k 3736717396828

Nebyl bych až tak radikální, pro návrh USA hlasovalo 12 z 15 členů rady, Rusko a Bolívie byly proti a Čína se zdržela hlasování. K přijetí stačilo devět hlasů, Rusko však jako jeden z pěti stálých členů využilo právo veta, čímž rezoluci mezinárodní komise, která by ukázala na viníka zablokovalo.

Pro Ruskem navrhovanou rezoluci o vytvoření expertního výboru hlasovalo pouze šest členů RB OSN, sedm bylo proti a dva se zdrželi.

Podle všeho byla ruská rezoluce zcela nepřijatelná, protože by nezajistila nezávislé vyšetřování z důvodu, že by Rusku dala možnost vetovat jakékoli závěry vyšetřovatelů, které by se jim nehodily do krámu...

+2/0
11.4.2018 12:06
Foto

V87l60a58d59i64m30í17r 94K61r70o62u46p62a 8357588361912

Víte, teď jsem viděl ty údajné záběry po údajném útoku chemickými zbraněmi. neviděl jsem tam ani jednoho člověka, který by očividně trpěl zásahem chemickou látkou. Viděl jsem tam jen dost možná hraný zmatek několika mužů s hadicemi s vodou, a hejno děcek (jasně, děti přeci hrají na city nejlépe...), kterým stříkali bůh ví co do očí a do pusy, přičemž je ještě polévali studenou vodou z hadic. Následně je nechali v mokrém oblečení sedět a světe div se - ony ty děti plakaly... Jako táta dvou dětí vím, že tohle udělat dítěti, tak řve jako protržené a žádný plyn, ani chemická látka jiného skupenství, k tomu řevu není třeba. Jsem velmi nakloněn myšlence, že celé to divadlo bylo opět zinscenované, režijně vedené a hlavní totálně lživé.

+3/−2
11.4.2018 12:14

V25á21c93l98a74v 15R23ů35ž45e86k 3806557946738

Tak proč rus tak urputně brání mezinárodnímu prošetření a to nejen v tomto případě, i v minulých incidentech? Pro mě je zásadní činnost Izraele, nikdo nemá lepší informace z té oblasti než právě tajné služby Izraele.

+3/−1
11.4.2018 12:20
Foto

V84l59a75d36i57m22í59r 19K88r89o39u79p67a 8877658131112

Myslíte bránění mezinárodnímu prošetření tím, že požadovali vyšetřování organizací, která se přímo zabývá chemickými zbraněmi, jak včera navrhoval Lavrov...?

+3/−2
11.4.2018 12:27

V21á33c84l58a59v 45R82ů23ž55e45k 3346287426368

Máte snad na mysli Organizaci pro zákaz chemických zbraní (OPCW)? To by si ruská horda fakt nepomohla:-)

Laboratoře, které využívá právě tahle organiuzace srovnaly vzorky odebrané pracovníky OSN v Ghútě u Damašku po srpnovém útoku v roce 2013 s chemikáliemi, které Damašek odevzdal ke zničení v roce 2014. Při útoku v Ghútě po zasažení sarinem zemřelo několik set osob. USA tehdy začaly připravovat odvetný útok, ale Damašek na návrh Ruska souhlasil s tím, že nechá svůj chemický arzenál zničit, a odvetě se tím vyhnul. Laboratorní testy podle zdrojů Reuters odhalily shodu mezi vzorky z Ghúty a z míst, kde byly spáchány další dva útoky s pomocí nervového plynu. Jde o Chán Asal v Halabu (Aleppu) a Chán Šajchún v Idlibu. První z nich byl terčem útoku v roce 2013 a zahynulo tam přes 20 lidí, druhý byl napaden loni a o život přišlo na 80 osob.

"Srovnali jsme Chán Šajchún, Chán Asal a Ghútu. Ve všech třech případech jsme našli shodu," uvedl zdroj, jehož jméno Reuters neuvedl. OPCW loni ve své zprávě uvedla, že za útok v Chán Šajchúnu nese odpovědnost syrská vláda. S tím nesouhlasilo Rusko jako spojenec syrské vlády a zablokovalo v OSN rezoluci o prodloužení mise, která chemické útoky v Sýrii vyšetřovala.

+4/0
11.4.2018 12:37
Foto

V49l65a95d76i86m86í97r 10K23r41o16u32p14a 8697948461342

Otázka je, jestli náhodou Rusko dobře neví, proč takové výsledky neuznávat...

+2/−3
11.4.2018 12:51

V69á41c85l68a32v 20R25ů35ž24e91k 3236127766358

Ano, v tom rusovi věřím, ví to naprosto přesně...:-)

+6/0
11.4.2018 12:53

B89o55h62u89m23i71l 21V77a26n12ě20k 5192525522366

Pane Růžku.

V rocích 2013-14 kdy se pod mezinárodním dohledem OPCW odvážely ze Syrie chemické zbraně a ničily se tam i výrobní zařízení, ovladal Assad cca polovinu území Syrie. Ta likvidace tehdy proběhla jen na území ovládaném Assaadem.

Na území ovládaněm odpůrci Assada, tedy cca na půlce Sýrie, žádná likvidace chemických zbraní neproběhla. Je tedy vysoce pravděpodobné, že tam zůstal nějaký skládeček chemických zbraní. Je zcela jisté, že tam zůstaly chemíčky, schopné chemické bojové látky vyrábět.

Je zcela nepochybné, že odpůrci Assada měli k dispozici chemické zbraně včetně Sarinu. Odkazy na příslušné zdroje mám.

+3/0
11.4.2018 15:49

P40e23t28r 18Š20e63v85č55í66k 3271555807515

Lavrov je profesionální lhář...dodnes si pamatuji jak vysvětloval novinářům, že ti zelení panáčci všude na Krymu jsou místní opolčenci, kteří si výbavu koupili v armyshopu:-)

+5/−2
11.4.2018 12:51

B72o93h84u97m46i15l 26V76a50n78ě80k 5742235912256

Pane Ševčíku,

obávám se, že to vaše tvrzení těžko dokážete. Nicméně se mohu mýlit a vy tu uvedete aspoň jeden odkaz, kde Lavrov vysvětloval novinářům, že ti zelení panáčci všude na Krymu jsou místní opolčenci, kteří si výbavu koupili v armyshopu

+2/0
11.4.2018 15:55

J83i58r22k66a 71K97o82r77n 7944929660717

Nevím, jestli pan Ševčík nemyslel tato Putinova slova...ale jestli je řekl Putin jistě je po něm opakovali i všichni jeho pohůnci včetně Lavrova a Šojgu...

https://www.youtube.com/watch?v=ZwL_D1V34nc

0/0
11.4.2018 16:05

B98o95h71u67m89i69l 15V31a27n22ě72k 5472365592896

Pane Korne,

reagoval jsem na tvrzení Ševčika týkající se Lavrova

+1/0
11.4.2018 16:33

J44i46r43k95a 71K70o71r18n 7144879180527

Putin vám nestačí?;-D;-D

0/0
11.4.2018 16:38

B88o26h89u14m79i43l 22V76a54n16ě22k 5832535852926

Pane Kroupo,

naprostý souhlas. Dětičky jsou osvědčené téma, v kladném i záporném smyslu. Také to "drama" se dalo snadno zinscenovat, dokonce s obdobným výsledkem bez použiti tak drastických metod na které poukazujete,

+2/0
11.4.2018 18:01

K66a45r48e29l 45P47ě91n43k57a59v69a 7104429369869

R^

+2/−1
11.4.2018 11:33
Foto

M67a79r80i26e 25J15a36n18d92o13v23á 8821443375346

Rada bezpečnosti je opravdu k ničemu, v tom s vámi souhlasím. Ale není to především vinou USA, ale Ruska a Číny.

+5/−3
11.4.2018 11:20

R58a52d84e76k 15K71a64r68a71s 7154957816419

Čína a Rusko její rezoluce snad porušují?

+2/0
11.4.2018 11:22
Foto

V54l20a43d79i49m66í48r 42K13r36o70u87p39a 8377558251322

Myslím, že jmenovaní si nemají co se veta týká, co vyčítat, ale USA koná už po několikáté bez požehnání RB.

+4/0
11.4.2018 11:57

J64a56r15o33m10i26r 24L64a31n25c12i21k 4185215286325

SSSR a pozdeji Rusko pouzili pravo veta nez ostatni clenove RB dohromady.

+1/0
11.4.2018 16:18

B94o62h82u69m43i42l 77V87a91n55ě25k 5232885752436

Pane Lancíku.

máte nepochybně pravdu. Nicméně je třeba vzít do úvahu, že proti Rusku stojí blok 3 stálých členů Rady bezpečnosti USA, GB, Francie, kteří se snadno a ochotně dohodnou na hlasování proti Rusku a pak jim stačí jen 4 další hlasy na zablokování každého návrhu Ruska bez použití veta. A ty snadno najdou u svých kamarádů či závislých států mezi 10 nestálými členy. Čína si vždy dělá jen to co se hodí jí.

+1/0
11.4.2018 16:45







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz