Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

Tak všichni už předem ví, jak to bude velký průšvih, zakopaný ve svých pozicích z filmů pro pamětníky. Že ze danou látku uchopit třeba jinak, to si přece nepřipustíme. Protože Švejk a Hrušínský. Koukáme na to v různých TV 5x do roka, tak na co to měnit že?8-o;-O

3 3
možnosti
SB

Vláďo, dal jsem ti sice karmu, ale souhlasím pouze s převážnou částí toho, co píšeš, nikoli tedy se vším. Výhradu mám k tvému názoru na Pavla Lišku. Myslím si, že by se to nemělo znovu natáčet, avšak když už do toho jít, tak si umím představit v této roli snad právě jen toho Lišku a nikoho jiného.

A ještě jednu představu mám zcela jasnou: Rudolf Hrušínský mladší do role četnického strážmistra z Putimi. V té roli sice byl Marvan skvělý, ale toho už dávno nemáme, a tak ze současně žijících herců si umím představit právě toho Rudolfa Hrušínského mladšího. Kdyby se to točilo před 25 lety, tak jasně Pavla Landovského, kdyby někdy kolem roku 1970, tak jednoznačně Jana Libíčka, ale nyní toho Rudolfa Hrušínského.

S nadporučíkem Lukášem bych měl problém. Opravdu nevím. Svatopluk Beneš byl vynikající, ale samozřejmě už dávno nežije, dva herci, kteří by na to byli znamenití před 40 lety (Josef Abrhám a Viktor Preiss), a jeden, který by na to byl skvělý před dvaceti nebo pětadvaceti lety (Jan Čenský), jsou na to již staří a ze současných mě nikdo nenapadá.

Před dvaceti lety bych dal na feldkuráta Katze Bolka Polívku, ale ten už je na to také starý.

Přiznám se, že nedostatek nápadů na obsazení klíčových rolí je u mne způsoben také tím, že současnou českou kinematografii téměř nesleduji.

Tohle byly mé názory na to herce. Je nesmysl to točit znovu, ale když už, tak Lišku jako Švejka a Hrušínského jako strážmistra z Putimi. Nic jiného mě nenapadá.

1 0
možnosti
DV

D76a92v91i13d 55V23l38k

2. 6. 2016 10:04

No Feldkurát Katz bude oříšek.

0 0
možnosti
FB

Neznám pozadí udělení dotace, neznám ani scénář (no horší než Baarové to být nemůže), nicméně z principiálního hlediska bych chtěl upozornit, že Sláma bude adaptovat Haškův román, ne Steklého film - a to je dost podstatný rozdíl. Jakkoli jsou Steklého švejkovské filmy vynikající, od Haška se opravdu vyzněním a charakterovým vykreslením odlišují a původní text do značné míry zkreslují (což samozřejmě není nic špatného, je to logický důsledek jakékoli filmové adaptace a umělecké licence). Nicméně není vůbec nic špatného pokusit se adaptovat klasický román jinak, než jako ho mají masy zafixovaný z jiné filmové (!) adaptace (kolik lidí opravdu Haška četlo a kolik zná Švejka jen z filmu?). Už z podstaty jsem pro narušení té divácké pohodlnosti či spokojení se s prověřeným a pro to podívat se na látku jinak - a pokusit se přimět diváka nad ní přemýšlet trochu víc (a ne jen se bavit vtipnými hláškami...). Jak se to ale Slámovi povede, je druhá věc. Sláma ale je dobrý režisér, má na to.

4 1
možnosti
MP

Tak už se k nám taky dostala ta móda remaků. A zřejmě to dopadne dle očekávání - remake bude jen slabým odvarem.

5 0
možnosti
JK

že budou točit zbytečnost bych jako milovník Švejka psaného i filmového vydýchal, že to musím taky platit, to mne sejří neskonale ;-€

6 0
možnosti
ZB

Natáčení ani nezačalo a už je tu hromada kritiku jak vše bude špatně....Já se na novou verzi celkem těším a jsem zvědav jak to dopadne.V hlavní roli má hrát Liška a ten je skvělý herec.Pokud se mi nová verze nebude líbit,teprve pak budu kritizovat a ne hloupě remcat už ted....

1 2
možnosti
SB

Já jsem nepojal tento blog jako předčasnou kritiku, nýbrž jako nedůvěru v to, že to dopadne dobře.

Kritizovat lze skutečně až poté, co to bude hotovo a co se s tím příslušný kritik seznámí.

Nedůvěru lez vyjádřit už předem.

2 0
možnosti
TB

Taky to nechápu, takhle prznit jeden z nejlepších filmů, jaké kdy byly u nás natočeny....Stejně to bude každý srovnávat s tou starou adaptací a ta je asi i nejen podle mě nepřekonatelná.......A jsem zvědav, jak si poradí s dost "politicky nekorektními" replikami jako třeba : "Máš rád Turky?" obrátil se Švejk na hostinského Palivce, "máš rád ty pohanský psy? ......By mohli na premiéru pozvat tureckého velvyslance ;-D

10 0
možnosti
JE

Tady na i-dnesu píšou, že by měl Švejka hrát Liška.

Upřímně, mě ta představa, že by se měla dělat nová verze Švejka dost štve a ať ho bude hrát kdokoliv, tak absolutně, podle mě, nemá šanci překonat původní verzi a vždycky na to budou lidi nadávat.

Co se týče pana Sypala tak si ho uvědomuju jen v pro mě podřadných filmech, kde hrál naprosté blbečky, takže i když vzhledově by se mé představě Švejka přibližoval více, tak bych byla z těchto dvou možností raději pro Lišku.

Ale úplně nejraději bych byla, kdyby se to vůbec netočilo!Rv

5 0
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám