Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Haló, starej pane!!!

Někdy se člověk o sobě dozví věci, které se mohou na první pohled a někomu zdát ošklivé, snad nedůstojné, možná i trapasoidní. Jak ale kdysi kdosi moudrý jednou řekl – hlavně se z toho nepo…

.

.

To byl den, jak vyšitej z deníčku průseráře. Pan Murphy mi seděl za krkem už od rána a neúnavně, a z pozice sedu za mým krkem zcela nepochopitelně, mě kopal do varlat.

Ráno, když jsem si zaléval kafe, převrhnul jsem hrnek s tou vařící tekutinou tak šikovně, že se ta hnědá břečka dostala do stojánku, do kterého se posazuje varná konvice. Udělalo to prásk a k chlebu s pomazánkou jsem musel vzít zavděk hrnkem mlíka. Pak jsem hledal jeden jedinej pitomej šroubek, abych dceři spravil (mojí…) koloběžku, páč jejich ročník na gymplu musí vyklidit budovu školy skrzevá maturity a tak si na ně jejich tělocvikář, nebo co je to za koumesa, vymyslel výlet někam k Nymburku, kam dojedou vlakem, ale pak se budou pohybovat na tamní cyklostezce buď na kolečkových bruslích, nebo na koloběžkách.

Když jsem ten šroubek hledal, povedlo se mi shodit z regálu ve skříni s nářadím a všemožným haraburdím, skleněnou sklenici (to asi dá rozum, že jo…), plnou hydroxidu sodného v podobě perliček, nebo-li louhu.

To svinstvo se rozprsklo po podlaze předsíně a začalo to mrcha okamžitě reagovat se vzdušnou vlhkostí. Smradu jako v kafilerii, pálení v očích a v nose, náš pudlík nebezpečně blízko té žíravé pohromy.

Postupoval jsem pokud možno rychle a metodicky. Opatrně překročit hromadu louhu, vzít psa za zátylek, otevřít dveře do ložnice, odložit psa za ně, zavřít dveře. Smeták a lopatka, snaha smést tu hromadu na ještě sofistikovanější hromadu. Skleróza projevující se zapomněním přinést si igelitový pytel, do kterého to svinstvo žíravé vysypu. Donesení pytle, vysypání svinstva do něj a následné uvědomění si, že to je kravina, že jsem si měl donést raději kýbl, ze kterého pak ten louh vysypu do vany a vodou budu ředit tak dlouho, až to doprská, došumí a až bude náš odpad v sifonu lesklý, jako kulky našeho psa, vyjícího zpoza dveří ložnice.

Jo, vytí našeho psa…

Bouchání na stoupačky sousedem Václavem, co bydlí pod námi, a co zřejmě tráví celý svůj důchodcovský život u plecháčku přiloženém na jeho strop, aby mu neušlo nic z toho, co se u nás doma šustne. Tuhle mi dokonce tvrdil, že ví, že náš byt není náš, čímž mě velice překvapil, protože jsem si až do té chvíle myslel, že ty skoro dva melouny, co jsme před dvaceti lety za ten byt dali, nebyly vyhozeny z okna.

Protože Václav ten svůj byt pod námi splácí dodnes, asi jsem mu přivodil sdělením, že náš byt JE náš a už dávno za hotové, náběh na infarkt.

Od té doby si myslí, že jsem buď vrah a zloděj, nebo že mi někdo platil, buď u StB, nebo u Legie tak dobře, že jsem ho ve splacení bytu předeběhl o cca dvacet let. O to víc mě nemá rád, a to ani nemusí ten náš pudlík štěkat.

Pudlík ale najednou ztichnul a já konečně uklidil, respektive rozpustil louh ve vaně a vytřel předsíň. Sice tam po několika hodinách budou opět bílé mapy z louhu, ale to jsem v tu chvíli nevěděl. Našel jsem i šroubek a utáhnul koloběžku.

Pak jsem se kouknul na hodinky…

Jdu pustit psa z ložnice a shledávám, že před chvílí ztichnul, protože ho strašně začala zajímat manželky peřina. Povlečení rozervaný a nad ním vítězně stojící toy pudl v bojovém postoji…

Dobrý den, pane Murphy. Dobrý den, pane Kroupo, to víte, když se něco může podělat, buďte si jistý, že se to podělá…

 

Bundu si dopínám v běhu a troufám si myslet, že dojedu na domluvenou schůzku v časovém limitu.

Dobíhám tramvaj ladným klusem raněného pakoně. Paráda, stihnul jsem to!

Jenže ona má zavřené dveře!

Lomcuju s nima, ale jako by byly svařené k sobě. Běžím k druhým dveřím, ale co to? Zase jsou jakoby slepené. Tramvaj zacinká, odjíždí, a já stojím na refýži, jako idiot, lehce líznutej Parkinsonovou chorobou. Nějak se totiž klepu. Najednou mě něco zatahá za rukáv.

Ohlídnu se a tam, za mnou, stojí asi šestiletý děvčátko s maminkou, a právě to děvčátko mě zatahalo za rukáv.

„Starej pane, tam vedle těch dveří bylo tlačítko, víte? Na otevírání…“

„Ježíši, Johanko, to nemůžeš, takhle pánovi… promiňte, ona to tak nemyslela…“ snaží se maminka zachránit, co se dá. Pak na mě ale jen udiveně kouká a začíná mít trochu vyděšený výraz.

Já se smál, bože, jak já řval smíchy! Z očí mi do vnitřní strany brýlí crčely slzy smíchu a já se plácal do stehen.

A holčička, asi aby ze svého pohledu zachránila situaci, řekla – „… těsně vám to ujelo, viďte…“

A pak vám dneska pustím počítač a dozvím se na IDNESu, že mně o jeden jedinej hlas unikla účast ve finále soutěže o bogera roku.

A já se zase musím smát, protože si zase vzpomenu na tu holčičku – „… haló, starej pane, těsně vám to ujelo, viďte…“

No jo, ujelo, ale střílet se z toho nebudu, to radši půjdu střílet někam, kde se z toho vystřílím…

 .

Haló, starej pane...
Pumpovací řešitelka velikých problémů...
č. 4 hlava - odstřelovačka Mosin, nos - HK MP5, s tou mi to jde asi nejlíp, levé rameno - UZI, pravé rameno pistole Bereta 92, č.5 střed těla- revolvery - 2 díry od .44 RM a jedna od Smith & Wesson 460XVR cal. 460 S&W Magnum , pravý bok č.3 - ještě berett

.

 

 

Autor: Vladimír Kroupa | čtvrtek 11.4.2019 16:04 | karma článku: 29,60 | přečteno: 1616x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5535x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové si přivlastňují Kanta. Je naše kořist, tvrdí gubernátor Kaliningradu

29. dubna 2024  9:17

Gubernátor Kaliningradské oblasti, nejzápadnější výspy Ruska na březích Baltu mezi Polskem a...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám