Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D12a29d92a57k 17P74e28t92r 7751690614958

Atentát který neměl smysl a nic nezměnil, pouze jednu vesničku odsoudil k zániku a nejméně čtyři tisíce obyvatel bylo popraveno. Jen proto, že schvalovali atentát.To je jiná strana mince.

0/−2
26.5.2017 18:27

M18i93c78h44a22l 65Z35á34k79o70u38c90k93ý 2504824871301

Neberte jako urážku, ale poprosím zasednout k učebnici dějepisu a trochu nastudovat. Ta vesnice nebyla jedna a nebylo z důvodu schvalování atentátu, obyvatel nebylo 4 tisíce ale cca 600, ale to je ale detail. To důležité je, že atentát změnil velmi mnoho. Od profláknutého zrušení Mnichovské dohody, od uznání, že občané ČSR (protektorátu) jsou opravdu obětí perzekuce, od toho, že na ČSR bylo pohlíženo jako na vítěznou mocnost, od toho, že byl odstraněn opravdu schopný (všeho) člověk. O ohlase ve světě a dalších detailech se nemá cenu zmiňovat. Ano, organizovaný odboj poté přestal prakticky existovat, mnoho lidí zemřelo, často opravdové elity národa, ale klady bohužel převažují. Ti lidé by dopadli stejně a s nimi celý národ (pokud by TŘ válku vyhrála), takto je alespoň možné napsat, že máme být díky nim na co hrdí, že se perzekuci a osobní likvidaci postavili čelem, statečně. Přinést takovou obět..

+4/0
26.5.2017 18:40

D71a52d81a35k 85P95e50t11r 7561330754428

Vážený,. kolik bylo obětí druhého stanného práva?

0/0
27.5.2017 4:51

M49i62c58h48a36l 57Z39á45k68o11u73c63k81ý 2474724371971

Tak pokud není myšleno k Lidicim a Lezakum, kterých bylo asi 600,ale celkem za Kurta po smrti Heydricha, tak zase 4tis je malé číslo. a hlavně, nebylo to za schvalování atentátu, ale často pro svůj předvalecny postoj a stav, rodine příslušníky atd. Napsat pouze o schvalovacich je mimo.

0/0
27.5.2017 15:02
Foto

V16l34a85d97i30m33í87r 36K20r21o52u76p86a 8877898911832

Nikdy nepochopím zoufalce, co dokážou plivat i na těch pár opravdových hrdinů, které naše vlast má...Rv

0/0
29.5.2017 9:20

J26o21s88e64f 45N21o47ž28i28č97k87a 5985871229686

Karma - je chvályhodné, že jste si jako jeden z mála na tohle významné výročí vzpomněl. R^

+1/0
26.5.2017 18:24
Foto

V51l93a31d46i76m22í26r 74K32r37o25u14p61a 8577798211802

Díky, ono si nás vzpomnělo hodně, ale zde na blogu se dává bohužel přednost jiným tématům, než je taková událost...

0/0
29.5.2017 9:22

S78l64a35v82o72m61í94r 86B67e78n32e44š 6872477970524

Karma, Vláďo.

Pouze jednu malou výtku:

Měl ses zmínit alespoň jednou větou i o lidech, kteří jim v Praze potom pomáhali a zaplatili za to též životem, například o Matěji Pavlíkovi (občanské jméno pravoslavného biskupa Gorazda II.) a řadě dalších.

0/0
26.5.2017 16:12
Foto

V10l81a64d51i22m79í67r 51K88r61o49u40p58a 8887478171272

Ale vždyť se o nich zmiňuju hned v prvním odstavci...:-)

+1/0
26.5.2017 16:14

S19l43a62v38o95m89í98r 44B78e97n89e81š 6852847390714

Máš pravdu, nějak jsem to přehlédl.

Prosím, abys přijal mou omluvu.

0/0
26.5.2017 16:15
Foto

V14l78a91d38i97m10í21r 23K45r31o32u31p46a 8967298701142

;-)R^

0/0
26.5.2017 17:12
Foto

R34a53d84k68a 56K20i82e30l71b23e89r84g64e13r31o76v36á 6783957180184

Vladímíre... cosmesitosme si... jsem za tohle vzpomenutí vděčná a má tu být. Karma.R^...chválím to, Vaše- at dneska přenecháme historikům , zda ten čin byl ...nebo nebyl... píštete to tam jasně a díky. Chete se soustředit na hrdinné chování těchto chlapů. od začátku až do konců ...a já jen přidávám, že kdo zná zápisy z tajných projevů RH, jaký s námi měl plán...skláním se před obětmi...skláním, ale ono to s ním vážně nešlo jinak.

0/0
26.5.2017 16:04
Foto

V26l96a30d26i17m72í67r 62K47r58o36u84p56a 8427108691252

AnoR^

0/0
26.5.2017 16:09

J92o95s71e66f 84L20e35i57n42e98r 8557939667102

Proč vám to vzpomínání ani trochu nevěřím? Spíš bych řekl, že myslíte co bude k večeři. Veteráne z Afganistánu. :-)

0/0
26.5.2017 15:44
Foto

V20l61a87d37i32m67í61r 82K51r30o82u22p85a 8157378321132

Věřte, nevěřte, vy i vaše víra je u mě tam, kde se moje tělo dotýká židle...

+4/0
26.5.2017 16:09

J61o60s42e82f 34L51e33i16n71e72r 8837179267732

Šosáci jsou jen pro legraci, to vám řekne každej tramp.:-)

0/0
26.5.2017 17:10
Foto

F94r46a48n74t96i29š19e41k 18K41š51í75r 2889536975

Přál bych si, aby takových hrdinů bylo daleko víc a to i v dnešní době.

Zabití tyrana není vraždou, nýbrž spravedlností, kterou může vykonat každý, kdo tuto spravedlnost chápe, ctí a má odvahu to provést.

0/0
26.5.2017 13:03
Foto

J14a97k35u38b 47R93o60t83h 5759673381806

Hodnotím i přes tragické následky pro tisíce obyvatel Česka atentát jako pozitivní. Mimo jiné i proto, aby nebyl tak děsivě a hořce pravdě blízký polský vtip:

Proč Češi neměli žádný pořádný odboj?

Protože jim to Němci zakázali! :-/

+5/0
26.5.2017 10:04

M64i59c83h54a66l 77Z34á45k73o21u18c18k22ý 2714534291901

No. Odboj nebyl jako v Polsku, ale to neustále sebemrskačství ohledně kolaborace atd. Jen si přečtěte něco o kvalitě zbraní vyrobených v protektorátu. Kolaborace nebyla větší (naopak) než v Holandsku, Belgii, Dánsku,Norsku a jiných okupovaných zemích. A to všechny tyto státy měly jednu zásadní výhodu. A to, že se jim před vpádem TŘ podařilo zničit (alespoň částěčně) kartotéky obyvatel, vojenské archivy atd. To se pak blbě něco vyhodí do vzduchu, když Vám poté vykosí celou rodinu do X-tého kolene. Právě už jen na příkladu Kubiše. Tento problém v jiných zemích nebyl, nebo nebyl tak velký, tak každý mohl jet na sebe a v případě průseru to odnesl jen on. Nenesl tíhu odpovědnosti za celou rodinu. A i tak, zkuste třeba na palba.cz, tam se o odboji něco mál dočtete, nebo knihy o odboji v protektorátu (kvalita kolísá ale od Jitky Neradové je slušné dílo). Mám dojem, že se trochu šíří nákaza komunistickou propagandou. Tedy, většina odboje byla buď organizována z Londýna, nebo byla organizována spontáně mimo KSČ. A to se nelíbilo, takže se jaksi tento odboj z učebnic vytratil a ani dnes ení příliš zájem to změnit. Ale pravda to není. Je zajímavé, že na straně Polska jsou naopak "pitomé" odbojové a nic neřešící události vynášeny do nebes.

0/0
26.5.2017 10:24
Foto

J16a44k97u34b 11R72o46t55h 5689323221216

Ale vždyť já vím, to vás ta trocha sarkasmu tolik popíchla?8-o

0/0
26.5.2017 10:43

M69i79c45h25a63l 59Z57á62k74o73u50c52k79ý 2864954881221

Nene, ale píšete, jak hořce pravdě blízký byl vtip, tak jsem se snažil vysvětlit, že tomu tak není.

S pozdravem

MZ

+1/0
26.5.2017 10:46

O65n93d73ř69e76j 40N69ý13č 6798915227383

Je není. Odboj byl ale de fakto ne centrálně organizovaný a roztříštěný. Kromě atentátu jsem nezaznamenal nějaký větší útok na dopravní strukturu a průmysl. Byly tady jednotlivé roztroušené skupinky jejich činost byla převážně informovat Londýn. Gestapo bylo zavaleno udáními ale je pravda že v tom jsme s ostatními národy byly nastejno. Frank ještě na jaře 45 si pochvaloval jak češi makají a nejsou s nimi problémy. Říše byla na našem těžkém průmyslu životně závislá. Pro mě nejsou největšími hrdiny ani Gabčík ani Kubiš ale ty bezejmenní hrdinové civilisti celé rodiny který jim pomáhali a věděli co tím riskují a stejně do toho šli.

0/0
26.5.2017 11:10

M84i43c64h23a75l 92Z74á92k53o62u24c89k53ý 2264654911271

Jistě, nemohl být veden jako v Polsku ZA, nebylo jak, kým, elita sledována (přesto se občas zadařilo). Důvod jsem psal, nešlo to. A teď k těm útokům, zkuste si přečíst jen, kolik lidí bylo zatčeno ve Škodovce a třeba ve Zbrojovce. Jsou to stovky, popravených též, všichni za sabotáž, odboj atd. A to jsou dvě fabriky! Frank si pochvaloval.. no, ale já bych se zeptal vojáků, jak se jim válčilo, kolikrát se jim sekl závěr, bomba nevybuchla...Vždyť kvalita výroby nemá co dělat s kvantitou. Na kvantitu byly normy, neplnil jsi, konec, na kvalitu (vždy se něco vymyslí, aby se nepřišlo v rámci procesu kontroly). Nač vyhazovat fabriku a tím poslat tisíce lidí na smrt, když na oko vyrábím, ale šunty? Tohle nám Poláci závidí, oni právě a vše šli tou druhou stranou. S tou poslední větou souhlas, též jsem zmínil, že oběti výsadkářů jako vojáků chápu a jsou jasné.

0/0
26.5.2017 11:20

M47i15c82h33a88l 74Z57á51k43o38u19c42k45ý 2714464281771

A jinak karma, díky!

0/0
26.5.2017 9:36

M41i18c37h76a85l 21Z13á45k59o51u13c30k53ý 2214484511641

Musím Vás pokárat pane autore. Ne za to, že výročí připadá až na zítra, ale za to, že jste mě s článekm předběhl. Čekal jsem, že zapadne a nikdo nevzpomene. Teď jsem v navážkách, zda investovat čas a navíc, už jsem ji "částečně" jeden blog věnoval (http://zakoucky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=476730). No jisté je, že zítra půjdeme uctít památku do chrámu svatých Cyrila a Metoděje. Před tím

ale k památníku Operace Anthropoid. Obět vojáků/výsadkářů chápu, co mě ale vždy děsí je, jak skončily jejich rodiny. Třeba u Kubiše: https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Kubi%C5%A1

S pozdravem

MZ

+1/0
26.5.2017 9:34
Foto

V74l18a87d49i19m84í22r 78K46r83o42u57p80a 8257948211222

Tak to se omlouvám:-). Tady Vám za to dám odkaz na spoustu článků týkajících se historie, která Vás, jak se zdá, asi také zajímá...

http://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/?us=10387

0/0
26.5.2017 9:37

M18i37c24h41a36l 11Z47á73k46o70u37c97k32ý 2894664761691

Však občas něco přečtu. Ale spíše knižně.

S pozdravem

MZ

0/0
26.5.2017 9:42
Foto

N63a57ď78a 67D55u94b58c40o11v77á 7555630434565

Ano, včera na ČT 2 byl o nich český film....

0/0
26.5.2017 9:34

M91i17c44h82a34l 19Z38á72k69o24u12c47k57ý 2244554561261

Ano, od Sequense. Leč, hodně chyb obsahuje, nevím zda z důvodů doby, ve které byl natáčen či z toho, že archivy, výpovědi a všechny podklady neměl k dispozici.

S pozdravem

MZ

0/0
26.5.2017 9:36
Foto

N64a86ď27a 67D25u52b66c22o78v83á 7395570554825

Myslím, že ten film je samozřejmě poplatný době ve které vznikl, například jsem nezaznamenala účast duchovních, ale i tak v té době alespoň i tak...

+1/0
26.5.2017 11:19



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.