Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No konečně, už jsem, Mistře, nedoufal;-D

13 1
možnosti

Nedoufal? Pche, to tedy v Mistra málo věříte. Já to čekala, ale že Vladimir nahodí takhle vysokou laťku, to je opravdu překvapení. Prostě první jarní skvělá 

bomba. R^Koukejte dát karmu!

11 1
možnosti

Co to je vlastně ten časopád? Původně jsem myslel, že to je označení pro píchnutí si po směně, ale pak jsem to zavrzhnul, protože píchat se dá i před směnou. Takže nevím

8 0
možnosti

K11a24r93e17l 53K14u14b92r89t

19. 4. 2013 12:54

Příště byjste se mohl ve vašich verších inspirovat vaším hrdinstvím co by člena speciálních jednotek v bojích Afghánistánu. R^

2 5
možnosti
Foto

Příště byste se měl naučit psát slovo - byste...

7 8
možnosti

M76a16r45t23i50n 51V42í83t

19. 4. 2013 12:49

Ono kdyby se Vláďa nebál jít vyšlapanými uličkami a použil konstantu, například dýjá, dýjá, dá... hned by to jinak vypadalo:-)R^

3 14
možnosti
Foto

Pěkná báseň, má atmosféru, je taková nostalgická... Ten tulák v ní může být pocit člověka, ale stejně to může být i sám čas, který se vleče světěm a ztrácí sám v sobě... Poutavé. A jsem rád, že tentokrát i tradiční "protivníci" složili zbraně a až na známé výjimky jsou schopni báseň pochválit a zamyslet se nad jejím obsahem. Jinak paní Strauss a pány Hraběte a Jindru možná překvapí, že ani mně není jméno Bjambyna Rinčena neznámé, ačkoli mám ekonomické vzdělání - můj pradědeček Pavel Poucha, který působil v Orientálním ústavu, si s Rinčenem dokonce dopisoval a některé jeho věci přeložil. Ale sám jsem, přiznám se, ty překlady nečetl, takže neumím posoudit, nakolik je jeho tvorba podobná básni pana Kroupy.

6 2
možnosti

M46a87r71t39i63n 62V60í16t

19. 4. 2013 11:41

ty sny na okna parapetě nám básník předložil zcela bez servítek a mlčí...:-/

4 14
možnosti

To mlčení je důsledek vyčerpání. Přeci jen taková báseň dá psychicky zabrat a to nemluvím o totálním si na dno šáhnutí

6 1
možnosti
Foto

Přítomné dílo jsem přečetl hned dvakrát a zůstal nad ním hluboce zamyšlen. Co o tom říci? Jak zhodnotit jednotlivé momenty? Zejména tenhle: "Chodím sám s holí po světě/ a není to moje vina/ sny odložené na okna parapetě". Dá se říci asi jediné: Je to něco, co tu ještě nebylo. To muselo dát strašnou práci. Z tohoto důvodu oceňuji výkon karmou R^ 

Nyní k tomu podivuhodnému "parapetě". Jakkoli se jedná o tvar neobvyklý, není sám o sobě špatně. Purista by čekal "parapetu", nicméně jsme zde zjevně svědky prolínání deklinace o-kmenové s deklinací u-kmenovou, k němuž dochází již od středověku. Děti povětšinou bruslí na rybníku, často ovšem (zejména ve východních Čechách) i na rybníce.

Pan Kroupa se dnes projevil nejen jako umělec a citlivý člověk, ale i jako pilný čtenář  Miklosichovy "Vergleichende Grammatik der slavischen Sprachen", spatřuji zde i jistý vliv André Mazona a jeho inspirativní "Grammaire de la langue tchèque". Doufám, že pan Kroupa neusne na vavřínech a bude ve své tvorbě pokračovat R^

8 1
možnosti

M37a94r90t56i29n 79V65í20t

19. 4. 2013 11:35

já bych čekal, že odkládal na parapetech..... když už tam má větší počet oken:-/

3 11
možnosti

"na okna parapetě"... to je velmi smělý obrat, pane Vladimíre. Na něco takového si troufnou jen ti největší matadorové. R^

2 6
možnosti

Ovšem mám pocit, že tato mistrovská perla zůstane ne zcela plně pochopena

7 0
možnosti
Foto

Uděláš krok do prázdna...to většinou končí pořádným držkopádem;-D

4 0
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám