Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Istvan Vinnetou

22. 12. 2009 0:34
Jestli jim ti chlapi nenaházeli to rizoto od pátku

:-/

0 0
možnosti

fixfokus

21. 12. 2009 11:16
Já jsem chemik

A taky nevím čím to mohlo být.

Továrna na mýdlo: k tomu se používá louh a ten by mohl ryby zabít, ale kolik by ho tam museli vypustit..?

Skalice modrá: síran měďnatý, používá se jako postřik proti mechům  a plísním, že by vytlačila z vody kyslík jsem v životě neslyšel (a ani nevím jak). Jedovatost je opět otázkou množství, kýbl do jezera není nic.

Močůvka: to by mohlo být ono, ale museli by ji vylít rovnou do jezera, pomalým průsakem z polí by ryby imho umíraly postupně a ne takhle ze dne na den. Pokud tedy den před tím nehnojili a v noci nepřišel déšť.

0 0
možnosti

Bucharovic

21. 12. 2009 11:44
Re: Já jsem chemik

Abych to upřesnil, tak jeden ten děda tam vyprávěl, že viděl, jak po jezeře (18 ha) jezdila pramice a v ní dva chlapi, co házeli do vody ,,cosi" lopatkou, co nabírali z několika nádob - kýblů. Když přijeli ke břehu, tak se jich ptal co to dělají a oni mu řekli, že to je skalice modrá, aby z jezera zmizely sinice. Jak jsem napsal, já chemik nejsem, ale vzpomínám si, jak jeden z přítomných hasičů, když to slyšel říkal, že v takové koncentraci a v krystalické formě by to mohl být ten důvod průšvihu. Ten kyslík jsem uvedl z důvodu, že se ryby evidentně dusily, tak jsem z toho vycházel. Pokud vím, žábry poleptané neměly. V.Kroupa 

0 0
možnosti

Zuzana Hejná

21. 12. 2009 9:35
to je můj kraj

ryby břichem vzhůru bývají občas i v Labi, vždycky tak nějak v souvislosti s činností zemědělců. Ostrá se z toho uzdravila...

0 0
možnosti

Bucharovic

21. 12. 2009 9:48
Re: to je můj kraj

Já vím, občas tam zajedu, ale takové kusy, jaké tam byly tehdy, takové už jsem tam od té doby neviděl... V.Kroupa.;-(

0 0
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám