Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dopustil jsem se podvodu…

…ale už je to dávno. Co tomu předcházelo, a co následovalo…?                                                              

 

Nedávno jsem na FB nalezl dva své kamarády z vojny, jeden z nich tam vložil dávnou fotku výkvětu naší roty. To mě donutilo zavzpomínat na ty časy. Když jsem měl najednou před sebou tváře mých dávných kamarádů, naskakovaly mě vzpomínky jedna za druhou, okamžiky a zážitky, které s jednotlivými tvářemi souvisely.

Asi nejvíce zážitků pocházelo z vycházek, ale ne všechny byly veselé. Když chtěl takový voják vypadnout alespoň na pár hodin z kasáren, měl několik možností. Buď na něj přišla řada ve vycházkovém plánu, a dostalo se mu kýženého podpisu do zelené vycházkové knížky, nebo měl velitele, co nebyl kretén (vzácný to jev, nicméně se vyskytoval…), a ten mu vycházku podepsal i bez pořadníku. Další možností bylo zfalšovat podpis velícího důstojníka a jít víceméně „legálně“, další a poslední možnost, která byla využívána stejně jako ofiko vycházky (a možná ještě častěji…), bylo obléct se do civilních džínů a mikiny, a přelézt plot.

Pak musel být člověk obzvláště opatrný, aby se nestal „venku“ nějaký průšvih. Ono bohatě stačilo, s jakou krutou pravidelností docházelo k něčemu neblahému, když byl člověk na vycházce zcela v souladu s předpisy. V takovém případě musel voják přijít za doprovodu dozorčího své roty na stanoviště dozorčího útvaru (opět s krutou pravidelností, až na výjimky, sloužícího největšího kreténa mezi lampasáky…) s knihou vycházek, a s tou již řečenou malou zelenou knížečkou. Tam proběhla prohlídka, jestli má voják v pořádku uniformu, vyčištěné vycházkové boty, jestli má tvář hladkou jako dětskou prdýlku, a jestli je vůbec hoden, aby ukázal svůj ksicht venku mezi lidmi.

Občas se stávalo, že když sloužil deveťáka (dozorčího útvaru) obzvláště zdatný exemplář kreténa, tak se musel voják třeba i několikrát vracet na rotu, aby si vyleštil už tak do zrcadlového lesku vyleštěné polobotky, sedřít neexistující vousy z tváře, na které ještě ani nezačaly rašit, nebo přišít knoflík z vycházkového saka, který byl podle deveťáka ledabyle přišitý a on ho nešťastnému vojákovi normálně regulérně urval.

Ale většinou se tedy člověk konečně ocitl za bránou z vnější strany pakárny, zvané kasárna. Abych se vrátil k tomu podvodu, který jsem kdysi spáchal, tak se tady veřejně přiznávám, že jsem v době, kdy jsem zastupoval výkonného praporčíka na rotě, a měl jsem tak přístup k vycházkovým knížkám, že jsem několikrát zfalšoval podpis velitele roty, a to jak pro sebe, tak pro pár kamarádů, abychom mohli vypadnout na pivko. Když ono to „H“, kterým se podepisoval náš velitel nadporučík Hrubý, šlo zfalšovat tak trestuhodně snadno… :-)))

Jak už jsem předeslal, někdy se na vycházkách děly i ošklivé věci. Vzpomínám si, jak jednou, když se vrátili z výpomoci na žních, odešli tři řidiči vejtřasek (Praga V3S) na zaslouženou výpravu za pivem. Jeden z nich balil tehdy servírku z kadaňské restaurace Rozkvět. Tam se taky všichni tři zlískali, a cestou do kasáren si usmysleli, že holčinu oblaží. Ona chtěla jen jednoho z nich, ale oni ji chtěli všichni…

Vyfasovali osm let za znásilnění ve skupině…

 

 

 

 

 

 

 

 

Jo, jsem tam i já. Ten úplně vpravo, klečíci hubeňour... :-)

Další průser se stal klukovi z vedlejší pontonové roty, nějakému vojínu Sotorníkovi. Na vycházce se ošklivě serval s někým, na koho se pokud vím, nikdy nepřišlo. Asi jich ale bylo víc, Sotorník nebyl žádná bábovka. Skončil zle domlácený na kolejích, kde ho našli naštěstí ještě před průjezdem vlaku. Sotorníkovi pak museli vzít jednu ledvinu, a co já vím, tak se říkalo, že pak zemřel. Rvačky byly vůbec problém. Dva moji další kamarádi se na vycházce servali s několika vojáky z vedlejšího útvaru „Potrubáků“, kde byla sebranka s průměrnou inteligencí bublajícího bahna. Měl jsem tehdy zrovna službu na rotě jako dozorčí, a mám do dnes před očima ten obraz, když se ti dva vrátili na barák. Měli na sobě totálně rozervané oblečení, celí od krve, s obličeji opuchlými jako dýně. Jeden z nich to odnesl zle pochroumanou nohou a dost zvalchovanými žebry. Nedostalo se to tehdy „ven“, oni sami si to nepřáli. Ale zážitek to tedy byl…

Jó, ten chlast…

Ten stál na vojně za nejedním průserem. V Doupovských horách byla skupina vojáků, kteří patřili pod náš útvar, a kteří tam dlouhodobě pečovali o stav vojenského cvičiště a tankové střelnice. Tam byla vojenská kázeň trochu volnější než v kasárnách, a vojáci tam bývali většinou rádi. Jednou se takhle pár z nich dohodlo, že zajedou do blízkého Maštova pro pivo. Vzali si na to důstojnickou „limuzínu“ UVAZ. V Maštově se ožrali, a vojín Holeček při zpáteční cestě nezvládl řízení a vysekali se. Holeček dostal dva roky natvrdo, protože jeden z kluků uvnitř auta po nárazu ochrnul…

Nevím, jestli jsem měl kliku, nebo jsem měl odhad na situaci, ale mě naštěstí nikdy nic tak dramatického osobně nepotkalo. Nejhorší, co se mi na vycházce kdy stalo, bylo to, že se mi přihodila taková nepříjemná věc, že po požití několika piv, seznámil jsem se v letním kině já a můj parťák Pepík Novotný s několika krásnými holčinami. Holky byly kouzelné, léto, vlahá noc… no, dopadlo to tak, že jsme se s Pepou vrátili do kasáren trošku neupravení, na ramenou jsme neměli hodnostní pecky desátníků, ani na jedné klopě jsme neměli odznak ženijního vojska, a co bylo nejhorší, neměli jsme ani lvíčky na brigadýrkách. Řekněte krásné mladé holce v letní noci, že jí nedáte... odznáček… ;-)

 

 

 

 

 

 

 

Pepík Novotný, co jsme spolu šůrovali hajzlíky, je ten třetí stojící zprava, ten co dělá "viktorku" nad hlavou vojákovi (Laďovi Poláchovi) klečícímu pod ním. Já jsem pátý stojící zprava... :-)

Deveťák nás nechal stát snad deset minut pod ostrým světlem lampy, obcházel nás ze všech stran, a sem tam si pro lepší viditelnost ještě posvítil baterkou. Pak si nechal zavolat dozorčího naší roty, dalšího Pepu, tentokrát Stránského, a povídá mu –„Svobodníku, tady máte dva vojíny. Určitě máte na rotě v nepořádku záchody a chodbu. Za hodinu se tam přijdu podívat, a ta vaše rota se bude blejskat jako psí kulky…“

Tady pro změnu dělá "viktorku" nad hlavou mě Jirka Andrejs...  :-)

 

Marně jsme opile namítali, že nejsme vojíni, ale desátníci, a tak rajony nepatří do naší kompetence. Ta lampasácká potvora bohužel pravdivě podotkla, že kdyby měl před sebou desátníky, že by jim na ramenou viděl pecky. A tak jsme s Pepíkem až do rána (a do střízliva) vytírali hajzly a šůrovali chodbu, a přitom jsme si vyprávěli, která z těch holek byla hezčí… a lepší…

Ale stejně, i přes tu nesvobodu to byli krásný časy. Bylo nám dvacet. Sakra, když už konečně někdo vynalezne stroj času…?! :-)))

 

 

Autor: Vladimír Kroupa | úterý 14.10.2014 11:35 | karma článku: 14,24 | přečteno: 1408x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5535x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám