Hlídka se nehlásí pane....!

Kapitola první – Až po zem… Dostal jsem to, když jsme se snažili snad už po třetí ten den obsadit a udržet nějaký pahorek. Neměl ani jméno , byla to jen kóta s číslem a nechápu , proč měl pro naše velení takový význam. Nebyl ani nejvyšší v okolí a ani neskýtal žádnou velikou kontrolu údolí. Snad byl zajímavý jen tím, že se na něm při leteckém průzkumu nechali vyfotit nějací ( snad ) Vietkongové a tak si někdo řekl,že když je ten kopec důležitý pro ně,musí být i pro nás.

Zpočátku jsem ucítil jen úder. Taková tupá rána do nohy , bolest žádná. Jako když vám někdo zprudka podrazí nohu. Padl jsem na bok , překulil se na záda a zůstal jsem ležet směrem hlavou dolů z kopce. Přilba se skutálela bůh ví kam a svou M-16 jsem měl pod sebou. Vzpomínám si jen , jak mě příšerně štvalo , že mě tlačí do zad její pažba, stejně jako polní láhve s vodou co jsem měl vzadu na opasku. Podíval jsem se proti kopci a přišlo mně divný , že moje levá noha má dole kde bývá lýtko tvar rozevřené slupky od snědeného banánu.

A pak přišla bolest…..

Z pod té ,,banánové slupky“začala stékat krev směrem dolu z kopce. Snad jen díky tomu , že jsem ležel hlavou dolů a srdce tak mělo o malinko těžší napumpovat krev do nohou jsem nevykrvácel. Přestal jsem vnímat okolí a tak jsem sotva slyšel křik kámoše Jeremyho , který padl na zem vedle mě. Prohrábl mě kapsy a když našel mou osobní dávku morfia , vbodnul mě ji do stehna. Řval po celou dobu - ,, zdravotník ! Zdravotník !“ .

Pak se objevil seržant , vytáhl Jeremyho na nohy a řval na něj ať kouká padat dopředu a nahoru. Že je tady proto , aby dobil ten posranej kopec a že o mně se postarají zdravotníci.

No asi se postarali.Nepamatuju si vůbec jak a kdo mně dostal z kopce dolů. Ani to , že jsem asi musel ležet spolu s dalšími co měli tu kliku a dostali je dolů. Museli jsme ležet někde na provizorním helioportu. Neviděl jsem ani žlutý kouř z dýmovnic sestavených do kříže , které naváděly vrtulníky ,, Huey“ na ten ztracený plácek země kdesi v džungli.

První co jsem uviděl byla neskutečně bílá barva. Byla snad všude okolo mě. Tam kde mělo být nebe i tam kde bych čekal zelenou spleť stromů a křovin džungle . Nestál tam ani Jeremy , ani serža. Anii ten kretén Sam co pocházel odkudsi z Bronxu, ksicht měl jako gorila a pořád se tlemil. Tlemil se ať se dělo cokoliv , čímž nasíral nejen poručíka , ale už nás všechny. Všechny co jsme už měli plný zuby týhle pakárny. Toho vedra , pořád mokrých hadrů na sobě. Pijavic které se dokázaly při brodění dostat všude a přisát se i tam,kde jsem měl raději přisátou nějakou tu holku…. Pak ty zasraný moskyti a malý mušky který se dostali i tam kam to nedokázaly ani ty hnusný pijavice !

Tam kde bych čekal hradbu stromů stál chlápek, hadry co měl na sobě byly sice zelené , ale tak nějak jinej odstín než jsem čekal.Očima jsme bloudil po jeho rukávě i po límci , ale žádné hodnostní označení jsem nenašel.Zato jsem si uvědomil, že má kus toho zelenýho mundůru i na ksichtě. Když jste napumpovaný všelijakým svinstvem , mozek vám prostě jistý jasný věci odmítá vysvětlit a napadají vás takový ty blbiny , že jste v nebi a ten chlápek co na vás kouká musí být Bůh. Houby ! Jste ve špitále , bílo tam sice trochu je , ale zas ne tak moc a ten chlápek co si právě stahuje z pusy na krk tu roušku a zapaluje cigáro je felčar.

,, Tak co vojáku ? Ještě budeš chrápat a nebo mě pěkně řekneš jak se jmenuješ ?“

Mohlo mu být asi ke čtyřicítce , neměl moc vlasů a výraz jeho obličeje s cigárem v jednom koutku a s druhým koutkem posunutým nahoru v úsměvu byl celkem příjemnej.

,,Jsem Andy , Andy Cordlbel pane . Vojín Andy Cordlbel , číslo …..“

Doprdele jaký mám číslo ?! Nemohl jsem si za boha vzpomenout a při tom už od základního výcviku , kdy nás výcvikový seržanti budili i v noci a na to podělaný numero se nás ptali jsem ho nikdy nezapomněl .Až teď ! Taky svůj hlas jsem nepoznával, zněl jako když se sype písek na plech. Zavřel jsem oči , na sucho polykal a snažil se vzpomenout na to číslo.

Hodnost , jméno , číslo – svatá trojice kterou si musí každý blbec pamatovat a kterou smí říci , když ten co se vás ptá by mohl být někdo , kdo nepatří ke kámošům a může se stát , že se neptá , ale vyslýchá vás. Tak daleko ale tehdy moje myšlenky nedošly. Chtěl jsem si jen vzpomenout na to číslo….

,,To nic vojáku , ještě jsi zblblej po anestetikech. Za pár hodin to bude O.K. Za chvíli ti donesou napít. Potřebuju jen vědět , jestli to ten moula anesteziolog nepřehnal a nenapumpoval toho do tebe víc než bylo třeba a jestli nemáš z mozku houbu na mytí nádobí. Myslím ale , že jsi v pohodě , to číslo ti naskočí samo neboj.Teď buď v klidu a mysli třeba na to , že čekáš v posteli až tvoje holka konečně vyleze z koupelny a přijde k tobě. Nic složitějšího si do hlavy nepouštěj .“

Usmál se zas tím svým jedním koutkem a já přemýšlel , jestli je podle přízvuku odněkud z Jihu.Najednou byl pryč a to bílo okolo mě zase ztmavlo. Začal jsem zas dřímat. Pomalu se mě v hlavě odvíjely vzpomínky , ale žádná holka v nich bohužel nebyla. Vzpomínal jsem na úplně jinou nemocnici než byla ta kde jsem právě ležel. Na nemocnici , která byla v Saigonu: Tenkrát v Saigonu ještě před tou velikou evakuací…. Hlavně jsem ale vzpomínal na to, co bylo před tím než jsem se tam dostal. Na kluky z druhé čety roty ,, B“ …. Myslel jsem na to, jak jsou ty sračky co se v nich plácám vlastně pořád dokola stejný.

Volací znak naší hlídky byl tenkrát - ,, Promyka jedna“ …..

 

První kapitola a ukázka mojí současné ,,práce" . Jestli to dokončím nevím. Pokud ano ,snad se to někomu bude líbit. Pokud se to líbit nebude, přibude v mém šuplíku dalších pár popsaných sešitů....

Autor: Vladimír Kroupa | pondělí 2.6.2008 8:53 | karma článku: 10,37 | přečteno: 899x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5535x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám