Pátek 23. dubna 2021, svátek má Vojtěch
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 23. dubna 2021 Vojtěch
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L40u32b95o68m79í91r 47S60t86e27j93s80k95a95l 1846154818502

Děkuji Vám, Vladimíre, za tento článek. (Doufám, že se dostane pro svůj důležitý obsah do výběru.) Dodám jen dvě věty. Jednu cizí: Z tragédií děláme banality a z banalit tragédie. A jednu svoji: Má pro mě větší význam svědectví jednoho člověka, který má s covidem osobní zkušenost, než výklady tisíců popíračů. --- Přeji jedno jediné: pevné zdraví. A snad ještě: Nikdy více!

+38/−2
doporučit
3.3.2021 15:38
Foto

J59o74s50e51f 43U84l61m21a54n 8870240428735

Bohužel i mezi kamarády mám spoustu popíračů. Většinou se jedná o lidi, kteří nedohlédnou za roh. Nedokáží domyslet důsledky, které okamžitě nevidí. Taky je zajímavé, jak neustále sdílí videa, jak policisté někoho povalili na zem "proto, že neměl roušku". A strašně se nad tím pozastavují a vyřvávají cosi o fašismu. Přitom podstata je jiná...Jakmile se někdo začne s policií hádat a prát, je jasné, že tito ho následně zpacifikují a je jedno, že všemu předcházela absence roušky. Asi sotva někdo může očekávat, že když policista někoho vyzve k legitimaci a dočká se odpovědi "nic ti nedám ty Hamáčkův poskoku", že policista sklapne a řekne "ok, tak nic, tak třeba příště, nashle". Je to všechno o lidech...samozřejmě i policisté by měli být rozumní a vnímat zákon jako nástroj k vymáhání pořádku nikoliv prvoplánouvanou buzeraci.

+42/−4
doporučit
3.3.2021 16:04
Foto

T16o55m34á92š 16K64u82c44h90a16ř 3327851808261

Odpírač nejsem, do obchodů jsem například chodil i celé léto jen s respirátorem, dalo by se tedy říct, že osobním chováním jsem až na extrémně opačném konci, než jsou popírači. Přesto pro ně nějaké pochopení mám. Proč?

1. Někdo je tak povahou prostě nastaven. Každý máme jiné priority.

2. Někoho mnohem víc trápí ekonomické škody, zavřené školy a omezení vyžití (přestože by ty ekonomické škody při neřízené epidemii mohly být větší).

3. Tento bod měl nyní být spíš jako první. Vláda vytváří zjevně tak nesmyslná a přitom otravná omezení, jako by spíš chtěla cíleně promořovat. Vzhledem k jasným primárním místům přenosu, kterými je rodina a přátelé - pracovní kolektiv - školní kolektiv jsou ze všech stávajících omezení z epidemiologického hlediska smysluplná pouze ta, která zavřela školy a nařídila nosit respirátor a roušky v místě styku cizích lidí. Většina ostatních opatření jsou jen viditelná opatření "na oko" která zvyšují nespokojenost lidí, ale epidemiologický efekt mají minimální.

Můžeme vzít už to poslední - "uzavření" krajů, které vlastně žadným omezením není, protože hranice kraje i dříve překračovali hlavně lidé, kteří jedou pracovně, a ti je smí překračovat dál. Provoz mezi kraji se nesnížil. Těch pár "zastavených" lidí, kteří jezdili do bližšího obchodu, nebo na výlet absolutně nestojí za ty manévry. Nebo ty zavřené jídelny, to epidemiologický význam mělo a oni to druhý den zruší. Takže žolíky si vyplácali, přínos žádný, jen ze sebe udělali ještě větší pitomce. Takže chápu, že lidi uz nebaví tolerovat opatření, která jsou z 80 % omezující a přitom téměř neúčinná. Když si k tomu přidáme neschopnost očkovat, to že už se dávno netestují zaměstnanecké kolektivy, že smetánka na opatření kašle, že ani členové vlády a zástupci MZ před kamerou neumí zatěsnit respirátor, že hlavním epidemiologem je vlastně Babiš, že ani opozice neskýtá naději lepšího vedení, že vlastně jediné, co nás chvíli spasí, je letní slunce, ale v září nás na 95 % čeká opět to samé nanovo.. :/

+17/0
doporučit
4.3.2021 7:23
Foto

V33á74c50l60a46v 37F66i62s57c45h88e87r 1210174679475

Dobrý den. Tak jste si užil svoje a už víte, zač je toho loket. V mém bezprostředním okolí už zemřeli tři lidé, byli to 75-80 ti letí sousedé, ale jinak zcela fit. Je to depres. Naposledy jsem mluvil se svým kamarádem, primářem gynekologického oddělení v blízkém městě, který mi v telefonu vylíčil své nakažení a stav ve kterém se málem udusil. Jenže, jak říká staré přísloví sytý hladovému nevěří a když takzvaně motyka spustí tak už obvykle bývá pozdě. Mně nejvíce deprimuje ten nenávistný pokřik všech, kteří mají spoustu rozumu jak by to dělali lépe. A taky si nejsem jist, jestli současný křik a nenávist opozičních panáků je právě teď tou správnou cestou k získání předvolebních preferencí.

+33/−5
doporučit
3.3.2021 15:30
Foto

V59o45k53o52u87n 35V70l13a77d49i98m16i68r 8682278649628

R^Neni nad osobni zkusenostR^

U mne se ta potvora projevila hodne lehce, u manzelky naopak, ale nastesti nepotrebovala extra kyslik.

Tem co tvrdi ze je to jen chripecka jako spravny osklivak preju aby je to postihlo aspon tak, jako moji manzelku.

Jen tak mimochodem, jak se dari tomu prominentnimu popiraci?

+19/−1
doporučit
3.3.2021 18:11
Foto

L67i37b46o13r 36H77l14a17d52i97k 5889148275537

Dělat politický boj proti Babišovi přes Covid je hloupost, která ná dovedla tam kde jsme.... můj názor (čekám spoustu mínusů a komentářů že jsem hloupej...)

+31/−5
doporučit
3.3.2021 16:10
Foto

K75a75r52e56l 86S41t37r38ž97a14n47o82v95s38k59ý 1938875285

Neznám popírače, ale lidi, kteří nejsou vyděšení. Kovidem prošly cca jeden a půl milionu lidí s mírnými příznaky a odhaduje se, že další dva až tři bez příznaků.

+19/−2
doporučit
3.3.2021 21:30
Foto

Z33b35y52š78e31k 43H32l67i48n45k44a 3361803970593

Roušky a respirátory - jasně, OK. Je tu však jedno velké ALE: ty fungují jen za předpokladu, že je používáte správně. Hadrovou roušku vyvařujete, jednorázové respirátory často měníte. Jenže k tomu je zapotřebí řádné poučení a osvěta, která tu naprosto chybí. Takže vláda si klidně nařídí respirátory, dokonce i venku. Z toho nutně plyne, že řada lidí bude šetřit (mnozí z existenční nutnosti) a nebudou je používat tak, jak je třeba. Z toho čuchám časovanou bombu, která hrozí dalším zhoršením celkové situace. A osvěta? NULA. Tato vláda je extrémně nebezpečná a patří za mříže.

+14/−1
doporučit
3.3.2021 19:40
Foto

R94a32d39e25k 21K39n32ě34ž39í39n42e65k 4535807753569

Podle mně někteří směšujte dvě různé věci. Lidí, kteří popírají nebo zlehčují kovid je naprosté minimum. Každý vidí v okolí mrtvé, nemocné atd. Směšujete je s lidmi, kteří vidí i ekonomické aspekty, nemožnost se uživit, krachující firmy a živnosti, naprostý krach vzdělávání, totální rozklad mezilidských vztahů a já nevím co ještě.

Dále doporučuji neorientovat se podle sociálních sítí. Chování lidí tam a v reále je diametrálně odlišné. A nejvíc jsou tam zpravidla vidět lidi v reálu neviditelní.

+21/−4
doporučit
3.3.2021 15:43
Foto

M58i19l70o79s91l11a96v 53J19e33ř28á92b91e92k 3711324487324

Opravdu si myslíte, že je správné bojovat proti infekci opatřeními, která ničí společnost a další lidské životy? Myslíte si, že utrpení lidí, které není způsobené covidovou nákazou nýbrž vládními opatřeními, je nutně menší nebo že jejich životy jsou méněcennější? Lidé jsou díky restrikcím dlouhodobě stresováni a unaveni. Proto je minimálně 3 x tolik depresí, přibývá závislostí i těžkých případů všech nemocí... Díky tomuto dlouhodobému stresováni má většina národa stále více podlomené zdraví, takže pokud virus sám neustoupí, situace bude spíše horší... Podle dosavadních vládních postupů jako reakce potom přijde zase jen další stresování... Ještě podotýkám, že svědectvím zdravotníků věřím, nejsem popírač covidu a restrikce dodržuji i když jsem přesvědčen, že většina z nich situaci jen zhoršuje. Jedna moje blízká osoba, která mi bude velmi chybět, už na covid zemřela. A taky si rozhodně nemyslím, že covidem nemohu onemocnět nebo nemohu na covid zemřít. Jenom jsem si jistý, že ničit společnost a lidské životy ve jménu čehokoliv je vždycky absolutně špatně a doplatí na to nejvíce (jako vždy) běžní občane...

+13/−1
doporučit
4.3.2021 14:34
Foto

K10a15r29e77l 75Á87b11e11l23o48v88s77k78ý 7859720873852

Před třeni dny, spáchal v Kraslicích v garáži podnikatel sebevraždu, prý kvůli dluhům, a neschopnosti je splácet - díval jsem se naschvál, jestli o tom někde najdu informace ... Sokolovský deník, krimi atd. ... nic. Moje žena šla s matkou procházkou okolo, vše bylo obšancované policií, plenty aby nebylo nic vidět. V deníku ani píp. Myslíš si, že to byl třeba popírač? Nebo šlo o oběť nemoci COVID 19? Nebo mu jen tahle vláda nevyplatila z nějakého důvodu kompenzace. Čí je to podle tebe vina?:-/Rv

+19/−4
doporučit
3.3.2021 22:32
Foto

R26a20d27e67k 93K35n85ě16ž87í20n39e41k 4455667203269

K dalšímu zvýšení důvěry lidí ve vládu a opatření zcela jistě přispěje chystané odvolání hlavní hygieničky. Za jeden rok tři ministři zdravotnictví, tři hlavní hygienici a epidemiologové se točí rychleji, než svatí na orloji. Ještě si někdo myslí, že se takhle dá táhnout za jeden provaz?

+12/−1
doporučit
3.3.2021 20:51
Foto

M30a79r69t36i80n 42S81o78u89č86e57k 6648405546

OK, proč ne? Jenže to je jen půl pravdy.

Každý může dělat, co považuje za správné. Problém je v tom, že oficialni doktrina o tom, co je správné, může být úplně špatně.

Kdyby pan p.t. Babis vyhlásil, že proti covidu pomáhá mašle na levém maliku, našlo by se XYZ vriskalu, kteri by si omotali malik stuzkou a oznacili vsechny ostatni jako odpirace.

A mně - omlouvám se - plno vykriku nasi vlady pripada jako ta masle na maliku. Bezkoncepcni, tupa, z toho maliku vycucana. Nevěřím jim, protože to, co říkají, nedává smysl i jen z pohledu proste logiky, bez znalosti podstaty. Tim hur, ze kus te znalosti mam. Skoro se chce rict - bohužel mám.

Takže s dovolením budu dodržovat to, o čem jsem přesvědčen, že opravdu směřuje k cíli, což se opravdu nekryje se vším, co chaoti ve vládě hlásají.

A nebráním komukoli jinému, aby dodržoval svoje zásady, i kdyby byly s těmi mými v rozporu. Protože rozumně vedeni prostě nemají. Dokud nebudou nějaké rozumně odůvodněné forsrifty k mání, holt si musíme vystacit každý se svými.

Blbý, co,? Ale co lepsiho?

+16/−3
doporučit
4.3.2021 2:08
Foto

P42a29v13e17l 54C21h30m64e16l79í43k 5715875768715

Pane Kroupo,

vy zjevně vidíte popírače v každém, kdo dokáže reálně analyzovat tuto situaci a chápe, že rok(!) trvající restrikce nejen že nijak nepomáhají lidi zachraňovat, ale naopak produkují čím dál více nemocných, zoufalých a vyčerpaných lidí. Je to jako mor, který stravuje fyzické a psychické zdraví a plodí stále více nešťastníků, kteří si už sáhli na samé dno a mnozí z nich si dobrovolně vzali život.

Není divu, že celková nálada lidí je na bodu mrazu, neboť nejenže nevidí světlo na konci tunelu, ale naopak vnímají, že je u nás situace čím dál horší, vlastně nejhorší na světě.

Naši politici trestuhodně hodili přes palubu i ty nejnevinnější, děti a jejich rodiče. V podstatě nám všem vzali svými nejabsurdnějšími "opatřeními" většinu práv a svobod, a to i za cenu protiústavních kroků. Jejich počínání nemá s ochranou zdraví naprosto NIC společného a musí to vidět KAŽDÝ jen trochu myslící člověk!

Nazvat lidi, kteří si tu zkázu plně uvědomují a kritizují ji, popírači, nebo dokonce sobci nebo viníky je velmi za hranou. Tito lidé nepopírají samotnou nemoc(!), dodržují všechna absurdní opatření, ale vymezují se proti bezbřehému neumětelství, chaosu a aroganci politiků, kteří nás všechny uvrhli do naprosté beznaděje, zoufalství a bídy, která nikoho z nás nemine.

+19/−5
doporučit
3.3.2021 19:27
Foto

P68e76t80r 78B60u57r15i12a61n 4141836374488

O covidu se bavím už rok, tak jako i všichni ostatní, s desítkami lidí naživo. Možná i stovkami. Jsou mezi nimi v této otázce ukáznění, velmi vážní, přeopatrní, běžně přijímající, pochybovační, nedůvěřiví, vzdorovití, naštvaní až rovnou rebelští, nakažení i nenakažení jedinci. A to napříč všemi věkovými kategoriemi, pohlavími, vzděláním, politickými preferencemi, bohatstvím, zaměstnáním a bůhví čím ještě. Ale nikdo, Vláďo, opravdu nikdo z nich se nevyjádřil a nemyslí si to, co jsi splácal dohromady ve svém blogu a co nám chceš vecpat jako běžnou realitu českého lidu. Totiž že:

- že vše kolem covidu je jen jedna veliká PR akce

- že nevěří zdravotníkům z JIP a z dalších lékařských zařízení

- že jsou tím pádem a priori VŠECHNA vládní nařízení a opatření špatná a zbytečná

- že to automaticky znamená: Babiš je dle mě xxx = nebudu dodržovat nic...

- že věří tomu, že se sami buď vůbec nenakazí, nebo i když se nakazí, že to přečkají maximálně s dvoudenní rýmou

- že to nebudou zrovna oni, kdo bude někde na JIP nakonec bojovat o život

- že někteří lidi jsou k přesvědčeni, že zrovna JIM se to stát nemůže

A nakonec jsi přišel k poznání, že za všemi těmito extravagantními lidmi stojí média a jejich vliv na psychiku.

Nevím s jakými exponáty ty se stýkáš, ale řekl bych, že ani v té tvé skupině nebude zastoupeno vícero takových, které tady popisuješ. Řekl bych, že sis to vymyslel. A nad to ještě ta třešnička, že všichni "pochybovači", jak si to padesátibarevné názorové spektrum souhrnně nazval, nepřemýšlí vlastní rozumem, nýbrž jen tupě bloudí v záplavě plev padajících z médií. Vlastním rozumem přemýšlíš jen ty a ti co všechna nařízení berou smrtelně vážně přesně tak, jak jim to vláda nadiktuje. Promiň, ale krom toho, že je tvůj blog poněkud arogantní a manipulativní, tak je jedním z nejhorších, co jsem od tebe kdy četl. Petr

+24/−8
doporučit
3.3.2021 19:52
Foto

J77a16n 77S31o74u43č77e19k 2381386228979

Dobrý den pane Kroupo, myslím si, že si jen nesprávně vykládáte slovo "popírač". On totiž asi dnes nikdo nepopírá, že je tu nějaká nová epidemie, která se poměrně rychle šíří. To je asi fakt, který rozumný člověk vnímá. Domnívám se ale, že to, proti čemu část společnosti protestuje, je způsob boje s touto infekcí. On totiž někdy doslova připomíná snahu " my ten vir zničíme, i kdybychom tu měli všechno spálit". A o vyloženě nelogických, ba i směšných opatřeních ani nemluvím. Ono ale nejde vést boj s epidemií jen z nějakého hlediska epidemiologů, ale měli by se k němu vyjadřovat i ekonomové, psychologové a sociologové. A navíc, nezdá se Vám, že se z covidu stala dnes spíše nová ideologie a točí se v něm takové peníze, že záchrana lidí je pomalu odsouvána na druhou kolej? Jak jinak si vysvětlit, že přece existují léky, které evidentně zabírají a existují vakcíny, jimiž lze naočkovat v krátké době většinu populace. Ovšem ať již z ideologického hlediska nebo kvůli finančním zájmům farmaceutických společností, není povolené je používat.

+9/0
doporučit
4.3.2021 8:26
Foto

R95a65d73k89a 92P19o54k15o17r30n20á 1758853793955

Víte zvykli jsme si za poslední roky na pěkný život. Češi patří k národu který rád cestuje, vzpomeňte si na letní manévry o dovolených a zimních na lyže. Je to národ chalupářů, prostě svoboda kam se podíváš. A najednou je to vše ohroženo tak, jak jsme znali jen z katastrofických filmů ve kterých se to vyřešilo levou zadní. Ke všemu je tu vláda kterou část národa nerespektuje, premiér bez zkušenosti z politiky, špatně se vyjadřující, médií nepodporovaný a ten jeho majetek... Tak je to nejen boj s Covidem ale i boj s ním. Ale když vám kolem umřou přátelé o kterých jste si mysleli, že tu ještě pár let mohli být, tak si člověk uvědomí banalitu toho hádání. O rouškach, pivu v lahvích, odstupech v obchodech, zavřených vlecích. A ať mě nikdo neříká že se té nemoci neboji.

+10/−1
doporučit
3.3.2021 18:50
Foto

J36o26s51e12f 70Č82i81h85á98k 7111229950546

Spousta lidí nemá problém pochopit nebezpečnost covidu, spousta lidí má problém pochopit spoustu vládních nesmyslů a nařízení. Spousta lidí nedokáže pochopit politika, který vám káže nikam nechoď, ale sám jde stadion, do hospody na oslavu narozenin atd.. Jak je možné, že vyhraje výběrko na testy firma sledovaná biskou. Proč nedostávají zakázky na výrobu respirátorů, termokamer, ventilátorů české firmy? Atd., atd., atd.. Prostě už toho mají nad hlavu.

+11/−3
doporučit
5.3.2021 11:06
Foto

P97a61v40e47l 68M79a64š91e41k 9222670945382

Vážení diskutující,

pan Kroupa na můj příspěvek (vložen zde níže pod čarou), napsal toto:

"Vladimír Kroupa 87812:

Asi byste si měl osvěžit, jaké místo ve společnosti Vám náleží... Až budete v pozici, kdy budete moci velet a ne muset poslouchat, tak to bude jiná.

Zatím si ale zjistěte, jak je to s tím příslovím, co dělá větší pes... "

Rozumíte tomu, co tím chtěl říci? Co si o tom myslíte?

Případně prosím o vysvětlení i blogera.

.........................................................................................................................

Pavel Mašek 92052:

NE, pane Kroupo, opravdu NENÍ nutné aby "lidé dělali, co se jim řekne", pokud to jsou nesmysly. Je nutné aby dělali to, co omezí rizika přenosu - tzn. omezení kontaktu a nošení respirátorů FFP3 pokud se cítím být ohrožený (stát by je měl zdarma rozdávat ohroženým). Nošení "hadru" na liduprázdné ulici, pohyb venku v noci, když nikoho nepotkám, zákaz vycestování mimo okres do přírody, kdy jsem venku sám - to je neúplný výčet trestuhodných omezení svobod, které jen popuzují obyvatelstvo a tak snižují jeho ochotu dělat to, co by snad i účelné bylo.

+11/−3
doporučit
4.3.2021 20:11
Foto

J32i41ř56í 95Ř12e44h93o47ř 9518928856368

U nas je vseho vinen babis, na slovensku maji kupodivu uplne jineho vinika. Ve spanelsku, italii, brazilii protestuji taky proti jine nez ceske vlade :) Dobry to maj v USA, tam zmenili prezidenta. Hazet se da tak vsechno na toho byvaleho.

+11/−3
doporučit
3.3.2021 17:01
Foto

M51i24c23h78a73l 87S79e22m10r16á54d 3892716167159

Největší nebezpečí COVID 19 je přesvědčení lidí, že můžeme zabránit mrtvým...

Kdyby nebyla medicína na dnešní úrovni, prošla by epidemie poměrně rychle populací a zanechala za sebou mrtvé... Vzhledem k tomu, že neexistují, s výjimkou úplného počátku, žádná zřejmá ohniska, neexistuje způsob jak vir izolovat. Tzn. touhle dobou by patrně již bylo po pandemii.

Zaplacená cena by byla ohromná a počítala by se v životech...

Jenže současný postup je v mnoha ohledech mnohem horší. Společnost v zájmu rizikovějších skupin decimuje tahouny ekonomiky a věřte, že pokud se s odstupem deseti let po pandemii někdo podívá na všechny související úmrtí a následky (ekonomické, psychické, sociologické) budou možná horší, než v případě bez boje...

Současná doba krade našim důchodcům zbývající čas, jsou zavření v podstatě ve vězení... ne oni si nemohou říci, teď dva roky vydržím a bude dobře... oni ty dva roky nemají...

Před pár dny mi umřel tchán na rakovinu, poslední rok života není to co by si zasloužil a nakonec umřel sám bez možnosti návštěvy... ANO, tohle je největší průser boje s COVID 19

+12/−4
doporučit
5.3.2021 16:57
Foto

I25v13a93n 14P82o16u41l 6602499395133

Problem nasi spolecnosti je ten, ze jsme zapomnelu, ze i clovek je smrtelny. Cim je organismus starsi, tim blize je ke svoji nevyhnutelne smrti. Stari a nemocni proste umiraji a politici, lekari i kazatele s tim nic neudelaji.

+9/−2
doporučit
4.3.2021 7:32
Foto

N98i76c11o17l 56H68á53j21k27o65v50á 5220660335

Protože

1) plno lidí bylo pozitivních (tabulkově nemocných) a absolutně nic jim nebylo

2) mediální masáž vzbuzuje odpor

3) vládní nařízení jsou v rozporu se zdravým rozumem (i mnohými názory lékařů a epidemiologů)

4) život jde dál, můžeme si vybrat, zda žít se strachem, nebo bez strachu

+13/−6
doporučit
5.3.2021 14:01
Foto

M87a82r38i26a85n 65K33a94r39a78b43a 4563881130292

Myslím že autor blogu nechce pochopiť názor z druhej strany barikády. Rozumiem, že niekto mal Covid, alebo ho mal v rodine a chapem obavy. No na druhu stranu su ludia a rodiny so zavaznymi onemocneniami ktore nechavali a nechavaju lekari bezne zomriet. Z vlastnej skusenosti, 2 roky do zadu nad 65 rokov vraj neliecia, lebo sa to neoplati. A nemali s tym problem. Ja sam som v strednom veku a teda nie som ziaden pamatník, ale ak som za tu dobu videl lekarov brat uplatky za pacientov a potom sa ani nestarali, ak lekari kseftovali s liekmi na rakovinu a predavali ich do zahranicia, zazil som ministra dosadeneho farma firmov rychloschvalujuceho lieky aby bol biznis - a hlavne cestujem. Vidim iny pohlad nez ten cesko-slovensky, a hlavne to strasenie. Ak chcete rozumiet, pozrite sa komu prospieva cely ten biznis, a kto vlastni siet klinickych biochemii. Potom sa pozrite na to, ake zufale teatralne prejavy robia politici o vaznosti situacie, zatial co ked vypnu kamery idu na pivo a manzelky vyzenu do dubaja alebo kde. Ano, covid tu je, je to vazna nemoc - ale to je aj hnusna chripka, rakovina, srdecne choroby, diabetes. A koli nim sa nespravilo nic, a umier mnoho ludi. A ak niekto tvrdi ze nie su nakazlive, tak prosim, ale prave stres, izolacia, nedostatok pohybu byva pricnou dalsich chorob, ale tie uz nie su v statistike.

+7/−1
doporučit
3.3.2021 23:19
Foto

Z19d63e73n48ě69k 88D13a21n91d59a 1851465

Souhlas. Čím déle a lépe se v které společnosti lidem žije, tím více a hlubších se nahromadí problémů. Řeší se banality - kdo se může na koho a jak koukat a komu co říct a lidi pravidelně nepamatují na možná rizika. Postupně se zefektivňují a tím oslabují obranné systémy, které se naopak postupně budovaly po válce - tedy po krizi. Po desetiletích nebyly povodně a pak nás zaskočily.

Naučili jsme se ráno snídat v Praze a večer si zaskočit v Číně na kachničku. Želvu, kterou si přivezete musíte umístit do karantény a lidi??? A tak nejen nás zaskočila potvora, která odhalí slabiny a slabý systém nás vytrestá.

+7/−1
doporučit
3.3.2021 19:03
Foto

J60a88n 48R74á90ž 1379793944330

KARMA, pane Kroupo!

COVID je nemoc, u níž těžký průběh postihuje relativně velký počet nemocných. Virus SARS CoV2, který nemoc způsobuje je extrémně nakažlivý a to zvláště v nových mutacích.

To jsou fakta a popírat je může opravdu jen pitomec a je jedno, kolik titulů má před jménem a jakákoliv diskuze s pitomcem je jen ztráta energie.

+7/−1
doporučit
3.3.2021 18:19
Foto

J12i44ř63í 73C79á14s46e31k 7739987789493

Jak jste skvěle v článku odhalil, že každý je jiný. A stím i co člověk to názor.

Nemyslím, že jde o popírače. Popírači jsou dle mne velmi malá skupina.

Co je ale mnohem větší skupina, to je ta, která se na věc dívá jinak.

A za vše může vláda. To je pravda. Když už za nic jiného, tak za to, že není schopna přimět a přesvědčit lidi ke společné cestě. Dle mne toho má na triku ale téměř vše.

A aniž bych bojkotoval opatření a řadil se mezi popírače, tak stejně jsou ve vzduchu otázky a známe hlášky.

- Lepší jeden den života, než rok otrotctví.

- Nevychoval jsem tě pro to, aby jsi žil ve strachu.

- Je lepši sejmout celou společnost, nebo prostě nechat přirozený vývoj ať už je sebekrutější?

Otázek a pohledů na věc je mnoho.

Dnes jsem přemýšlel nad jiným. Věnoval se někdo studii, co omezení způsobí? (myslím nyní celý rok). Co když rok uzavřen doma a v práci, bez sportu a bez čerstvého vzduchu oslabí imunitu natolik, že potom Covid sejme člověka 2x snáz? Co když nynější stav je silně spjatý s tím, co prožíváme celý rok?

+8/−2
doporučit
4.3.2021 15:24
Foto

V90í18t12ě76z72s95l44a83v 71K45l65u98s29á71k 4166905146511

Víte, já to vždycky říkám takhle: "Jo, jsi superhustej, projel jsi uzávěru okresu, bez roušky, bez prohlášení, po polní cestě, fakt bomba !!! - Ale koho jsi tím oj..al?

Babiše? Hamáčka? Blatného? Prymulu? EE, chyba, vůbec ne - jen sám sebe a tvoje známé, nikoho jiného. Těm výše uvedeným jsi úplně ukradený."

+8/−2
doporučit
4.3.2021 6:49
Foto

J29a18n 17P95a16v28e19l 8743892838656

"Intelektuálové nejsou pouhý mýtus. Jsouto nebezpeční tvorové, kteří žijí mezi námi."

Jen jste mi připomněl úvod z jednoho filmečku:-P

Co se Vašeho textu týče, hledejte si důvody kde chcete. Důvody, proč lidé už kašlou na vládu, jsou strašně jednoduché. Jsou unavení a prostě se s nebezpečím smířili. Kdyby měli důvěru v opatření, ve střednědobém výhledu by je dokázali dodržovat. Dodržovat tvrdá a nesmyslná opatření v dlouhodobém výhledu je proti lidské psychice.

Stejný princip funguje v hodně jiných oblastech, které ani nevnímáme. Lidé jsou tlustí. Krátkodobě dokáží dodržovat dietu, ale většina jí nedokáže dodržovat dlouhodobě. A tloušťka zabíjí a omezuje. Kolik lidí se pokoušelo přestat kouřit? To samé. Kolik lidí bolí záda a nedonutí se 20 minut denně cvičit dlouhodobě? Zeptejte se na to fyzioterapeutů

Je mi líto. Jestli pacientovi řeknete, že měsíc bude něco dodržovat, je slušná šance na vyléčení, tak máte většinou jeho plnou spolupráci. Pokud mu řeknete, že to musí dodržovat rok, naděje na vyléčení se sníží. Jestliže mu dáte několik opatření, všechny neúčinné a na netu si najde, že mu říkáte blbosti, už ho nevyléčíte. I když budete mít už správný recept. Nebude Vám věřit

V současné době je situace natolik rozbitá, že si můžeme dát cigáro a čekat na proočkování. Protože situace nemá reálné řešení.

+9/−3
doporučit
3.3.2021 16:25
Foto

P88a28v59e17l 95M69a80š46e96k 9272400445202

NE, pane Kroupo, opravdu NENÍ nutné aby "lidé dělali, co se jim řekne", pokud to jsou nesmysly. Je nutné aby dělali to, co omezí rizika přenosu - tzn. omezení kontaktu a nošení respirátorů FFP3 pokud se cítím být ohrožený (stát by je měl zdarma rozdávat ohroženým). Nošení "hadru" na liduprázdné ulici, pohyb venku v noci, když nikoho nepotkám, zákaz vycestování mimo okres do přírody, kdy jsem venku sám - to je neúplný výčet trestuhodných omezení svobod, které jen popuzují obyvatelstvo a tak snižují jeho ochotu dělat to, co by snad i účelné bylo.

+12/−6
doporučit
4.3.2021 16:53
Foto

M61i65r77o63s53l17a97v 55K27y31s78l69i42n94g11e82r 2668978169592

Největší podíl na současném stavu společnost ma jí média, která rozdělují společnost stále nás živí Covidem jako by se nic jiného ve světě nestalo. Na všech opatřeních hledají co je špatně a už se nedovíte co se povedlo. Připadá mi to, že všichni novináři, komentátoři a také poslanci mají radost z toho co se zrovna nedaří a cudně zamlčují příčiny toho stavu protože se považují ta ty co tomu nejlépe rozumí a své názory schovávají za tzv.odborniky co mají zrovna ten názor co se jim hodi. Hlavně když vyrobí senzaci. No prostě hnus.........

+5/0
doporučit
4.3.2021 15:56
Foto

J28o81z27e15f 91K32o12s35t54e16l34a88n72s95k43ý 8505492549306

Tiež si kladiem tieto otázky. Ale potom vidím okolo seba množstvo fajčiarov (kuřáků), a tí si taktiež nepripúšťajú, že by im fajčenie mohlo spôsobiť problémy. Pritom štatistiky hovoria jasne: až polovica dlhodobých fajčiarov zomiera na rakovinu a ďalšie nemoci s fajčením spoločné.

Je to také pchanie hlavy do piesku. Myslia si, že keď budú následky spochybňovať (či už fajčenia alebo Covidu), tak že sa im nemoc vyhne... :-)

+5/0
doporučit
4.3.2021 0:53
Foto

J81i85r19i 70B96e80c46v63a73r 7782629406

Na svém okolí vidím to, že v první vlně (která byla smrtelně nebezpečná asi opravdu jen pro 70+) se všichni báli a dodržovali nařízení i nad "limit" - kdežto v dalších vlnách (kde umírají již lidé 30+) jim otrnulo a opravdu si nejspíš myslí, že jim se COVID vyhne.

PS: a mládež se bohužel chová, jako by nehrozilo vůbec nic! Každou sobotu registruji ve svém okolí bujaré mejdany s účastí 7-10 lidí!

+6/−1
doporučit
5.3.2021 8:38
Foto

P29e33t84r 91K78o48r72e71c31k15y 2723117203951

Hluboký úklon pane Kroupa, vytesat do kamene a pozlatit, karma na pátou, díky, konečně někdoR^R^R^

+6/−1
doporučit
3.3.2021 17:57
Foto

J89a96r45m60i60l42a 21V76a33v73r18o21c29h34o55v67á 8378555906750

Mnoho lidí se cítí býti disidenty odporujícími současné vládě, především premiérovi Babišovi; myslím, že je to jakýsi myšlenkový kotrmelec: nesnáším Babiše, tak se pomstím nedodržováním hygienických opatření.

+9/−4
doporučit
4.3.2021 17:32
Foto

I15v64o 87L14y64č11k76a 3820988769237

Karma. Problém vidím v tom, že hodně lidí se snaží "občůrat" všechna opatření v domnění, jací nejsou borci. Bohužel neobčůrají nic a jediný výsledek bude, že situace se nezlepší.

+9/−4
doporučit
3.3.2021 21:35
Foto

J18a59k10u89b 49H28o23l28m29a28n 2523107209833

Češi jsou národem bláznů. Je zbytečné jim cokoliv vysvětlovat. I kdyby jim pod nohama vybuchovaly nášlapné miny, tak budou tvrdit, že na ně spadly z letadel.

+8/−4
doporučit
4.3.2021 12:14
Foto

J67a29r47o25s62l76a26v 19K44u90t34h18a41n 1947587659377

Jo, občas najdu v krabičce vyluhovaný čaj, možná i víckrát, a tahle vaše agitace je to samý. Ježiši, napsat, že budete dál dodržovat odstup a omezovat kontakty... to je blogová revoluce, pane Kroupo :-)

+8/−4
doporučit
3.3.2021 18:28
Foto

J76a56n 60R98i60c28h43t16e49r 5232362713565

Já covid právě prožívám: špatně mi bylo jeden večer, od té doby jen hodně čtu a koukám na Netflix. Neztratil jsem ani čich, ani chuť, jen spím asi dvanáct hodin denně. Zatím nejlepší nemoc, co jsem kdy měl.

Což ovšem neznamená, že nebudu dodržovat nařízení vlády, byť mnohá z nich považuji za nesmyslná.

+5/−1
doporučit
4.3.2021 12:40
Foto

P62e64t76r 29S96k81ř39i66v45a98n 3953978258

Logika mi říká že každé nařízení nebo opatření je zbytečné pokud se nedodržuje. Pokud vláda nařídí že se nesmí jet na červenou a pán jede na červenou tak způsobí nehodu. Pokud tam bude stát svědek a začne vyřvávat že zákaz jízdy na červenou je k ničemu takže i vláda co zákaz vydala je k ničemu protože stejně nehodě to nezabránilo tak s klidným srdcem řeknu že je hlupák.

Pokud si tedy nebudeme lhát do kapsy a postavíme se realitě zjistíme že spousta lidí nařízení nedodržuje bohužel zde to není jako s nehodou zde jeden neukázněný dokáže nakazit dalších deset lidí. Takže je nařízení k ničemu protože nefunguje? ne je k ničemu protože se nedodržuje.

A pro pořádek Babiše jsem nevolil volit nebudu a směji se argumentům typu ten má dost ten krást nebude. Takže ho tu neobhajuji ale můj svět se řídí logikou a ne ideologií.

+5/−1
doporučit
3.3.2021 17:52
Foto

P19a65v40e86l 28D68v63o89ř74á52k 5599835174100

Ona je každá nemoc nebezpečná, více či méně. Když se podíváte na počet zesnulých za rok celkem a na počet těch, kteří zemřeli na samotný covid (ač jinak byli zdrávi), jistě si povšimnete značného rozdílu. Na co tedy zemřeli ti ostatní, kterých je přeci jenom pořádná většina? Na rakovinu, na různé cévní příhody? Ve srovnání s tím je koronáč sice nepřijemná nákaza, která nás překvapila nepřipravené, tedy bez imunity (o nepřipravenosti státu nemluvě), ale stále není hlavní příčinou úmrtí. Jako byla třeba španělská chřipka.

A to je, oč tu běží: reagovat úměrně danému nebezpečí. A to převažující většina občanů dělá. Pak tu máme pár expertů, jako je VK st., kteří jsou spíš k smíchu, a na druhé straně pár vyplašenců, jako např. pan prof. Flégr - a pan autor článku. A ti, bohužel, k smíchu nejsou, protože straší labilní občany, kteří pak vinou stresu a strachu ztrácejí přirozenou imunitu - a koronáč je dostane.

Možná, že pan autor sám má, díky strašení, na svědomí někoho, kdo tu ještě s námi být mohl. Což platí i pro ostatní plašitele.

Jediné, co může fungovat, je racionální přístup, založený na rozumové úvaze. A ten žel, chybí zejména naší ctěné vládě. :-P

+9/−6
doporučit
3.3.2021 19:19
Foto

V14á19c23l62a89v 46Z86e38l69i40n21k97a 2762350693412

Proč? To by snad mělo být jasné každému, kdo není mechom udretý na hlavu padnutý, jak říká jeden kolega z Trnavy. Protože to pro drtivou většinu populace není ani ta chřipka. Tu jsem chytil někdy ve věku kolem Krista a zatraceně jsem věděl, že mi něco je a že to asi bude chřipka. Tak blbě mi ještě nebylo. Dost dlouho trvalo, než jsem si třeba při jízdě na kole mohl říct, že stroje zase jedou na 100% výkonu.

Naproti tomu ten strašlivý Covid jsem chytil s padesátkou přede dveřmi a proti té chřipce brnkačka. Už jsem to tu psal několikrát. Kdybych si nevšiml, že mi najednou nejsou ani po několika hodinách chození v botaskách cítit nohy, když s tím přitom bojuju od dospívání, tak bych si myslel, že jsem byl dva nebo tři dny trochu nastydlý nebo chytil nějako podzimní virózu. A to moje fyzická kondice už logicky není, to co byla v době té chřipky.

S kolegy v práci jsme prakticky všichni v rozmezí 40 až 60 let. Nikdo neměl vážnější problém. Skoro všichni si toho všimli přes čich nebo chuť. Ten zjistil, že mu najednou nechutná pivo. Ten si všiml, že se necítí na WC při velké. Tomu, podobně jako mě, najednou přestaly smrdět nohy a tak podobně.

+4/0
doporučit
4.3.2021 23:02
Foto

J56a63r11o44s19l77a74v 62N94o66v18á66k 9870212267456

Karma.

Pojmenoval jste skvěle dva aspekty, které v přístupu lidí ke covidu hrají obrovskou roli. Skrze média, kterým těžko člověk uteče, podvědomě (ne úmyslně) hodně lidem nedochází, že tohle se děje tady, i nám. A ten druhý, přístup, kdy si to spojují čistě s Babišem, potažmo vládou, tak nač to dodržovat.

Těch hlavních aspektů je jinak více. Například velkou roli určitě sehrávají psychologické faktory. Trvá to už poměrně dlouhou dobu, lidé otupí, unaví se, chtějí přirozeně žít, což zase vede k tomu, že si začneme ospravedlňovat své chování.

Nikoho nesoudím, každý si musí šáhnout do svého svědomí. Já sám nařízení dodržuji. Taky to ovšem nejde donekonečna. Chápu, že někteří už toho mají dost.

+4/0
doporučit
4.3.2021 20:02
Foto

M89i80l34o57š 31A45d16a60m 3382805940101

podle mne nejvetsi zasluhu ma takzvane demokraticka opozice a s ni spojena verejnopravni televize. Oni totiz zavetrili, ze se budou delat nepopularni opatreni a to se jim hodilo. Coki vlada udelala bylo spatne. To, ze republika i lidi padaji ekonomicky na usta, tak nevadilo, muze za omezeni preci Babis.

A misto aby vlada vladla, tak se musi branit. A vetsina prace pod tlakem neni optimalni.

Rozhodne stavajici vedeni statu neni dobre. Ale opozice mu nesaha po kotniky.

+7/−4
doporučit
4.3.2021 10:47
Foto

R74i29c91h37a29r42d 95S95i82e71m90k35o 9430606674329

Ještě jeden postřeh, jak někteří lidé manipulují s posluchači a čtenáři. Nějaký epidemiolog řekl, že virus covidu ve vzduchu, když uschne ta kapenka, když ji člověk vydechne, putuje vzduchem až 300 hodin, než klesne k zemi. Ale nějak zapomněl říct, že funkční zůstává asi jen tři hodiny.

A tak s námi manipulují. Řeknou část pravdy a tu podstatnou zamlčí. Což pouze svědčí o tom, že nemají dobré úmysly.

Kdo úmslně zamlčuje celou pravdu než ten, kdo jedná nečestně?

+6/−3
doporučit
3.3.2021 20:16
Foto

P38e30t50r 58P23a74l17e94č10e22k 3190215574492

Proč...

no je to nejspíš kombinace dvou důvodů-. První je ten, ře ten covid velké většině lidí opravdu celkem nic nedělá. A druhý důvod je naprosto zoufalá činnost naší vlády (o níž nemá smysl se rozepisovat podrobněji, bylo to řečeno milionkrát). Lidé jí nevěří a mají k tomu stovky důvodů.

+6/−3
doporučit
3.3.2021 18:06
Foto

F16r38a81n74t86i74š74e80k 46K54š24í30r 2619276895

Já vás chápu, že máte negativní zkušenost s Covidem19. No a co? Vy věříte tomu, že násilné praktiky tuto nemoc dokáží zmírnit a možná, že máte i pravdu, ale už vás nezajímají ty vedlejší ztráty na životech, právě kvůli těm opatřením, nehledě na ekonomickou likvidaci celých skupin lidí.

Zdraví není veřejný statek a každý, kdo se nechce nakazit, se musí podle toho chovat.

+11/−11
doporučit
3.3.2021 15:33
Foto

K98a23r70e77l 82S32t18r39ž46a85n10o21v96s36k17ý 1328845475

Tři až pět milionů lidí už kovidem u nás bez problémů prošlo. Zemřelo 22 tisíc. To není mnoho. Problémem kovidu není, že na něj někdo může umřít. Problémem je, že nakažených je v jednu chvíli moc.

+4/−1
doporučit
7.3.2021 19:34
Foto

J43i65ř62í 53M68í73k91a 7578562827940

Já už byl v minulosti jakoby v názorové skupině, co byla označována za popírače. A šlo o klimatické změny. Nelíbí se mi, že se to všechno bere i tady nábožensky, což to označení popírač i indikuje.

Chtělo by to asi lépe zapracovat na PR

Kupříkladu pokud se mluví o kolabování nemocnic, bylo by vhodné to porovnat s obdobím před covidem. V datech, grafech.

Já třeba našel z roku 2019 stávku zdravotníků protestujících proti cituji "likvadaci zdravotnictví" a "rušení nemocnic", který prý vede ke "kolapsu" zdravotnictví. A to tu covid nebyl. Dlouhodobě stát podfinancovával zdravotnictví , takže nedostatek personálu i kapacity už tu byl. Není současné zpravodajství jen upozornění na dlouhodobý problém?

+4/−1
doporučit
6.3.2021 22:24
Foto

R43i91c23h89a14r11d 97C48i42t74n26a96r 9977458889862

Co to zase je za stokrát vybojovanou bitvu. To si nedokážete představit, že existují i lidé, kteří nepopírají smrtelnou nebezpečnost covidu pro určitou skupinu občanů, problémy, které může způsobit špatně nastavený systém zdravotnictví ostatním, ale přesto všechno je pro ně daleko důležitější osobní svoboda?

+4/−1
doporučit
3.3.2021 18:47

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz