Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Jedna skupina účastníků silničního provozu alkohol v krvi může mít již dnes, jsou to chodci. Nezaznamenal jsem dosud žádnou snahu tento stav změnit.

Někdo tedy může, jiný ne. Jde tedy o to, že existuje nějaká hranice, která určuje kdo ano, kdo ne. Není mi známo nic o tom, že by tato hranice byla přesně specifikována a o to tady jde. Jak potom posuzovat např. jezdce na kolečkových bruslích nebo na koloběžkách? Koloběžka přece za určitých okolností dokáže jet stejně rychle jako kolo a navzdory tomu, pro jejího řidiče žádné omezení neexistuje. Není to trochu divné?

Doporučoval bych zahájit debatu v obecné rovině a pokud možno bez emocí.

4 0
možnosti
Foto

No, ono se ale na silnicích moc koloběžek nevidí...

1 0
možnosti
JB

J55i58ř26í 29B59r92a88d16a

5. 4. 2018 11:33

Pane Kroupo, z vašeho dovětku cítím, že se vám nelíbí, když má někdo jiný názor než vy, a takové lidi stavíte na jakousi nižší úroveň a odsuzujete je. Já jsem taky příznivcem nenulové tolerance pro cyklisty a dokonce i řidiče. A to proto, že 0.25 promile skoro nepoznáte a 0.5 promile mi přijde v klidu (při mé váze jsou dvě rychle vypité Plzně 0.46 promile, a na kole si dám na osvěžení a chuť stejně jenom jedno za čas). Argumentujete tím, jak cyklista pod vlivem může způsobit zásadní problém, myslíte tím i s hladinou pod 0.5 promile? Kolik takových případů se ročně stane, že cyklista s nízkou hladinou alkoholu způsobí nehodu s vážnými následky? A kolik takových nehod je způsobeno střízlivými cyklisty? Střízlivý cyklista chovající se jako dobytek je daleko horší než zodpovědně se chovající cyklista, který má do 0.5 promile.

6 0
možnosti
Foto

Co se mého PS týká, tak ano, máte pravdu, že lidi, kteří volají po alkoholu v krvi cyklistů mají opravdu názor, který se mně nelíbí a který odsuzuju. Co se té opěvované hladinky 0,5 týká, jak chcete zajistit, že po jejím dosažení cyklista okamžitě odloží nedopitou sklenici vína? Má snad v krku nějaký ventil, který po dosažení té hranice automaticky zamkne hrdlo? Na každého člověka působí alkohol jinak. Roli tu hraje tělesná hmotnost a další faktory, které ale nemusí platit stoprocentně. Když pojede na kole pět kamarádů a každý si dá dvě piva, nebo dvě deci vína, věřte tomu, že každý z nich bude mít po vypití hladinu alkoholu v krvi úplně jinde. Není tedy bezpečnější nepovolit ani kapku?

1 3
možnosti

Cyklista je účastník silničního provozu a jako takový nemá co mít za řídítky alkohol. Možná ze mě hovoří averze vůči cyklistům, neboť máme chalupu v cyklistickém ráji. Katastrofa. Autem vyjíždět, to je jen pro silné nervy, protože cyklisti absolutně nerespektují pravidla silničního provozu, jezděj nalitý, to je naprosto normální, ještě jsem neviděla cyklistu, kt. by si někde u stánku či na terase dával limo a já nechápu, proč mám mít zkaženej život, když mi takovýto člověk spadne pod auto.

5 4
možnosti
TB

A vy nemáte taky v krvi ani jedinou molekulu alkoholu?

0 0
možnosti
JZ

Každé bezpečí je zaplacenou svobodou.

Mi osobně je úplně jedno, jestli nějaký alkohol povolen bude či ne. Já sám běžně léta jezdím o víkendu domů tak po osmi pivech (objíždíme totiž pivovary v okolí) a budu v tom pokračovat i nadále. Už pozítří!

1 2
možnosti
RC

Á pán je vysírač. Až se ucho utrhne, tak tě záchranáři budou milovat.

2 0
možnosti
Foto

Před polední pauzou učiním ještě jednu poznámku k alkoholu v krvi. Jsem možná sebestředný, ale musím konstatovat, že řídím 50. rokem (od února 1969).

A moje poznámka zní takto: Rozlišujme prosím mezi "aktivní bouračkou" (nezvládnu řízení a pošlu auto do stromu) a "pasivní bouračkou". Tedy událostí, kterou jsem sice nezavinil, ale nedokázal jsem jí ani zabránit.

Samozřejmě, nejhorší z toho nespočetného množství variant je ta, kdy mi tam vběhne dítě a já se mu nedokáži včas vyhnout. Ale, v naprosté většině by ve městě šlo hlavně o tzv. "plechy".

Takže, pokud já, zkušený řidič, vypiji větší množství piv, tak bych asi byl schopen dojet rutinně domů. Ale, nebyl bych již schopen zabránit té "pasivní" nehodě, kterou bych sice nezpůsobil, ale ani nevyřešil.

A proto jsem pro nulovou toleranci. A každý kdo chce si "spařit hlavu", ať jde do hospody nebo z hospody pěšky, MHD, taxíkem, vlakem nebo manželkou jako řidičem, ale ať nejajká něco o 0,5 promile. Ta hodnota je naprosto na nic.

5 3
možnosti
JB

J45i69ř85í 68B82r37a69d78a

5. 4. 2018 11:42

Nesouhlasím. Pokud pojedu na kole s hladinou do 0.5 promile nebo střízlivý, vsadím se, že rozdíl ve stylu jízdy nepoznáte, a v reakční době pravděpodobně taky ne. Když si na kole dávám pivo, není to proto, abych se spařil, ale proto, že mě to osvěží, chutná mi to, a proto, že jedno pivo je při mé váze cca 0.25 promile, což je podle mého názoru úplně v pohodě. V kombinaci s přirozenou hladinou alkoholu v těle je právě těch 0.5 promile rozumná hodnota, kterou bych si dokázal představit jako oficiální limit.

2 0
možnosti
Foto

:-)má mít automaticky každý na kolo řidičák? Se ptám divně, že? Problém je hlavně v tom, že my máme především k autům přes rok v devadesáti procentech přilepené auto, pak zajdem do Lídlu nakoupit svršky v cyklotýdnu a rázem jsme národ cyklistů. A podle toho to vypadá. Hromadné zastavování ,, naší skvělé party" hned za zatáčkou, švitořivé tři dámy vedle sebe na silnici - co ten vůl troubí?...pak se samozřejmě naskytne občerstvovna... a tam se láme chleba uplně. Kdo je vyježděný, sžilý s věcmi přirozeně, taky odhadne, kdy jak a na co má. Zažila jsem situaci, kdy se vskutku mamina, co přes rok nehne zadkem, na oslavě sťala do toho, že chůze byl problém - a potmě , po deseti letech, co na kole neseděla, jela domů z obávaného kopce, kde to málo pouštím i já... Obličej plastika dodnes poznamenaný, řidič, co za ní - potmě neosvícenou!!! s nějakou malou baterkou v ruce, bez helmy... jel a vyhýbal se jí - v problémech ,za to že se ho lekla, a záchranka na krku s výhrůžným dopisem manžela propraná v novinách, že přijeli pozdě. V okruhu sousedů jsem dodnes nehorázný cynik, který ji naprosto odmítl litovat.

Cyklistům toleranci malýho napití přeju. Pseudocyklistům sebrat kola;-D

7 1
možnosti
Foto

Já si myslím, že nulová tolerance je hloupost. Já osobně řídím s jedním, nebo dvěma pivy daleko lépe než manželka, která nepije a veze nás ze zábavy domů. Navíc, když vím, že jsem si to pivo dal, tak jedu daleko opatrněji. Zákony nulové tolerance bych zrušil. Lidé se mají trestat, až když něco vyvedou, nebo spáchají a tam kde nulová tolerance není, tak tam nemají rozhodně více nehod, než například u nás. Stejně jako dálnice kde není omezená rychlost není lemovaná pomníčky řidičů, jak se u nás tvrdí, že by byly, kdyby ta rychlost byla neomezená.

1 2
možnosti
Foto

Bude mi vyčteno, že moc diskutuji a Vás naštvu. Po dvou pivech neřídíte líp. Pouze si to myslíte. Ale, asi, jedete opatrněji. To asi ano.

A s tou rychlostí máte pravdu. Já velmi často nedodržuji na dálnici předepsanou rychlost a jediné nebezpečí vidím v pokutě nebo dokonce "řidičáku v čistírně". Prostě, každý jsme jiný.

1 0
možnosti
Foto

Všiml jsem si jedné zajímavé věci - Ti z Vás, diskutérů, kteří svými příspěvky volají po toleranci alkoholu v krvi cyklistů, tedy de facto po větším nebezpečí na našich silnicích, mají více "plusů" u svých příspěvků, než ti z nás, včetně mě, kteří spíše voláme po nulové toleranci i u cyklistů, tedy voláme po větším bezpečí na našich silnicích. A to je podle mě přesně problém nás, Čechů. Jsme ve většině příznivci "cochcárny", než dodržování přísných pravidel, které jsou vlastně pro bezpečí naše, našich blízkých i ostatních lidí. Dokud se nenaučíme přistupovat zodpovědně sami k sobě, k pravidlům bezpečné jízdy v dopravním provozu, do té doby bude bordel v téhle zemi všude, ne jen na silnicích. Většina lidí žehrá, jaká je to tady u nás ve všem, včetně politické kultury, hrůza, ale když dojde na to, dodržovat pravidla hry, jsme nezřídka mezi těmi, co se staví na zadní. Vypovídající...

4 2
možnosti
Foto

Ano, naše neukázněnost nám také pomohla přežít. Například si nemyslím, že bychom se tak snadno nechali zfanatizovat jako Němci.

Jenomže rozumný člověk zná meze rizika a nepouští se do něj. Ale fanfaróni prostě chtějí "víc svobody".

0 2
možnosti
Foto

Německo toleruje u řidičů (včetně cyklistů) určitou hladinu alkoholu.

Ale pouze do okamžiku, než se stane dopravní nehoda. Potom si na vás smlsnou.

Je to o zodpovědnosti jedince.

Proč něco takového nemůžeme zavést u nás???

4 0
možnosti
Foto

Protože není žádný důvod.

0 0
možnosti
PR

Bojovníkem za povolený alkohol na kole je senátor Valenta.

1 0
možnosti
Foto

Díky, já si fakt nevzpomenu, o kom byla řeč. Slyšel jsem to včera odpoledne ve zprávách na rádiu BEAT.

0 0
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám