Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o23m70á70š 70B14r28y56k52n16a34r 1905507693922

Asi jo. Když jedete nějakou hezkou projížďku, tak neříkejte, že si pak někde na zahrádce nedáte jedno od cesty.....dal bych toleranci 0.5 promile.

+11/−1
doporučit
5.4.2018 8:51

M92i10l33a33n 71P81t32á25č76e54k 6802370951902

Zákon upravit tak jako v německu, Kde je alkohol povolen a cyklista musí prokázat že je jeho jízda bezpečná a plynulá..

+9/0
doporučit
5.4.2018 9:03

V96o26k23o83u45n 95V80l85a72d50i17m96i68r 8552488319278

Nemci budou rozhodne alkoholuvzdornejsi. protoze za volantem je povolenejch 0,5 promile a s riditkama 1,6 promile a o zadnejch problemech s cyklisty jsem se jeste nedocet.

Ale mozna to bude tim, ze jsou k sobe ohleduplnejsi.

+6/0
doporučit
5.4.2018 12:23

J55i48ř37í 44B65r77a70d44a 5525758965935

Pane Kroupo, z vašeho dovětku cítím, že se vám nelíbí, když má někdo jiný názor než vy, a takové lidi stavíte na jakousi nižší úroveň a odsuzujete je. Já jsem taky příznivcem nenulové tolerance pro cyklisty a dokonce i řidiče. A to proto, že 0.25 promile skoro nepoznáte a 0.5 promile mi přijde v klidu (při mé váze jsou dvě rychle vypité Plzně 0.46 promile, a na kole si dám na osvěžení a chuť stejně jenom jedno za čas). Argumentujete tím, jak cyklista pod vlivem může způsobit zásadní problém, myslíte tím i s hladinou pod 0.5 promile? Kolik takových případů se ročně stane, že cyklista s nízkou hladinou alkoholu způsobí nehodu s vážnými následky? A kolik takových nehod je způsobeno střízlivými cyklisty? Střízlivý cyklista chovající se jako dobytek je daleko horší než zodpovědně se chovající cyklista, který má do 0.5 promile.

+6/0
doporučit
5.4.2018 11:33

P26e88t76r 32S64k54á88l21a 2177154730210

Povolenou hladinu alkoholu v krvi mají cyklisté i řidiči motorových vozidel v mnoha státech Evropy. Četl jste nějakou statistiku, že v těchto zemích je vyšší podíl dopravních nehod "pod vlivem" než u nás?

+6/0
doporučit
5.4.2018 8:49
Foto

V16l36a81d25i74m23í76r 75Š54ť37a34s87t67n56ý 1411486525483

Já bych to nechal na zodpovědnosti cyklistů, pokud zůstanou jenom na polňačkách, lesních cestách nebo cyklostezkách. Pořád jsou zodpovědní a nehody pod vlivem alkoholu jim samozřejmě přitíží. Hlídky na cyklostezkách s měřením alkoholu považuji za lacinou úchylárnu a mrhání prostředky tam, kde to není třeba.

Pokud ale vyjedou na silnici, automaticky se stávají účastníky silničního provozu, tam zákon velí naprosté sucho a tomu se také musí podřídit..

+6/0
doporučit
5.4.2018 8:49
Foto

R92a29d83k91a 56K61i40e73l13b10e58r20g20e50r74o25v37á 6383957540694

:-)má mít automaticky každý na kolo řidičák? Se ptám divně, že? Problém je hlavně v tom, že my máme především k autům přes rok v devadesáti procentech přilepené auto, pak zajdem do Lídlu nakoupit svršky v cyklotýdnu a rázem jsme národ cyklistů. A podle toho to vypadá. Hromadné zastavování ,, naší skvělé party" hned za zatáčkou, švitořivé tři dámy vedle sebe na silnici - co ten vůl troubí?...pak se samozřejmě naskytne občerstvovna... a tam se láme chleba uplně. Kdo je vyježděný, sžilý s věcmi přirozeně, taky odhadne, kdy jak a na co má. Zažila jsem situaci, kdy se vskutku mamina, co přes rok nehne zadkem, na oslavě sťala do toho, že chůze byl problém - a potmě , po deseti letech, co na kole neseděla, jela domů z obávaného kopce, kde to málo pouštím i já... Obličej plastika dodnes poznamenaný, řidič, co za ní - potmě neosvícenou!!! s nějakou malou baterkou v ruce, bez helmy... jel a vyhýbal se jí - v problémech ,za to že se ho lekla, a záchranka na krku s výhrůžným dopisem manžela propraná v novinách, že přijeli pozdě. V okruhu sousedů jsem dodnes nehorázný cynik, který ji naprosto odmítl litovat.

Cyklistům toleranci malýho napití přeju. Pseudocyklistům sebrat kola;-D

+7/−1
doporučit
5.4.2018 10:26

M38i97c30h48a87l 63P87t63á18č23e50k 5686679219535

Tedy - jsem řidič i cyklista. S jedním pivem nebo dvojkou vína bych si dovedl představit jízdu za volantem i za řídítky. Půl promile se toleruje v řadě států Evropy i za volantem. A taky tam neřeší otřepané klišé "když mají povoleno jedno, určitě si dají i druhé".

+5/0
doporučit
5.4.2018 15:06

L37u24b79o29m83í10r 19N76ě26m44e26c 7835230519281

Tak tahle diskuze je stejně k ničemu. Ať si každý dělá, co chce, ale musí být za své činy náležitě odpovědný. Kolik je lidí, kteří jsou střízlivý, ale autem jezdí nebezpečně a na kole rovněž? Jak je poznáme? Já je na silnici nechci ani vidět. Co s tím uděláte?

No nic. Vytáhnout si alkohol, protože jde jednoduše změřit je pokrytectví. Neříkám, že to je 100% správný názor, ale je v tom obrovský kus pravdy. S tímhle přístupem skončíme jako ve filmu Minority report. To by se asi nikomu moc nelíbilo.

+5/0
doporučit
5.4.2018 11:59
Foto

Z12d51e96n78ě63k 31M62a52t67u97š52k20a 7948856185506

v Německu mají cyklisté povoleno do 1,6 promile a že by tam bylo víc nehod cyklistů než u nás, není známo.

+5/0
doporučit
5.4.2018 9:30

V51á38c30l87a23v 58S75t69u68d29e31n13ý 1134701792735

Nechci spekulovat, protože autor žádnou statistiku o nehodách způsobených cyklisty pod "vlivem" nedoložil a tak beru jako fakt jeho názor. Pokud bych mluvil za sebe, jsem pro určitou toleranci - po pár desítkách kilometrů nějaké antioxidanty, několik "B" vitamínů tělu prospějí, takže neupadnu na kole pod kola auta vyčerpáním (také názor). Já jsem pro, ale na cyklostezkách. Žádná silnice. A odvolávat se na to, že někdo něco porušuje - zakážeme sluchátka chodcům na chodnících a silnicích, protože neslyší auto, kouření v autech, protože co kdyby někomu cigareta upadla, ..... Jsme dospělý, svéprávní a každý si musí vyhodnotit, co si může dovolit a co ne. Ale pořád jenom něco zakazovat?

+6/−1
doporučit
5.4.2018 12:51

V21í88t21ě97z70s88l57a32v 73Ř70í21p31a 5418892234891

Máte někde zmapováno, kolik lidí způsobilo na kole v opilosti bouračku?

Já se spíše domnívám, že hubu si dneska natlučou lidi střízliví, kteří ovšem přeceňují svoje schopnosti, jezdí na kole rychle, jako blázni a pak to narvou do prvního stromu, který se v zatáčce objeví. Za mlada jsme jezdili na kole, helmy jsme žádné neměli, jezdilo se i s alkoholem v krvi, ale nepamatuji se, že by se někdo zabil, jako je to teď běžné. Je to pouze o odpovědnosti a rozumu. Zákazy nikdy nic nevyřešily.

+5/−1
doporučit
5.4.2018 13:41

M18i93c74h54a91l 63K14a52n75d37a 7190437103585

Jedna skupina účastníků silničního provozu alkohol v krvi může mít již dnes, jsou to chodci. Nezaznamenal jsem dosud žádnou snahu tento stav změnit.

Někdo tedy může, jiný ne. Jde tedy o to, že existuje nějaká hranice, která určuje kdo ano, kdo ne. Není mi známo nic o tom, že by tato hranice byla přesně specifikována a o to tady jde. Jak potom posuzovat např. jezdce na kolečkových bruslích nebo na koloběžkách? Koloběžka přece za určitých okolností dokáže jet stejně rychle jako kolo a navzdory tomu, pro jejího řidiče žádné omezení neexistuje. Není to trochu divné?

Doporučoval bych zahájit debatu v obecné rovině a pokud možno bez emocí.

+4/0
doporučit
5.4.2018 11:35
Foto

Z48d95e28n77ě97k 16M74a19t78u62š80k97a 7238526475546

Německo toleruje u řidičů (včetně cyklistů) určitou hladinu alkoholu.

Ale pouze do okamžiku, než se stane dopravní nehoda. Potom si na vás smlsnou.

Je to o zodpovědnosti jedince.

Proč něco takového nemůžeme zavést u nás???

+4/0
doporučit
5.4.2018 10:06

P37e78t15r 40K93o19r95e34c80k57y 2833677323431

Nulová tolerance bez diskuse!R^

+5/−2
doporučit
5.4.2018 14:02

V78i23k32t25o32r 24Š13e63d90i17v25ý 8986241210736

Když jde o práva na komunikacích, je kolo vozidlo jako každé jiné a cyklista je plnoprávný řidič, když se mluví o ohledech, je nutno brát ohledy zejména na křehké tělesné schránky cyklistů .. a když jde o povinnosti, tak najednou nic z výše uvedeného neplatí?

+4/−1
doporučit
5.4.2018 14:19

P93e49t61r 15H30o98ř40e38j68š 2631382980

Buď jezdím na kole, nebo chlastám. Když se pokoušíte o obojí současně, ani jedno nemůžete dělat pořádně.

+4/−1
doporučit
5.4.2018 8:58
Foto

J92i95ř50í 31H16e85r45m83á66n74e97k 4296322512730

Před polední pauzou učiním ještě jednu poznámku k alkoholu v krvi. Jsem možná sebestředný, ale musím konstatovat, že řídím 50. rokem (od února 1969).

A moje poznámka zní takto: Rozlišujme prosím mezi "aktivní bouračkou" (nezvládnu řízení a pošlu auto do stromu) a "pasivní bouračkou". Tedy událostí, kterou jsem sice nezavinil, ale nedokázal jsem jí ani zabránit.

Samozřejmě, nejhorší z toho nespočetného množství variant je ta, kdy mi tam vběhne dítě a já se mu nedokáži včas vyhnout. Ale, v naprosté většině by ve městě šlo hlavně o tzv. "plechy".

Takže, pokud já, zkušený řidič, vypiji větší množství piv, tak bych asi byl schopen dojet rutinně domů. Ale, nebyl bych již schopen zabránit té "pasivní" nehodě, kterou bych sice nezpůsobil, ale ani nevyřešil.

A proto jsem pro nulovou toleranci. A každý kdo chce si "spařit hlavu", ať jde do hospody nebo z hospody pěšky, MHD, taxíkem, vlakem nebo manželkou jako řidičem, ale ať nejajká něco o 0,5 promile. Ta hodnota je naprosto na nic.

+5/−3
doporučit
5.4.2018 10:59

P86e96t24r 94O93m84e59l86k17a 6315629115

Ještě jsem nepotkal cyklistu, který by řešil, jestli smí, nebo nesmí před jízdou nebo během jízdy požít alkohol. Většina pije bez zábran. Nemyslím si tedy, že povolením nějakého limitu začnou všichni pít jak o život. Paradoxem ovšem je, že dopravní policie jistě ví, že se na vinařský i jiných stezkách pije. Proč tedy nezakročí? Protože nemá čas, lidi nebo usuzuje, že je to omezení k ničemu? Vyberte si. Připadá mi ale komické, že někdo navrhuje vyšší toleranci a jiný proti tomu protestuje, když u nás na Moravě se pilo, pije a pít bude, bez ohledu na nějaké limity.:-)

+3/0
doporučit
5.4.2018 9:10
Foto

J43i47ř84í 62K60r92a24t19ě66n50a 1851192237787

Jaký je vlastně důvod aby cyklista měl mít v sobě 0,5 promile. Čemu tím prospěje?

+4/−2
doporučit
5.4.2018 11:50
Foto

V36l17a28d50i41m81í78r 35K52r40o53u68p44a 8247428191422

Všiml jsem si jedné zajímavé věci - Ti z Vás, diskutérů, kteří svými příspěvky volají po toleranci alkoholu v krvi cyklistů, tedy de facto po větším nebezpečí na našich silnicích, mají více "plusů" u svých příspěvků, než ti z nás, včetně mě, kteří spíše voláme po nulové toleranci i u cyklistů, tedy voláme po větším bezpečí na našich silnicích. A to je podle mě přesně problém nás, Čechů. Jsme ve většině příznivci "cochcárny", než dodržování přísných pravidel, které jsou vlastně pro bezpečí naše, našich blízkých i ostatních lidí. Dokud se nenaučíme přistupovat zodpovědně sami k sobě, k pravidlům bezpečné jízdy v dopravním provozu, do té doby bude bordel v téhle zemi všude, ne jen na silnicích. Většina lidí žehrá, jaká je to tady u nás ve všem, včetně politické kultury, hrůza, ale když dojde na to, dodržovat pravidla hry, jsme nezřídka mezi těmi, co se staví na zadní. Vypovídající...

+4/−2
doporučit
5.4.2018 10:09

Z98o53r83a 11Š45u80l22c47o36v18á 6414179467219

Cyklista je účastník silničního provozu a jako takový nemá co mít za řídítky alkohol. Možná ze mě hovoří averze vůči cyklistům, neboť máme chalupu v cyklistickém ráji. Katastrofa. Autem vyjíždět, to je jen pro silné nervy, protože cyklisti absolutně nerespektují pravidla silničního provozu, jezděj nalitý, to je naprosto normální, ještě jsem neviděla cyklistu, kt. by si někde u stánku či na terase dával limo a já nechápu, proč mám mít zkaženej život, když mi takovýto člověk spadne pod auto.

+5/−4
doporučit
5.4.2018 11:23

L15u80k25a57s 52P67a66l89k79o 8328189938547

DIKY za VYBORNY CLANEK.

Ma aktualni zkušenost z Velikonoc - bohužel jsem musel objíždět za pomlázkou autem mezi více vesnicemi a tedy jsem - NEMOHL a tedy taky NEPIL. Mezi vesnicemi v zatáčkovitém terénu, kde je standarní "90ka" jsem jen těsně vyhnul chlapci (19let) co měl stejnou potřebu koledovat ve více vesnicích, jenže on chtěl užívat všemi doušky a kolo mu k tomu nevadilo - naopak mělo pomoci aby víc stihnul. Ležel za zatáčkou hlavou vic jak metr v silnici, drobně odřený, ale silně pod parou .. a dle jeho slov si na chvilku odpočinul, když mu to trochu uklouzlo. Rozklepal jsem se když mi došlo že chyběly jen centimetry podle stopy na asfaltu. Když jsem si ověřil že mu opravdu nic není, naložil jsem ho do auta vč kola a zavezl ho do cilove destinace. Po ceste mi slibil ze uz to nikdy neudela... Asi jsem udelal chybu a mel zavolat policajty, aby si to kluk uvedomil i tim ze prijde o papiry, ale to me v tu chvili a v danem stavu proste nenapadlo.

Tedy jednodusse 100% souhlas s autorem - nechci víc těchto zážitků!

+2/0
doporučit
5.4.2018 16:20

O18n90d57ř10e76j 57Š17r86u65b38a76ř 1905361165136

Ja jsem pro to, aby se rozlisovalo, jestli jde o cyklistu na silnici nebo na stezce.

+2/0
doporučit
5.4.2018 13:34

M15i73l47a27n 16S29t48e86h28l65í89k 7510759193721

Jsem pro toleranci alkoholu u cyklistů, ale jen proto, aby si na dlouhé cyklotúře mohli dát jedno dvě desetistupňová piva na "žížu". Ono není nic lepšího - je to skutečně nejlepší iontový nápoj na světě. Jedna "desítka" a další s několika hodinovým odstupem ovládací schopnosti cyklisty skutečně neohrozí. Popíjet na cyklotúře víno ale rozhodně nedoporučuji. Obsahuje na objem vody mnohem více alkoholu, takže žízeň neuhasí a rychle zvedne hladinu alkoholu v krvi. Poflakovat se na vinařských stezkách od sklípku ke sklípku nepovažuji za cykloturistiku, ale za prznění vína. To se má pít a vychutnávat kulturně, a ne "na stojáka" hasit žízeň v upoceném a uprášeném cyklodresu s přílbou na hlavě.

+2/0
doporučit
5.4.2018 13:02



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.