Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a82r82e41k 37V25a86l91i26č84e76k 2801949134170

Já viděl Babu z ledu jinak. Viděl jsem příběh o ženský, která sama sebe celý život zapirala kvůli rodině. A pak se vzeprela! A začala žít podle toho, jak ji velí srdce a pocity. A šla do toho opravdu rázně. Změnila zavedené, ale nešťastnej život. Přijal a vyzvu..... a o výzvě je o závěrečný obraz filmu - i když je voda ledová, je lepší plavat v ní, než ve stojaté smradlavy bazine. Ale je možný, že pro jiné je závěrečná scéna nudná, nic neříkající. Každej máme jiný oči s jinou duši.

+38/−3
doporučit
12.3.2018 15:27

P32e12t63r 89L68a34n70g65e25r 6675715620232

Bába z ledu je příběh na který musíte mít náladu. Příběh o vztazích a vzpouře proti stereotypu. Vy jste tu náladu neměl buď v tuto chvíli anebo jste celkově naladěn na jiné filmy. Jen proto nemůžeme hodnotit podle toho celou současnou českou kinematografii.

+18/0
doporučit
12.3.2018 17:53
Foto

M55a60r32t41i71n 13B54r82a45u31n 2874257371309

Víte ona ta deprese prostupuje filmovou a televizní tvorbou i například v detektívkách. Všimněte si, jakou popularitu mají seriály takzvané severské školy. Temnota, beznaděj, absence humoru a nadsázky a divák řičí blahem. Jakmile se ale objeví seriál s lehkostí a šarmem a sebeironií. je zle a divák se bouří.V tomto směru mi hodně schází tvorba z dob předpřevratových, kdy tvůrci reagovali na depresivní život srandou.

+18/0
doporučit
12.3.2018 15:50
Foto

J75i62ř32í 58H85e48r68m43á69n34e37k 4406282262660

České filmy se netočí pro diváky ale pro grantové komise.

Velkou většinu filmů diváci nezaplatí a protože někdo to zaplatit musí jinak by se natočilo No tak je třeba mít takový námět který grantová komise posoudí jako společensky nosný

A protože komedie nebo filmy s dobrým koncem již z principu věci společensky nosný být nemohou a proto nejsou tyto náměty a proto s nimi nechodí do grantové komise.

Lze to také srovnat se solární energetikou.

Ty panely by se sami neuživily stejně jako mnozí filmaři. A proto přišel zákon o obnovitelných zdrojích který udělal ze solárních baronů miliardáře a zákon o pobídkách v českém filmu který filmaře, kteří by si museli vydělávat jinak, živí.

+12/0
doporučit
12.3.2018 12:32

F73i65l61i72p 54V69r33a54c48o33v98s61k48ý 8660417121520

Také mám rád náročnější kinematografii... třeba Trošku.

(vtip)

+10/0
doporučit
12.3.2018 20:09
Foto

J96i49ř89í 61H45e23r76m74á77n22e90k 4966142402840

Děkuji panu doktorovi za nahrávku. Ano, na Kameňákách se dlouho lámal chleba. Bylo a snad i je kolem nich spousta diskuzí.

K tomu mám tuto poznámku. Dlouhá léta jsem pracoval na Energetickém dispečinku ČEZ. Kolem mě samý mladý inženýr, nikdo žádný hlupák. A styl našeho humoru, našich vtipů, byl přesně styl Kameňáků.

Čimž lze také vysvětlit fenomenální úspěch těch filmů. Trefily se totiž přesně do vkusu normálních, nenafoukaných lidí, kteří se prostě chtějí bavit.

+10/0
doporučit
12.3.2018 13:19

E38m25a71n65u35e52l 82S60t51ř18e83c34h86a 1855292763384

Neměli by náhodou dávat ceny filmům diváci kterým je film určen a nikoliv filmaři??

+12/−1
doporučit
13.3.2018 15:19
Foto

T32o84m43á77š 36V15o37d52v84á96ř76k57a 3423561447924

Nevidím to tak černě, pane Kroupo.

Jistá část obyvatel se může potrhat smíchem při filmech pana Trošky.

Další si zajde na české filmy zmíněného pana režiséra Stracha a baví se skvěle.

Někdo nepotřebuje humor, ale baví se třeba právě Bábou z ledu.

Obecně - a to cítím u filmů našich i zahraničních - prostě chybí příběh. Pokud tam je, pak je celkem jedno, jestli je vyznění optimistické, jak požadujete, nebo je to jen "depka".

Viděl jste třeba Tři billboardy kousek za Ebingem?

+9/0
doporučit
12.3.2018 12:58
Foto

J24i33ř32í 93T75o76m98á23š 7883471534617

Přijde mi, že tak jako se většina politických "elit" oprostilo od občanů a pohrdají jimi, tak i kinematografické "elity" nahlíží obdobně na své diváky. Díky štědré státní podpoře, se ostatně nemusí zajímat o něco tak přízemního, jako je divácký zájem a případné ceny přihazují navzájem metodou "já na bráchu...".

+8/0
doporučit
14.3.2018 9:54
Foto

A87l89e88š 57P44r62e74s28l95e16r 5114204431232

Už soudruzi říkali, že umění nemá bavit, ale v prvé řadě vychovávat. Nedařilo se to tehdy a nedaří se to ani teď. Já tvrdím, že umělci tvoří pro umělce, mezi které se počítají i filmoví kritici. Pro mě nejhorší zážitek s českým filmem byl Žralok v hlavě, ten snad nikdy v žádné TV nedávali. Ale určitě by našel někdo, kdo by mě přesvědčil, že se jedná o filmový skvost, který já, člověk z dolních deseti milionů, nemůžu pochopit. No a odtud by byl už jen krůček k politice a dostal bych nálepku, že jsem volič, no, víte přece koho...

+8/0
doporučit
12.3.2018 15:44

V49l54a15s12t19i61m49i40l 71K62r95a81u61s 3553844294883

Mně film Bába z ledu docela zaujal. Byl to zajímavý příběh lidí spíše z okraje společnosti a měl víceméně otevřeným konec. Film byl i odvážný a průkopnický v tom, že se nebál ukázat erotiku v podání lidí staršího věku. Poněkud nevěrohodně na mě působily protichůdné postavy obou bratrů. Postavy jejich manželek a i všechny ostatní mi jako věrohodné připadaly.

Jistě, nebyla to žádná prvoplánová legrace, ale trochu humoru se tam objevilo také. Pokud chcete obyčejnou jednoduchou srandu, pusťte si nějaký film Zdeňka Trošky.

+8/0
doporučit
12.3.2018 13:24
Foto

R87a60d75k63a 94K18i28e23l79b80e25r95g17e31r22o60v61á 6363547180864

Režisér posledně jmenovaného snímku, Bohdan Sláma nám, divákům sdělil něco v tom smyslu, že je jeho film proto tak dobrý, a oceňovaný, protože ukazuje divákovi, v jak složité době a v jaké společnosti to dnes žijeme.

No, já vám nevím, ale divák je tak hloupý, aby sám dobře nevěděl, kolik skutečných dramat se okolo něho odehrává každý den?

Zdroj: https://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=653631

prosimvás... ty údaje o počasí, okluzní fronta, tlak, teplota, rosný bod... proč to tam v té hře máte? Divák to přece denně slyší a je to otravné... divák se chce bavit... Nejistá sezóna a kádrování soudruhy v herecké šatně;-D

Vladimíre, už jste mi chyběl, fakt;-D

+8/0
doporučit
12.3.2018 12:07

K38a91t22e56ř27i35n60a 62T10y29c43o75v27á 9220581676585

vážený pane Kroupo, ne, já se dneska odvážu: milý pane Kroupo, konečně to někdo řekl za mě. u nás v rodině se spolu s p. Načeradcem říkalo: špatnejma zprávama jsem zásobenej... Nevinnost je skvělý film, ale potřebuju ho vyvážit něčím, jako Ženy v pokušení a filmem pro pamětníky. chci se zasmát, chci věřit, že většina lidí je v jádru slušná a že snaha, píle a dobrá vůle nakonec vytvoří hodnoty. a že restituce jsou každou druhou generaci a války už netrvají tak dlouho, jako ve středověku. a trochu taky, že padouch se nakonec zničí sám. jinak by mě moc žít nebavilo. díky za článek

+7/0
doporučit
13.3.2018 20:58

J53a45r86o88s38l79a33v 44K63v40a83p30i10l 9286406214123

Já nevím, mám-li si udělat názor na váš názor, rozpadá se mi to vedví, tak jako jsou naprosto odlišné záležitosti filmy úspěšné u kritiků a odborníků a filmy úspěšné u diváků. Jen málokdy se stane, že se obojí sejde, a pak je ten film trhák. Máte pravdu v tom, že českou doménou byly hořké komedie (dodal bych také parodie). Teď si ale uvědomme, kdy ty hořké komedie vznikaly. V té době šlo všem lidem o hodně, museli se prát o svou existenci, v zájmu živobytí se křivit, ponižovat, přetvařovat, dělat rozhodnutí proti svému přesvědčení..., takže shrnuto - hutná témata se válela na ulici. A uchopit je s nadhledem a ironií bylo asi nejlepší cestou = filmy byly dobré a divácky přitažlivé. Dnes však, navzdory tomu, že se všeobecně tvrdí, jakou těžkou dobu žijeme, většině lidí o noc nejde, mají se jak vepři v erži, nemají strach, a jen si hrají na tragické období a to, co se děje v politice, je jen hašteření. Pro filmaře je to těžké uchopit, uchopit celou tuhle dobu = vznikají buď plytké komedie, nebo dramata, která depresivně líčí osobní, atomizované katastrofy.

Nedávno jsem si poslechl rozhovor s Janem Hřebejkem a v jeho rámci zazněl názor, že jeho filmy, které zpracovávají "historická" témata, jsou skvělé, ale ty, co se vyjadřují k současnosti, nestojí za nic. Hřebejk se sice ke spisovateli Vieweghovi, jehož náměty v těch současných filmech často zpracovával, vyslovil vlídně, ale ve skutečnosti jde o to, že Viewegh je mělčí autor než Petr Šabach, podle jehož předloh byly natočeny Hřebejkovy nejúspěšnější filmy Šakalí léta a pak hlavně Pelíšky. No a jaké období Šabach v těch předlohách zpracovává? A jsme zase u toho.

Základem každého filmu, jakož i povídky či románu, je nosné téma. A těch se dnes prostě nedostává. Nicméně za váš text, který mě přinutil se nad problém zamyslet a zformulovat si názor, vám zaslouženě patří karma.

+7/0
doporučit
13.3.2018 10:11

V59l68a62d17i77m81í66r 59H79a61v81r29á89n18e62k 7926136810187

Za naprosto úžasný považuji film Nuda v Brně. Ten však vůbec nedávají, zato některé jiné jsou snad každé 2 měsíce. Jinak za úplně nej film považuji Dogville , či Tanec v temnotách od L.V.Triera. Poslední dobou Mládí od Sorentiho. To určitě nejsou komedie a vůbec nemají šťastný konec. Jsou dobré a špatné filmy...a ty hodně dobré utkví na dlouho v hlavě.

+7/0
doporučit
12.3.2018 13:28
Foto

N30a96ď98a 21D87u22b62c94o76v41á 7105100124645

Bába z ledu je optimisticky film. Nejhorší je být starý a sám, pokud se pro to člověk nerozhodne sám. Nebudu vykládat co tím básník chtěl říct, není to tak složitý film...

+6/0
doporučit
12.3.2018 19:51

Z24d62e89n14ě51k 75B62á29r38t58a 2283514247725

Jak už bylo napsáno,jsou pouze dobré a špatné filmy...k tomu ještě ruzné pohledy na to co je špatné a co dobré.At si každý vybere co chce,přihlouplých "komedií",u nichž se někteří "baví" jistě najdete i v Česku dost.Já mám raději filmy k zamyšlení a štasné konce za každou cenu nevyžaduji,ani život není mýdlová opera....

+6/0
doporučit
12.3.2018 13:48

J31a30n 37R95á45ž 1319893144590

Mně na českých filmech vadí, že by jich většina nebyla natočena bez státních prostředků, že většina jich musí být stažena po dvou týdnech pro nezájem diváků (čest vzácným vyjímkám) a že si jejich tvůrci osobují právo využívat na vyjádření svých politických názorů akce určené široké věřenosti, které už z toho důvodu musí být politicky neutrální.

PS. Neupírám nikomu právo na vyjádření svého politického názoru, ale toto právo mají umělci stejné jako každý jiný občan. To jest mohou se vyjadřovat např. v blogu, diskuzi pod nimi nebo na sociálních sítích, či v TV při pořadech paní Jílkové nebo při pozvání do diskuzního pořadu např. p. Moravce. Tedy jako všichni ostatní. Právo vyjadřovat své politické názory na kulturním mítinku však nemají, neb z titulu svého postavení nemají, a ni nemohou mít žádná privilegia, která jsou jiným občanům zcela pochopitelně odepřena.

+7/−1
doporučit
13.3.2018 18:40

P56e73t93r 24M86a89r28t79í60š78e64k 3755555722878

Tak ano, když už natáčíme něco uměleckého, tak to samozřejmě musí být šmrcnuté drsným severem pokříženým s drsnými ryze českými reáliemi a ano, konec co nejhnusnější, aby si lidé uvědomili, jak báječně se vlastně nakonec mají, protože co kdyby dopadli jako ty filmové postavy? Upřímně přiznávám, že hlavně pro tohle jde česká kinematografie až na světlé výjimky mimo mne. Sociální horory o tom, "kterak našinec do sraček spadl, vyráchal se v nich a nakonec, považte - se v nich i utopil" - mě neberou a brát nikdy nebudou.

Navážeme někdy vůbec na filmy typu "Slavnosti sněženek" a nebo třeba na filmy pana Lipského a mnohé další, jejichž hlášky zlidověly a jejich hrdinové rozhodně nepotřebovali vulgární vyjadřování, aby se zalíbili? Třeba filmy s pány Smoljakem, Svěrákem a dalšími?

Navážeme na ty opravdu dobré pohádky? Nejblíže se k nim dostal režisér pan Strach, akorát by potřeboval k hudebnímu dokreslení někoho, jako byl pan Svoboda a hlavně by měl mít na paměti, že hudební pozadí dělá až polovinu zážitku z daného filmu.

No a k panu Troškovi - je neprávem dehonestovaný za svou tvorbu. Je zajímavé sledovat, že na jeho filmy se lidi dívají hodně často a nejen o vánocích. Má výjimečný cit pro ztvárnění zlidovělých českých naturelů a reálií a vážně z těch jeho filmů je cítit takové to poťouchlé a dobrácké češství. Prostě tam víte, že jste doma. Akorát by se mohl vyhnout v poslední době tomu crazy_překombinovávání, kdy se z lidí stávají ve finále uřvané hysterické obludky. Tím se bohužel dost přibližuje některým americkým filmařům, které tolikrát kritizoval. Viz Babovřesky a nebo částečně i Kameňák. Jinak pohádky má prudce jedlé ;-)

+7/−1
doporučit
13.3.2018 11:13
Foto

V61á16c54l11a68v 50C92h46u97c88h73m56a 6135131638806

Tak pro někoho je vrcholem filmového umění Kameňák a někdo zas rád koukne na něco závažnějšího, co jej nutí k zamýšlení se nad žitím.

+5/0
doporučit
13.3.2018 21:34

I73v20a12n 42M39i56n60á75ř 7392204777661

Já s Vámi, Vladimíre, zcela souhlasím. Počáteční možné divácké nadšení - z těchto reklamou "vyhnaných" filmů, však rychle opadne. Rozhodně v tom smyslu, že je již zcela jistě - nikdo nechce vidět podruhé .. natož opakovaně.

+5/0
doporučit
12.3.2018 19:48
Foto

L71i58b96u75s57e 48P44a39l76k88o44v19a 6630374958347

nevidím důvod proč nenatočit film o tom jak to na světě chodí-pokud se mi nějaký film nelíbí tak se nedívám a pustím si jiný-podle nálady a chvilkového rozpoložení

+6/−1
doporučit
15.3.2018 19:00

V23á43c24l75a95v 97S90t64u53d39e58n14ý 1544781712585

Díky za článek autore. Nevím jak vy ostatní, ale opravdu když si chci odpočinout, tak v divadle i v TV si chci pustit pěknou detektivku nebo komedii. Ne do sebe dostávat ještě další dávky psycha. Musím konstatovat, že většina filmů strhaná "profesionální" kritikou se mi líbí a naopak, kterou kritici vychvalují většinou vypínám. Na Bábu jsem vydržel koukat sotva 15 minut. Asi jsem prostě "filmový analfabet", který nerozumí hlubokým myšlenkám tvůrců oceňovaných filmů. Myslím si že o úspěchu rozhoduje počet diváků. Když si sebelepší auto nikdo nekoupí asi nebude tak dobré.

+7/−2
doporučit
16.3.2018 9:09

J71a35n74a 49M90a97l97a 7639681349142

Pokud jste film Bába z ledu vydržel sledovat až do konce,máte můj obdiv R^ Já to nedala ..... po cca 35 minutách jsem přepla... Rv

+4/0
doporučit
16.3.2018 12:02

D83a74n91a 78P12o60l35a62n94e94c12k70á 3736665427315

Víte, film jako Masaryk vás přinutí jít se kouknout do knihoven, na internet a něco si o něm najít. Nejdřív nám komunisti jeho existenci pomalu tajili, pak z něj zase udělali poloboha bez jediné chybičky a tenhle film byl prostě jiný. Ale kdo si o něm něco přečetl, věděl, že to byl duševně nemocný člověk, který se s tím celý život pral. Bábu z ledu jste asi nepochopil, ale to nevadí. Ženská část publika se asi umí více vcítit do jejích pocitů. I když mám i kamarády, kterým se film líbil.

+4/0
doporučit
15.3.2018 9:16



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.