Vladimír Kroupa

Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Co bude dál (Nebezpečný příběh pro velký holky)

Nevím kolik bylo hodin, ale určitě už byla noc. Už jsem neměla sílu brečet. V hlavě, kromě bolesti od úderu, zmatek a hrůza. Přišel ještě jednou, přinesl kýbl a postavil ho do rohu. Do pusy mně nacpal dva suchý rohlíky a z pet – lahve mně dal napít vody.

13.11.2008 v 10:11 | Karma: 20,58 | Přečteno: 2362x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Tma (Nebezpečný příběh pro velký holky...)

První se mně vrátil sluch. No, moc jsem toho neslyšela, vlastně šlo spíš o to, že jsem si začala jako první uvědomovat, že slyším nějaké šumění.

8.11.2008 v 11:47 | Karma: 20,99 | Přečteno: 2860x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Šelma (Nebezpečný příběh pro velký holky)

Moje dvojče mě opustilo a já jsem si najednou připadala přes svou každodenní samotu ještě opuštěnější. Mámu to doslova skolilo. Stáhla se do sebe a ani já, jediná, koho ještě na celém světě měla, jsem nedokázala tu strašlivou prázdnotu, kterou po smrti táty a teď i Ireny v sobě měla, vyplnit.

6.11.2008 v 10:13 | Karma: 18,92 | Přečteno: 1836x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Chuť roste (Nebezpečný příběh pro velký holky)

V budově byl už alespoň dvacet minut klid a já jsem věděla, že moje chvíle se blíží. Vyšla jsem z kabiny a malinko jsem pootevřela dveře do chodby. Dveře od Bánovi šatny byly jen asi šest metrů daleko a měla jsem je jako na dlani.

5.11.2008 v 13:00 | Karma: 14,36 | Přečteno: 2350x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Příprava (Nebezpečný příběh pro velký holky...)

Potom se točilo nějakou dobu v ateliérech a tam měli jiný zdravotnický zabezpečení a nás nepotřebovali. Když to sečtu a podtrhnu, tak jsem při celém tom natáčení ošetřovala jen jeden jedinej úraz.

4.11.2008 v 13:00 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1921x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Natáčení (Nebezpečný příběh pro velký holky...)

Divadlo ,,Stigma“ patří v Praze k těm menším. Bývaly doby, kdy by Bán okolo podobného divadla ani neprošel.

30.10.2008 v 9:26 | Karma: 18,48 | Přečteno: 1741x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Josef (Nebezpečný příběh pro velký holky...)

Na Václaváku jsem si dala u stánku (za nehoráznou cenu) cosi, co mladá Ukrajinka v červené zástěře vydávala za klobásu. Potom jsem omrkla ty obchody, které ještě nezavřely. Přitom jsem zjistila, že můj šatník pochází ze středověku.

24.10.2008 v 9:33 | Karma: 21,07 | Přečteno: 1791x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Jakub (Nebezpečný příběh pro velký holky...)

Kdybych se nesetkala s jeho mámou. Být se mnou v tu chvíli Petr Janda, tvrdil by, že podle ní zpívá svý ,,Slzy tvý mámy šedivý...“. Plakala potichu, ale byla tak prostoupená neštěstím, že jí obklopovalo jako jakási šedá zář.

23.10.2008 v 9:22 | Karma: 32,15 | Přečteno: 8085x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Déja-vu (Nebezpečný příběh pro velký holky...)

Výčitky? Absolutně ne! Jestli mě něco trápilo, tak jen to, že vlastně nevím, jestli to přežil. Uhladila jsem neexistující ,,fald“ na džínách (síla zvyku) a vyndala jsem z kabelky prak se zbylými kuličkami, které jsem měla do dneška v práci.

21.10.2008 v 9:30 | Karma: 19,56 | Přečteno: 2032x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Pomsta... (Nebezpečný příběh pro velký holky)

,,Marťaska" se mně jednou zmínila, že ten mladej šmejd má na pokoji notebook a protože má ,,nadstandard“, je mu k dispozici připojení k internetu. A tak visí na síti prakticky pořád.

16.10.2008 v 9:43 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1980x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Vyšší moc...(Nebezpečný příběh pro velký holky)

Ten den jsem měla noční a v práci bylo docela ,,hallo“ z mojí oteklé tváře a modřin co jsem měla všude po těle. Doma jsem si to všechno ošetřila, jak jen to šlo, ale stopy zápasu (spíš výprasku) s těma grázlama, jsem na sobě měla ještě víc než týden.

13.10.2008 v 9:17 | Karma: 23,14 | Přečteno: 2062x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Vztek... (Nebezpečný příběh pro velký holky)

A mně to všechno docvaklo. Ten smrad Skála – nemohlo mu být víc než sedmnáct, byl důvodem, že je z Ireny troska... Už jste někdy měli vražednej vztek? Opravdu vražednej?! Já ano a ten vztek měl jasného původce!

8.10.2008 v 9:00 | Karma: 18,08 | Přečteno: 2093x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Bolest duše...

Aneb nebezpečný příběh pro velký holky... To místo v Praze – Bohnicích bývá často předmětem vtipů. Blázinec sám o sobě ale není ,,strašným“ místem.

25.9.2008 v 9:58 | Karma: 20,58 | Přečteno: 2367x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Naděje umírá poslední...

Řach...! Fuj, to byl ale hnusnej zvuk. Pro mě ale v podstatě zněl jako cvaknutí kliky od dveří vedoucích na svobodu. Svezl se bez hlesu na zem a zůstal ležet nohama ke mně a trupem podél zdi.

23.9.2008 v 21:15 | Karma: 15,22 | Přečteno: 3031x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Kroupa

Cherchez la Femme - Slzy andělů...

Blázinec začal už na začátku služby. Tři Rumuni v postarším Opelu si spletli pražský okruh s okruhem v Monte Carlu a potom co ten machr za volantem nevybral levotočivou zatáčku, skončili omotaní okolo lampy veřejného osvětlení. Ten co seděl vzadu a řidič to měli středně těžký, spolujezdec vedle řidiče nebyl na pásech a jeho tělesná schránka vypadala podle toho.

7.9.2008 v 0:16 | Karma: 14,60 | Přečteno: 1937x | Diskuse| Poezie a próza