Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zkuste si, pane Kroupo položit otázku, proč měl pan Vodvářka takovou potřebu řešit právě Jarka Nohavicu v souvislosti s StB.

A proč to nyní schytáváte od jeho příznivců slovy, že obhajujete estébáky a cituji: "Vylepšujete image osoby, která si to vůbec nezaslouží na úkor osob, na které bylo donášeno..."

A též si zkuste odpovědět na otázku, KDO stojí za likvidací pana Hermánka na blogu?

3 1
možnosti

Řekl bych, že v případě pana Hermánka se naplnilo přísloví "Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne." Nevím, jaký to mělo průběh, ale předpokládám, že předtím, než mu byl zatnut tipec (pokud je to pravda), byl určitě správci blogu upozorněn na své "trollí" chování v diskusích. Jinak totiž nelze hodnotit jeho snahu vyjadřovat se téměř ke každému příspěvku v diskusi, někdy i za cenu úplných nesmyslů. Vy k tomu taky nemáte daleko, když do spousty diskusí s jiným tématem neustále tapetujete kauzu bratří Mašínů, "křivopřísežného" generála Pavla, nebo válkychtivých USA. :-P

2 1
možnosti

Nohavica se setkal s Krylem ve Vídni a STB o něm podával informace, například i to, že může mít mindrák z malé výšky...Tato informace proběhla kdysi v médiích. Měl o tom mediální spor s Hutkou. Neslyšel jsem, že by se Nohavica k záležitosti s STB nějak vyjádřil, něco vysvětlil nebo se dokonce omluvil. Pro mne je to obyčejný udavačský hajzl. Zda se, že v této zemanovské "normalizační" době krysy vylézají z děr a přecházejí do ofenzivy. Dostávají v hojném počtu vyznamenání od Zemana...a jsou stále drzejší a valí rozumy - například Hejma. Shovívavost vůči spolupracovníkům StB není na místě !!

2 2
možnosti

Uvedu pár případů ze života:

V lednu 1976 srazil opilý malíř J.V. autem chodce. Podepsal spolupráci s StB a z nepříjemné situace vyvázl s podmínkou. Mj. StB naprášil, kdo Václava Havla upozornil na to, že má v bytě namontovaný odposlech a dva lidé, z toho jeho bratr, strávili několik měsíců ve vyšetřovací vazbě.

Jiný řidič F. Š. rovněž zavinil havárii, při níž byl jeden člověk těžce zraněný. Na spolupráci s StB nepřistoupil a svůj nepodmíněný trest odnětí svobody si odseděl.

Náš kamarád se v 80. letech vrátil z emigrace, protože mu umírala matka. Na spolupráci s StB přistoupil, aby nemusel do vězení za opuštění republiky a mohl se o maminku postarat až do konce. Pokaždé, když přišel do společnosti, zahlásil: Přede mnou nic neříkat! a všichni věděli, na čem jsou.

Tři osudy a tři různé přístupy...

6 0
možnosti

A přesně o tom to je. R^

0 0
možnosti
Foto

V diskusi pod jeho opravdu dobrým blogem mě zaujala hláška jednoho diskutéra, který tam doslova uvedl – „škoda, že tu není JH“.

Měl tím v úmyslu tak trochu bodnout směrem k někomu, o kom se domnívá, a nejen asi on, že byl a je snad horší, než býval a je pan Nohavica.

Zdroj: https://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=686624

....................................................................................................

Budete se divit, pane Kroupo, vůbec jsem si nechtěl bodnout, jenom jsem si představoval tu smršť jeho poznámek a připomínek.

Současně musím vzpomenout poněkud ambivalentní postoj pan JH v diskuzích o jeho spolupráci s Stb. Jednou o ní hovořil téměř a pýchou a nic neskrýval, jindy zase vyhrožoval advokátem .

3 0
možnosti
Foto

Já jsem tomu celkem rozuměl, co jste chtěl naznačit, ale prostě mně to tak nějak trklo právě v souvislosti s J. Nohavicou. Nic ve zlém.

0 0
možnosti
Foto

Když jste si včera u pana doktora Vodvářky dělal reklamu na váš dnešní blog, tak jsem byla zvědavá, co to bude za bombu. A ejhle, ona je to obhajoba estébáků. :-/;-(Rv

3 3
možnosti
Foto

A ejhle, neporozuměla... nepřekvapila.

7 1
možnosti
Foto

Všechno má mít svou fazónu, míru. Obávám se, že jste v tomto blogu míru přesáhl, protože váš apel na pochopení, toleranci až omlouvání spolupracovníků StB je dostává do skoro lepší pozice, než ty, na které donášeli.

Vaše měřítko "nikomu neublížili" nepovažuji za přijatelné, protože i zdánlivě nevinnou informaci dokázala "geniální" StB zneužít k tlaku na cílovou osobu a skoro nikdy nevíte, jak taková "nevinná" informace uškodila.

Pokud se týká JH, měl jsem s ním dost střetů až konfliktů a zdůrazňuji, že v žádném případě není hoden zahrnování mezi skupinu osob, které StB tyranizovala a utlačovala. On se totiž svou spoluprací chlubil a např. se snažil na některé přítomné diskutérky působit tvrzením, že byl špion a pod.

Pokud píšete, že vás detaily nezajímají a spis kohokoliv nechcete číst, tak se ale apriori vzdáváte možnosti za toho člověka plédovat a jeho zapojení zlehčovat.... což ale stejně děláte. Vylepšujete image osoby, která si to vůbec nezaslouží na úkor osob, na které bylo donášeno. A to už vůbec nezmiňuji ty, kteří ataku StB odolali, nepodlehli, odmítli spolupráci a na nikoho nedonášeli. Jsem si jistý, že ti zaslouží ochranu a úctu nejen mnohem víc, ale absolutně oproti jmenovanému.

7 0
možnosti
Foto

Ježíši, marijá, pane Machačku, kde jsem napsal nějaký apel na omlouvání se? Já jsem jen nastínil, že nelze všechny házet do jednoho pytle, protože nikdo z nás u jejich vázacího aktu nebyl a nevíme nikdo z nás, čím byli zlomeni. Také jsem jasně psal, že pokud v tom někdo lítal dobrovolně a aktivně, že si odsouzení zaslouží. Takže nechápu, asi jste můj text nečetl pozorně. Co se JH týká, tak já neřešil jeho vystupování v diskusích, já řešil jeho jméno ve svazcích. To jsou podle mě dvě odlišné věci. I já jsem měl často problém vydýchat některé jeho diskusní kotrmelce, ale s některými jsem se mohl ztotožnit. Nikdo není černobílý a už vůbec ne jen černý.

2 2
možnosti

J12i25ř13í 11H62o60r62á98k

8. 11. 2018 14:27

Vždyť se těm Stbákům, myslím těm profíkům - zaměstnancům, vůbec nic nestalo a kolik neštěstí způsobili. Možná stačilo zlikvidovat nebo někde schovat ty nejdůležitější svazky - a mají doposud klid.

4 0
možnosti

A tak si vsichni palici Nohavicovych CD mohou podat ruce a vytvorit zivy lidsky paravan, ktery ma prave tyhle schovat.

2 0
možnosti

R^Karma. "Nesuď člověka, v jehož botách jsi nemusel udělat ani krok "..výstižné.

3 0
možnosti

J54a86k46u10b 93Š84o94l82c

8. 11. 2018 13:20

Neznamenalo JH Jaroslava Hutku?

1 0
možnosti

StB kdysi zasadila semínka? Děláte z toho zbytečné mystérium. Když poslouchám

důstojníka StB, Jaroslava Lamra, tak lákavá představa dobrodružství, tajemna a určité romantiky, budila u jistých povah nadšení pro věc.

Zde malé nahlédnutí do jejich kuchyně. Rozdíl byl v tom, že některé bylo třeba lámat a jiní se upsali dobrovolně. Buďte rád, že se to už vás netýkalo.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11454740577-pribehy-20-stoleti/214562261760001-moje-stb/

1 0
možnosti
Foto

Ale mohlo se mně to týkat, sice mi bylo při Sametu jen 21 let, ale měl jsem dost času to zažít třeba zprostředkovaně přes rodiče atd. A víte, že mě také napadla možnost některých tehdy mladých lidí, u kterých v práci u StB, nebo při spolupráci, mohla hrát jistou roli naivní představa romantiky boje těch "správných" hochů s bídáky...?

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS