Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BV

Libeňský most stojí na základech a pilířích které se ROZPADAJÍ! Žádná oprava jim nevrátí potřebnou pevnost. Rozpad bude pokračovat dál. Doporučuji si přečíst článek o vyjadřující názor odborníků a závěry zkoušek v odkazu a hlavně se podívat na fotky totálně rozpadllého betonu v odebraných vzorcích z pilíře mostu- Měly by to být kompaktní betonové válce, které by měly měli vydržet tunový tlak než prasknou. Obnažené zrezivělé ocelové pruty výztuže jsou zjevné a také podstatně snižují nosnost

Každý by se měl seznámit s výsledky testů provedených na Libeňském mostě. Pro ty co hájí jeho zachování by to měla být povinnost. U technických analfabetů, zejména u produktů humanitního vzdělání či absolventů společenských věd by jim to měl povinně vysvětlit zkušený stavař.

Libeňský most je nevratně poškozen, vzorky se odborníkům rozpadaly v rukou. Průzkumy vzorků Libeňského mostu dopadly mnohem hůře, než se čekalo. Při stavbě byl použit ošizený beton obsahoval jen 100 kg cementu na kubík namísto potřebných 300 kg

https://praha.idnes.cz/libensky-most-je-poskozeny-dfm-/praha-zpravy.aspx?c=A170511_2325253_praha-zpravy_rsr

1 0
možnosti
RJ

R87a34d51e72k 80J44a91r88o76š

27. 4. 2018 19:49

Česká republika je jediný stát na světě, kde se kubismus v letech 1911-1928 projevil jako celkový sloh a nikoliv jen jako umělecký styl (Francie, Španělsko, Itálie aj.).

Proto máme jako jediní na světě kubistické paláce, domy, vily, kostely, ale také jediný kubistický hřbitov (Ďáblice) a jediný kubistický most (Libeňský).

Nacisti považovali kubismus za zvrhlý styl, a proto např. v Ďáblicích pohřbívali zejména odpůrce režimu (včetně parašutistů co zlikvidovali Heydricha). Komunisté je v tom po válce napodobili a ke kubismu měli stejně přezíravý a odmítavý přístup. Proto se kubistické architektonické památky vůbec neopravovaly a nechávaly v podstatě chátrat - soudrzí a soudržky je totiž za žádné památky nepovažovali...

Ďáblický hřbitov se dočkal uznání jako památky teprve před pár lety a pevně doufám, že stejně se to nakonec podaří i u Libeňského mostu...

1 0
možnosti
VV

v poslednim odstavci sice kopirujete karla Valentina, ale to vam odpustim. pravda je, ze za tech 40 let co jsem v praze zil pamatuju jen pravu ci rekonstrukci Cechova a hlavkova mostu. za soudruhu holt nebyly na udrzbu penize. Ale take pamatuju stavyby nekolika protiatomovych krytu, aby meli papalasi kde prezit.

o tom Libenskem se vedou diskuse uz snad desitky let. A nejsou zrejme k nicemu. Mozna je to jediny most sveho druhu v Evrope ci na svete, ale v roce 1989 take prazsti radni nechali zbourat ten krasny retezovy most a na jeho miste postavili ten betonovy drive a dnes opet most legii.

1 0
možnosti
Foto

Nic jsem odnikud nekopíroval. Ani písmeno, vše jsem napsal ze své hlavy. Pokud se můj text podobá jinému, je to čistě náhoda.

0 0
možnosti
BH

S tím mostem inteligence mi není moc jasné. Jsou to vlastně dva samostatné mosty osazené jednou kolejí. Jakto, že už dávno nespadla jedna nebo druhá polovina když je tak špatný a neprovádí se na něm žádná údržba. Na rozdíl od Libeňského je tam zákaz vstupu pro pěší.

0 0
možnosti
Foto

Jestli to nebude tím, že po mostu v Braníku nic nejezdí. Kdyby Libeňák nebyl používaný, asi byl také v lepším stavu, než je...

1 0
možnosti
PU

P66e14t84r 20U33h49e52r

27. 4. 2018 12:34

Pokud by se rozhodlo o stavbě nového mostu, je to otázka několika let. Musela by se vypsat nějaká architektonická soutěž, potom výběrové řízené na stavbu, ale hlavně by se musel postavit nějaký prozatímní most. Neumím si představit, kolik peněz by to celé stálo.

0 0
možnosti
JV

Bohudík se mýlíte, projekt nového mostu je už dávno hotový a bylo pro něj vydáno dokonce i stavební povolení. Takže zbývá dodělat zadávací dokumentaci a vyhlásit soutěž na realizační firmu.

1 0
možnosti
GK

Slyšel jsem rozhovor s odborníkem na mosty. Sdělil, že obecně není problém, aby most sloužil 100, 150 i 200 let (viz mosty v USA). Jenže ten Libeňský na současnou zátěž prostě nebyl postaven. Doporučil ale něco podobného, jako Vy. Tedy postavit most vizuálně stejný, avšak moderními technologiemi. Panorama místa by se nezměnilo, nemusely by se ani posuzovat návrhy architektů. Prostě dokonalá moderní kopie. Jiné řešení ani já nevidím. Most je dopravní stavba, která musí zvládat požadavky současného provozu, jinak neslouží svému účelu.

9 0
možnosti
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám