Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kverulantem na poště…

…jsem byl dnes ráno. Že je Česká pošta poněkud „zvláštní“ firmou, to vím už nějaký čas. Že ale moc nectí listovní tajemství, a ze svých klientů dělají hlupáky, to mi v plné síle došlo až právě dnes…

 

V mé poštovní schránce mi přistálo upozornění, že mám na „své“ poště, čili na úřadovně výše jmenovaného podniku, v Koněvově ulici č. 2496/ 223, na Praze 3. uloženou listovní zásilku s doručenkou. Tak jsem si pro ni dnes ráno zašel…

Psal mi Katastrální úřad, se kterým mám jisté řízení. U přepážky mi slečna vydala obálku formátu A4. Až potud se vše jeví být v pořádku. Co ale v pořádku nebylo, to byla skutečnost, že součást obálky, takzvaná „doručenka“, na obálce chyběla. Slečně jsem podepsal jakýsi náhradní papírek o převzetí zásilky, pojednávající o tom, že jsem tuto převzal, který si slečna Pošta vytiskla. Sotva jsem ale vyšel z pošty ven, uvědomil jsem si, že jsem nepodepsal „doručenku“ jako takovou. Navíc jsem na ulici zjistil, že když se na obálku podívám, že jediné, co dělí moje oči od obsahu, je tenká průsvitná blanka v místě, kde až do chvíle, kdybych měl zásilku u přepážky převzít, měla být kryta právě onou doručenkou. Ta měla být odtržena až před mýma očima, takže by nikdo nepovolaný neměl mít možnost skrze průsvitný papír pod doručenkou spatřit moje osobní údaje, údaje o tom, jakého řízení se dokument v obálce týká, čísla určitého pozemku, atd.

Když jsem si to uvědomil, udělal jsem okamžitě čelem vzad, a vrátil jsem se k okénku, kde jsem dotyčnou zásilku před okamžikem dostal. Na můj dotaz, zda je normální, aby zásilka do vlastních rukou přistála před mýma rukama v takovém stavu, slečna krapítek znervózněla. Začala hledat v krabicích s ostatními zásilkami, až předmětnou doručenku nakonec po chvíli hledání našla.

Fajn tak jsem ji mohl konečně podepsat…

Jenže o to mně nešlo. Mně šlo o to, proč ten docela důležitý kus papíru, zajišťující listovní tajemství, na mé obálce chyběl, a válel se zcela mimo. Bylo mi řečeno, že se patrně odtrhl při uložení do krabice. No, abych byl upřímný, moc jsem tomu nevěřil, ten papír je sice perforovaný, ale přeci ze tří stran drží na obálce. Takže podle mého názoru došlo k jeho odtržení buď dost neodbornou manipulací se zásilkou, vadou na obálce, nebo i možná úmyslně.

Všechny tyto tři důvody jsem shledal jako hodné reklamace a vysvětlení od někoho kompetentního. Dožadoval jsem se pracovnice pošty nějakého písemného potvrzení, k čemu došlo ještě před tím, než jsem měl možnost obálku obdržet, a to ze zcela (z mého pohledu) pochopitelného důvodu – v dnešní době, kdy mají prsty v nezákonných machinacích s nemovitostmi a pozemky dokonce státem pověření soudci, chtěl jsem mít v ruce doklad, že kdokoliv z pracovníků pošty, kteří se mohli s mou zásilkou dostat do styku, mohl díky odtržené doručence zjistit pro mě cenné a soukromé údaje.

Ta zásilka byla určena do MÝCH VLASTNÍCH RUKOU, pak nevidím důvod, proč by měl její obsah mít možnost vidět a číst kdokoliv jiný…

Nakonec jsem skončil v kanceláři vedoucí poštovní pobočky (paní se mi představila, ale její jméno jsem bohužel zapomněl. Předpokládám však, že pobočka České pošty v Koněvově ulici č. 2496/223 více než jednu vedoucí nemá…), kde jsem se hodlal proti stavu zásilky ohradit formou stížnosti, nebo reklamace.

Paní vedoucí mi odmítla vydat jakékoliv písemné potvrzení, že došlo k tomu, k čemu došlo. Že prý k tomu nemá pravomoc…

Hodila přede mne na stůl čistý list papíru a propisku s tím, že si mám stížnost sepsat. Když jsem se ohradil, s tím, že snad tu stížnost se mnou sepíše ona, opět jsem slyšel mantru o tom, že … k tomu nemá pravomoc…

Tak jsem se jí zeptal, jak by se mnou řešila případ, kdybych si u ní na pobočce vyzvedl poničený balík, a světe div se – pak by prý se mnou sepsala na příslušných formulářích reklamaci. Povídám jí, že svou zásilku považuju taktéž za „poškozenou“ a tím pádem trvám na stejném postupu, jakého by se mně dostalo v případě poničeného balíku…

Nepochodil jsem, což mě dost udivilo. Paní vedoucí se dokonce snažila ze mě dělat tak trochu hlupáka, když se mně snažila naznačit, že jsem přeci doručenku podepsal (ano, podepsal, ale až po té, co jsem se znovu vrátil k přepážce, na celou záležitost poukázal, a kdy se doručenka konečně našla…), takže komu chci tvrdit, že nebyla součástí zásilky až do chvíle, kdy jsem ji u přepážky dostal před sebe, a že až do té chvíle nekryla její obsah…?

Tak to mě fakt nadzvedlo, a v tu chvíli jsem si uvědomil, že paní vedoucí udělám skrze svůj blog tak trochu mediální hvězdou…

Počítal jsem dvakrát do deseti…, a pak jsem trval na tom, že si tedy chci stěžovat někomu, kdo má v rámci České pošty takové případy v „kompetenci“. Když ji údajně paní vedoucí nemá. Tak jsem čekal několik dlouhých minut, během kterých paní vedoucí hledala telefonní číslo, které prý nebylo k nalezení, pak se hledala e-mailová adresa na nějakou úřednici, která prý patřičnou kompetenci má…

Tou paní je údajně jistá pracovnice České pošty, Lenka Svátková (možná Svatková, v případě omylu se omlouvám), které prý mám svou stížnost adresovat. Fajn, takže já tímto píšu o této své příhodě paní Svátkové (Svatkové…?), která obdrží mailem odkaz na tento můj článek, stejně jako ho posílám i na hlavní e-mailovou adresu České pošty, stejně tak i na mail ombudsmanky stejné instituce.

Pokládám listovní tajemství za prvořadou povinnost, kterou by měla Česká pošta ctít, a ne, že když je její vinou porušena, že se se mnou bude jednat jako s nesvéprávným debilem. Možná, kdybych si chtěl na poště koupit omalovánky, nebo hasicí přístroj do auta, že by bylo všechno v pořádku. Já ale chtěl dostat v pořádku listovní zásilku.

Asi jsem chtěl moc…

 

 

Autor: Vladimír Kroupa | pondělí 9.3.2015 10:56 | karma článku: 27,63 | přečteno: 1566x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5535x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3845x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám