Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na dopravní frontě klid…

Opět se potvrdilo, že nic se nejí tak horké, jaké se to uvaří. Trošku jsem se i já komplikací v pražské dopravě obával – i já jsem počítal s tím, že půjdu pěšky dvě hodiny do práce a dvě z práce…

 

Kladu si otázku, kdo vlastně dnes vyhrál? Vláda, krizový štáb, nebo odboráři? Lidé, co jsou s poměry u nás spokojení, nebo naopak ti, co mají současné situace plné zuby?

Docházím k názoru, že ani jedna skupina. Jak se mi to ale zatím jeví, v Praze vyhrál zdravý rozum. Smutné trošku je, že na tom ale nemá zásluhu ani jedna z jmenovaných skupin a jde spíše o dílo náhody.

Vypadá to, že odboráři podělali co mohli, pokud si vzpomenu na jejich plamenné řeči, tak musím uznat, že dostali na frak. V Praze tedy určitě ano. Organizace akce, která měla mít za úkol dokázat vládě nespokojenost širokých mas občanů, se prostě sesunula jako domeček z karet.

Pár stovek prostě nejsou ,,masy".

Na druhé straně vláda také neudělala moc pro to, aby byla dnes Praha bez komplikací průjezdná. Akce pana Kalouska, který vyšel do davu odborářů, mně přijde jako čistá a prokalkulovaná provokace, která mu naštěstí, až na pár rajčat, co se okolo něho prolétla, také nevyšla.

A to je dobře.

Trošku jsem se obával, do čeho se může nálada davu zvrátit, ale naštěstí se skoro nic nestalo.

Nejlépe z toho všeho mně vychází koordinace krizového štábu a vedení MHD v Praze. Já osobně jsem se dostal do práce i z práce úplně bez problémů, jel jsem skoro přes celou Prahu tramvají a cestou jsem potkával další tramvaje.

Viděl jsem cestou poloprázdné ulice, sem tam kolo, auta byla v množství menším než obvykle.

To Pražanům, a nejen jim, ale všem, co dnes nechtěli nechat hrotit situaci v našem hlavním městě, s jistě osobními obtížemi a náklady, patří dík.

To díky těm, kdo přeskupili svůj program, to díky nim byla (alespoň zatím tedy je) dnes Praha relativně v pohodě.

Myslím si, že vláda si oddechla, odbory se spíše asi drží za hlavu, a otázka je, co je dobře.

Že se to v naší zemi tak trochu kácí ke straně, to je jasné. Tahle naše vláda má z průšvihů a afér ušitý kožich až po zem. Těžko říct, jestli si z té dnešní akce odborů odnese něco jiného, než pocit, že se vlastně nic nestalo, nic neděje a že dělají páni ministři všechno dobře.

Což by bylo špatně.

Také je otázka, jestli si z dnešního dne vezmou ponaučení i odbory, které si mohou říci, že byli „měkké“ a že by bylo třeba v budoucnu přitvrdit.

Což by asi bylo také špatně.

Když to dopadne dobře, čemuž ale bohužel já – skeptik, moc nevěřím, tak si z toho všechny zúčastněné strany vezmou ponaučení, že spolu musí jednat.

Pokud ne, tak to buď zase příště dopadne ostudou na straně jedné, a samolibým usnutím na růžích strany druhé, nebo, což by bylo ještě horší, mohlo by dojít opravdu k tomu, že se sejde někde lidí až moc a jak takové lidské srážky většinou končí, to si asi umí představit každý z nás…

Takže lidi, vezměte rozum do hrsti. Vy, co řídíte odbory, nebo Vy, co vládnete naší zemi – sedněte si už konečně k jednomu stolu a nepokazte ten skoro klid a čistej vzduch, co se nám dneska nad Prahou urodil…

 

 

Autor: Vladimír Kroupa | čtvrtek 16.6.2011 16:20 | karma článku: 16,33 | přečteno: 1386x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5534x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3845x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12

Lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého asistenta ze...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

Opilá policistka, která zaklekla dívku před klubem, nijak potrestaná nebyla

24. dubna 2024  9:55

Policista, který v únoru na pražském Smíchově brutálně napadl a zaklekl 19letou dívku, byl zproštěn...

  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám