Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Strážník č.2483...

Tak si tak ráno vedu ratolest do školy. Je 7. září, 2009, 7 hod. 30 min. a blížíme se k přechodu pro chodce...

Při zahájení školního roku nám starostka pro městkou část Prahy 3, paní Milena Kozumplíková slíbila, že na zdraví a životy našich dětí v době ranní docházky do školy, budou u nejvíce frekventovaných přechodů pro chodce, dohlížet strážníci Městské policie.

Slib hezký, ale realita je totálně jiná...

Přecházíme po přechodu u stanice tramvaje -,,Kněžská luka". Jak už bylo řečeno, je 7.9.09. 7 hodin, 30 minut. Přešli jsme jeden jízdní pruh a dva tramvajové pásy. Zbývá nám už jen překonat druhý a poslední jízdní pruh. Vidím, že po kolejích, na kterých stojíme, se od stanice Spojovací blíží tramvaj. Zatím je sice daleko, ale proud aut nám brání z kolejí odejít a konečně se dostat na druhou stranu.

A světe div se - naproti nám stojí strážník Městské policie. Stojí rozkročený jako kovboj a nedělá vůbec nic. Ani ho nenapadlo zdvihnout ruku, zastavit tak svou ,,autoritou" proud aut a umožnit nám tak bezpečně odejít z kolejí k němu, na druhou stranu. Konečně zastavuje nějaký mladík na skůtru, jedoucí prostředkem pruhu a to nám teprve umožňuje přejít.

A tak jsem se ,,milého" strážníka, podle mého odhadu mu bylo tak dvacet pět let, zeptal, na co tam proboha je?! Nemá náhodou zajistit, aby auta dala chodcům - dětem na přechodu přednost?!

,,Cóóó?!" zařval ,,muž zákona" a dvěma skoky byl u nás.

,,Jsem snad debil, abych do tý silnice lezl? Mě je u píči jestli tě něco rozšmelcuje vole, já tady dozoruju přechod a ne tebe zmrde! Koukej zmizet!"

 

Nevěřil jsem svým uším. TOHLE je Městský strážník proboha?!

,,Okamžitě mi ukažte svoje služební číslo strážníku!" reagoval jsem na tu nehoráznost. Strážník udělal další krok směrem ke mně, narazil do mě hrudníkem a kšiltem své čepice do kšiltu čepice mojí.

,,Co máš ty zmrde?! Mám ti vyflákat zuby z huby ty píčo vole?!" syčí mně do tváře z asi dvaceti centimetrové vzdálenosti. Podotýkám, že to všechno před očima a hlavně ušima mého ,,prvňáčka".

Věděl jsem, že se nesmím nechat v žádném případě vyprovokovat. Děkoval jsem bohu a svým instruktorům v armádě, že mě kdysi dávno naučili, jak se ovládat ve stresových situacích. Dal jsem před sebe ruku, vlastně jsem si jí položil na svůj hrudník. Protože byl strážník nalepený ze své vlastní vůle (já k tomu neměl žádný důvod) těsně na mém těle, tak se hřbet mojí ruky dotýkal i jeho hrudníku.

,,Co na mě makáš ty šmejde?!", reagoval na fakt, že se mezi námi ocitla moje ruka.

V té chvíli nemělo žádný smysl pokračovat dál v jakékoliv debatě. Strážník byl ve službě a tak jakýkoliv další fyzický kontakt mohl pro mě skončit jen -,,napadením veřejného činitele".

Ustoupil jsem o krok zpět, znovu jsem si přečetl a to dokonce nahlas jeho služební číslo - 2483 a řekl jsem mu, že dnes udělal velikou chybu...

Když jsem odcházel, otočil jsem se a všiml jsem si, že ke strážníkovi č.2483 míří jeho kolega z druhé strany ulice. Co si pověděli nevím, spěchal jsem s dítětem do školy.

Nevím jak Vám, ale mně přijde až děsivé, že člověk, který takto neskutečně reaguje na - v podstatě- nestresovou situaci, že takový člověk chodí na veřejnosti, z moci úřední, opásaný ostře nabitou ,,devítkou" a s odznakem na prsou. Mohu se jen dohadovat, jak jedná třeba s mladšími lidmi, když si něco podobného dovolí na dospělého chlapa.

Nepovažoval jsem v tu chvíli za nutné vysvětlovat ,,strážníkovi" jakékoliv detaily, které by měly vést k tomu, aby si uvědomil, že jeho zbraň, odznak a uniforma mu v tu chvíli možná dávají mylný pocit nedotknutelnosti a nadřazenosti a že to je právě ten jeho největší omyl...

Myslím, že něco takového mu měli vštípit jeho nadřízení, než z něho udělali strážníka.

Oni nadřízení strážníka č.2483, se o jeho chování ale dozvědí. Sepsal jsem celou tuto událost a spolu s odkazem na tento blog (to proto, aby oni nadřízení viděli, že o této události už ,,pár" lidí ví a četlo...) jsem vše poslal mailem i na adresu pana  JUDr. Rudolfa Blažka - náměstka primátora pro bezpečnost a legislativu, pověřeného zastupováním primátora ve věcech Městské policie v hl.m Praze, dále na adresu pana ing. Dušana Machoně - ředitele obvodního ředitelství Městské policie pro Prahu 3, na adresu paní starostky Městské části Praha 3, paní Mileny Kozumplíkové a na adresu oddělení stížností Městské policie Praha.

 

Takže ,,milý" strážníku č.2483 - takhle to dopadá, když někdo v uniformě, někdo placený z našich daní, na ulici, v přítomnosti malého dítěte zneužije svou pravomoc veřejného činitele. Když někdo v uniformě naprosto bezdůvodně vyhrožuje násilím, čímž se v podstatě dopouští trestného činu podle paragrafu č.196, odstavec jedna, hlava pátá, nebo podle paragrafu č. 197a, odstavec jedna, hlava pátá a jeho jednání je dokonce možno klasifikovat i podle paragrafu 158, část druhá, odstavec první, písmeno - a, hlava třetí, oddíl druhý - to všechno trestního zákona.

Takhle to dopadá, když někdo strká do někoho a vyhrožuje násilím někomu, o kom vůbec nic neví a netuší, že ten dotyčný ,,píča vole zmrd" se o sebe umí postarat a to v každém směru a v každém smyslu.

On i ten ,,píča vole zmrd"  kdysi dávno nosil uniformu a tak ví, že nosit uniformu je především čest a člověk s takovou zodpovědností se tak, jako se choval strážník č.2483 prostě chovat nesmí!!!

Udělal jste velikou chybu strážníku č.2483...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

P.S. Omlovám se všem čtenářům za výrazy a sprostá slova, která právě přečetli, ale já ta slova nevyslovil a kdybych je nenapsal přesně tak, jak je vyslovil pan ,,strážník", neměl by článek smysl...

P.S.2 - O tom, jak celý ,,případ" skončil a jak se k němu vyjádřily kompetentní úřady se můžete dočíst - ZDE.

 

Autor: Vladimír Kroupa | úterý 8.9.2009 8:15 | karma článku: 48,14 | přečteno: 24985x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5535x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám