Těší mě, Cháron...(2) - Mlha...

Zavřel jsem oči. Bylo toho na mě najednou trochu moc.,,Ještě jedna věc, o které bych s vámi rád mluvil.“Polda mně klid nedopřál a tak jsem oči zase rezignovaně otevřel.

 

,,V tom ohořelém vraku byla nalezená střelná zbraň. Přesněji řečeno, pistole – Beretta. To je docela slušný kousek železa a v původním stavu ,,něco“ váží. Nějak mně tenhle typ zbraně nepasuje do útlé ženské ručky. Našli jsme jí na podlaze a nikoliv tam, kde bývala schránka v palubní desce…“ 

 

,,Co to bylo za auto?“

 

Připadalo mně správné se zeptat. 

 

,,Bylo to Audi, docela hezký vozíček to býval. A nebyl levný. No, ona si paní Bauerová nežila špatně. Alespoň svého času…“ 

 

,,Tak se jmenuje ta žena na fotce?“

 

Další logická otázka z mojí strany. 

 

,,Á vidíte! Já jsem vám to vlastně neřekl a vy si to samozřejmě nepamatujete…“ 

 

Nemohla mi uniknout ironie v jeho hlase, ale rozhodl jsem se na to už nereagovat. 

 

,,Ta dáma se jmenuje Eva Bauerová. Bydlí tohoto času na Vinohradech a je jí třicet dva let. Bývala vdaná za jednoho Němce, přesněji řečeno Bavoráka. Ten byl ale tak hodný, že umřel a nechal jí po sobě slušné zaopatření. Ona žije střídavě v Německu a tady v Praze. Jenže se nám vypařila děvenka naše roztomilá. Kolegové v Bavorsku zjistili, že podle všeho jí v rajónu také nemají.“ 

 

,,Říkal jste, že zmizela někdy před týdnem. Mohla jet někam na dovolenou, nebo může být někde u někoho na návštěvě. Někteří lidé jsou totiž někde vítáni…“

 

Teď jsem ukázal trochu jedu zase já, aby věděl, že mně se svým vyptáváním leze na nervy. 

 

,,A vůbec, proč mi to všechno vykládáte, pane… pane…?!“ 

 

,,Á vidíte, já se asi nepředstavil. Kapitán Kadlec. Já si své jméno naštěstí pamatuju…“ 

 

Šklebil se na mě jako blb a já si pomyslel něco o jeho orálním doteku na mojí prdeli. 

 

,,Takže pane Kadlec (záměrně jsem vynechal hodnost) na tu ženu si nevzpomínám. Proč byla v jejím autě zbraň netuším. Já mám takové okno, že si nemůžu ani vzpomenout, jak vypadá vůz značky Audi. Mám dost starostí sám se sebou!“ 

 

,,Vidíte, ještě k té zbrani. Bohužel byla ostře nabitá a náboje v žáru ohně explodovaly. To zbraň docela dost poničilo. Nemůžeme proto provést balistickou expertízu. Taky daktyloskopické stopy z jejího povrchu jsou ohněm zničené. Víme ale bezpečně, že paní Bauerová neměla zbrojní pas a tak ani neměla na sebe hlášenou žádnou zbraň. Známe výrobní číslo té pistole, byla sice snaha kohosi o jeho vybroušení, ale rentgen je mocná zbraň v rukou našeho forenzního oddělení. A tak víme, že ta pistole byla takzvaně ,,černá“ a že její rádoby vybroušené číslo, není nikde v naší zemi registrováno…“ 

 

Oplácel jsem mu jeho vyzývavý pohled svým klidným. Kdo nic neví, bývá v klidu. A já fakt nevěděl vůbec nic. 

 

,,O co vám vlastně jde pane Kadlec?! Jde vám o tu ženu, nebo o mě?“ 

 

,,Zatím nevím přesně o co mně jde. Něco mi ale na tom všem nesedí. Nemám rád tolik ,,neznámých“ okolo jedné pitomé dopravní nehody. Ještě se vrátím a promluvíme si o těch poškozených brzdách toho Audi, co si na něj nevzpomínáte, ale co jste z něj tak mistrovsky vylétl ven akorát včas, aby se z vás nestal škvarek…“  

 

Doktor se jmenoval Peřina. Podle jeho slov moje zranění nebyla nijak vážná a do dvou měsíců ani nebudu vědět, že jsem se vydal skokem vplavmo skze čelní sklo auta. Zlomená žebra byla hodná a při nehodě neporanila ani plíce, ani nic jiného. Paradoxní bylo, že do hlavy jsem se asi bacil, ale kromě ztráty paměti jsem necítil žádný jiný problém. Amnézie je ale veliký problém. Nevím, jak se s ní vyrovnává kdo jiný, já měl pocit, že horší může být snad už jen ochrnout. Kdo to nezažil, neumí si to při nejlepší snaze představit. Člověk, který žije ,,normálním“ životem má během dne doslova tisíce možností a ,,berliček“ o které může opřít své myšlení a všechno co dělá. Má za sebou nepřeberné množství zážitků, zkušeností a důvodů, proč hodlá udělat v příští minutě to, či ono.  

 

Zkuste si ale představit – ne, to si nikdo nemůže představit, že najednou je všechno co vás obklopuje jako záplava čistých a nepopsaných listů papíru. Ano, víte co je to třeba ,,nemocnice“. Umíte chodit a mluvit. Umíte číst a psát. I to, jak se používá mobil víte. Jenže nevíte, kde hledat knihu, která k vám patří, nevíte co psát a proč. Nepamatujete si, jestli máte na celém světě někoho, komu byste z toho mobilu chtěli (a měli) zavolat. 

 

Mám někde ženu? Děti? Čím se živím, co umím a čeho se bojím…? 

 

Podle doktora Peřiny mám po těle pár starších jizev. Můj svalový tonus (jeho slova) je vypracovaný a pevný. 

 

Jsem sportovec? 

 

Co mátlo nejen mě, ale i lékaře a poldy byl fakt, že mě zřejmě nikdo nepostrádá. Nikdo se po mně neshání.  

 

Proč?! 

 

Copak nikomu nikde nechybím?! 

 

Takové myšlenky spolu s neskutečnou panikou zapříčiněnou trvalým pocitem pobytu v mlze dokáží zlomit i toho nejsilnějšího jedince. Tak o tom mluvil doktor Peřina. 

 

Tělo už bylo v pořádku, ale lékaře jsem potřeboval. Potřeboval jsem dobrého psychiatra. 

 

Našel jsem ho, lépe řečeno – jí. 

 

Jmenovala se doktorka Petra Víchová a poznal jsem jí v léčebně v Praze – Bohnicích. Dokázala mě uklidnit a dát naději. To není málo pro někoho, kdo se cítil být na konci slepé chodby, čelem ke zdi. Vysvětlila mně princip retrográdní amnézie. Ta je jedním ze tří typů stavu, který se obecně nazývá ,,ztrátou paměti“. Při jednom typu – anterográdním, si není člověk schopný zapamatovat jakýkoliv nový poznatek, nebo zážitek. Při druhém typu, takzvaném ,,dětském“ si nemůže postižený vybavit nic, co se týká jeho dětství. Je to o tom, že nikdo z nás si nepamatuje zážitky ze svého ,,miminkovského“ období, ale zhruba od čtyř – pěti let, už jsou okamžiky, které si pamatujeme. Jenže když má někdo ,,dětskou“ amnézii, nepamatuje si nic z toho, co se dělo třeba až do svých dvaceti let. 

 

Já jsem trpěl třetím druhem amnézie.  Retrográdním.

 

Znal jsem obecné pojmy, jako co je to dům, auto, práce, manželka. Nepamatoval jsem si však, co z toho se týká či netýká mě osobně. Vše, co jsem prožil před nehodou, jako by bylo vymazáno. 

 

,,Jak se dneska cítíte?“ 

 

Většina našich ,,,sezení“ začínala těmito slovy. Doktorka Víchová byla hezká žena a bylo snadné propadnout jejímu kouzlu. Na cvokaře byla až překvapivě ,,normální“. Příjemnou tvář s vystouplými lícními kostmi rámovala záplava kaštanových vlasů. Barva jejich odstínu byla zřejmě zásluha přelivu, to však nijak nesnižovalo fakt, že byla krásná. Její oči byly jako dvě temné studně a jejich výraz mně byl jakoby povědomý. I když jsem se snažil dát tomu pocitu tvar, opona v mé hlavě mně to neumožnila.  

 

,,Dneska to jde, zase jsem nalhal sám sobě, že jsem někde na dovolené a že jsem nechal všechny starosti a celý minulý život někde daleko…“ 

 

Asi jsem to trochu přehnal s ironií v hlase, když jsem opakoval to, co mně sama doktorka Víchová poradila. Byl jsem v léčebně v Bohnicích jen krátce. Doktorka se snažila zatím jen (podle jejích slov) ,,naťukávat“ mé psyché a snažila se různými podněty vydolovat z mé hlavy alespoň jiskřičku vzpomínek. Netlačila nijak na pilu, zdůrazňovala mně, že je důležité, abych si vzpomněl já sám uvnitř sebe. Nebylo by k ničemu, kdyby někdo přišel a řekl mně -,, jsi Pepa Novák, pracuješ a bydlíš tam a tam…“. Takhle by mohl přijít kdokoliv a já bych mu buď uvěřil, nebo ne. Pokud ale nebudu vnitřně souhlasit s nějakým náznakem ,,své“ minulosti a nebudu ten souhlas mít podložený něčím, na co bych si skutečně vzpomínal, nemá takový podnět žádný smysl. 

 

No, stejně nebyl nikdo, kdo by mi řekl -,,jsi Pepa Novák…“. 

 

,,Já vím, že to není sranda, to mně můžete věřit. Zase jste špatně spal viďte?“ 

 

Jo, to měla pravdu. Mému tělu, jako by chyběla nějaká únava, která by ho vyčerpala a uvítala zdravý odpočinek a spánek. Podle muskulatury jsem byl asi sportovec a ,,záhul“ prostě mým svalům chyběl. Sice jsem usínal relativně bez problémů, ale budil jsem se pravidelně v jednu, ve dvě v noci a už jsem neusnul. 

 

Nejhorší bylo, že jsem neměl sny! 

 

Mysl, která neměla vzpomínky, si prostě nedokázala vyfabulovat žádné snové situace. Jen občas se mně zdálo, že sedím v křesle v nějakém pokoji kde to neznám a slyším, že někde v sousední místnosti někdo je. Slyším nějaké zvuky, ale když se chci zvednout z křesla a jít se tam podívat, nejde to. Jako bych byl do křesla přilepený a nemůžu se ani hnout. Většinou se pak probudím a do rána už nespím. 

 

Jiné sny nemám…

 

Text, který jste právě dočetli je druhou kapitolou mé nové práce - knihy , která se právě rodí v mé fantazii. Bude se jmenovat -,,Těší mě, Cháron..." a bude o muži, který postupně získává zpět svůj minulý život a musí o něho velmi záhy bojovat s někým, kdo nevěří tomu, že jeho paměť zakryla opona zvaná retrográdní amnézie. Jak už to bývá, jde o peníze, o zločin který k nim vedl, o lásku která byla a není a o touze žít a přežít za každou cenu. Doslova...

 

 

Autor: Vladimír Kroupa | pondělí 20.10.2008 9:25 | karma článku: 19,77 | přečteno: 2106x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5534x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3845x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Silní Putinovi ustupují, zatímco slabí s ním statečně bojují…

Začíná to vypadat, že nejsilnější ze západních států začínají ustupovat Putinovi, a zároveň začínají házet Ukrajinu přes palubu. Jak že to řekl Churchill?

31.1.2023 v 10:53 | Karma: 40,38 | Přečteno: 3719x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Co (některým...) voličům Andreje Babiše absolutně nedochází…

Tito někteří voliči argumentují hlavně tím, že za jeho vlády jim bylo lépe. Měli více peněz, ceny byly mnohem nižší, mohli si koupit více zboží, a dokonce i něco do slamníku pro strýčka Příhodu jim zbylo...

17.1.2023 v 10:44 | Karma: 44,55 | Přečteno: 8327x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Andrej Babiš – generátor dluhů. A ještě se tím chlubí…

Při sledování včerejší předvolební debaty na Nově jsem jen lapal po dechu. Už ale vím, proč se pan Babiš předchozích debat neúčastnil – nechtěl dát více času svým rivalům, aby jeho cancy a lži rozprášili po každé debatě...

13.1.2023 v 10:38 | Karma: 31,45 | Přečteno: 1121x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Co je na Rusku teroristického?

Někteří to vidí tak, že nic. Všechno je v pořádku, Rusko využívá svého práva na velikost a sílu, Ukrajina si může za lekci ze slušného chování sama, a jestli ne sama, tak spolu se Západem...

25.11.2022 v 11:40 | Karma: 30,45 | Přečteno: 942x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Ani omylem se nechci zastávat Ruska, ovšem…

... některé horké hlavy by se měly zchladit. Mám na mysli hlavy některých novinářů a televizních redaktorů, a hlavně politiků. Našich...

16.11.2022 v 11:33 | Karma: 47,14 | Přečteno: 12234x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pro ukrajinské civilní oběti ruských zločinů můžeme udělat víc…

Současně s tím, můžeme udělat něco pro sebe, hlavně pro ty z nás, kteří stále nevěří, závidí, nenávidí a názorově stojí na straně, která není morálně ospravedlnitelná...

2.11.2022 v 10:40 | Karma: 36,53 | Přečteno: 2470x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Kdo má největší strach z potenciálního prezidenta, Petra Pavla…?

Na hlavu Petra Pavla, toliko kandidáta na prezidenta ČR, se v posledních dnech snesla vlna kritiky za jeho minulost, respektive za to, jak se k ní staví.

26.10.2022 v 12:43 | Karma: 35,34 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Ideální muž a ideální žena. Konečně jsem na to sám pro sebe kápnul…

Kdekdo si s tím láme a lámal hlavu. Je fakt, že co člověk, to názor, pocit a priorita. Po dlouhodobém studiu tohoto problému jsem alespoň já sám pro sebe tomu přišel na kloub...

20.10.2022 v 11:36 | Karma: 20,13 | Přečteno: 665x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Rus nekreslí červené linie, Rus páchá krvavé linie…

Ještě ani není jasné, kdo vlastně vyhodil do luftu část Kerčského mostu, ale už je jasné, jak blízko má Putin k Hitlerovi...

10.10.2022 v 11:39 | Karma: 29,53 | Přečteno: 581x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Nechápu, proč někdo nechápe, že je Putin vrah a zloděj…

Jak moc musejí být zblblí lidé, co se stále zastávají Putina a jeho zločinných záchvatů? Kde tací vyrůstali, jaký vnitřní řád nasávali s mateřským mlékem...?

30.9.2022 v 12:41 | Karma: 35,71 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Hledám na Západě toho, kdo chce válku. Zn. Marně…

Nějak tomu nerozumím. Podle zpráv a informací z Ruska, Číny, nebo Běloruska, prý Západ nemyslí na nic jiného než jak rozpoutat válku, na to, že nejpozději zítra budou státy Rusko, Čína a Bělorusko ze strany Západu napadeny...

22.9.2022 v 13:50 | Karma: 28,37 | Přečteno: 742x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Začátek ruské mobilizace – konec začátku Putinova pádu…

Sir Winston Churchill mi snad odpustí, že jsem trochu překroutil jeho citát z Druhé světové války. Ruský prezident Putin si to ale „zaslouží“...

21.9.2022 v 12:52 | Karma: 32,91 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Jestli se Rusové rozzlobí, tak prý budou zlí…

To, že jde o národ v podstatě zlý, jak stádo čertů, to krom skalních proruských rekt-alpinistů, už u nás ví snad každý. Že lžou druhým i sami sobě, to víme taky. Jo, a ještě to, že se mají čeho bát...

13.9.2022 v 13:45 | Karma: 30,86 | Přečteno: 962x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Omezenci žijí jen ve městech…

To je jasný fakt, pro který jsou nepopiratelné důkazy. No řekněte, umí snad běžný Pražák zabít, stáhnout a vykuchat králíka? Umí si snad Pražák převléci své značkové sako za umatlané montérky? Neumí, omezenec jeden...

9.9.2022 v 12:38 | Karma: 21,29 | Přečteno: 1121x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Jak demonstranti na Václaváku zapomněli na příčinu…

Sešlo se jich tam hodně, o tom není sporu. Jsou ale i další aspekty, o kterých není sporu, co se téhle demonstrace týká. Jde z ní větší mrazení, než snad z nastávající zimy...

5.9.2022 v 11:32 | Karma: 46,52 | Přečteno: 11464x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám