Cherchez la Femme - Bolest duše...

25. 09. 2008 9:58:00
Aneb nebezpečný příběh pro velký holky... To místo v Praze – Bohnicích bývá často předmětem vtipů. Blázinec sám o sobě ale není ,,strašným“ místem.
Bolest má mnoho podob...
Bolest má mnoho podob...NkzB

 

Mají tam krásný park s kostelem a já osobně bych tam na čtrnáct dní na ,,relax“ poslala každého druhého, koho znám. Ne, není to strašné místo. Strašné bývají osudy, které tam lidi přivedou...

Zdálo se, že v rámci možností tam byla Irena šťastná. O to horší byla celá situace pro nás okolo ní.

Doprdele!!

Ženská v jejím věku má být doma! Tam ,,doma“, kde to pomáhá svému mužskému vybudovat k obrazu svému. Má se starat nejmíň o jedno dítě, mít spoustu známých a prima práci. Plánovat a jezdit s rodinkou na dovolenou, rozčilovat se nad tím, proč musí ,,zas nádobí umývat jen ona a ten vypínač v koupelně už taky potřebuje spravit nejméně měsíc...“

Snad proto, že nic z toho nemám ani já, jsem byla víc smutná za nás obě. Jenže já jsem pořád tu šanci měla a byla to jen má volba, že tomu tak zatím není. Irenina možnost volby možná navždycky pohasla tehdy v noci v lesoparku. Kousek od ulice s lampami...

,,Příští týden přivezu mámu Irčo. Byla teď nějaká nastydlá, ale už bude v pohodě.“

 

Kostel sv. Václava v areálu léčebny v Bohnicích

( Na fotografii kostel sv.Václava v areálu psychiatrické léčebny v Bohnicích... )

 

 

Seděla naproti mně a pomalu si rozbalovala Kinder vajíčko, které jsem jí donesla. Měla ráda ty hračky uvnitř...

Její tvář, která byla vlastně mou, měla výraz dítěte. Ne, tvář vašeho dvojčete není zrcadlem. Irena byla jen o třicet minut mladší než já. V tu chvíli, kdy jsem jí pozorovala, však byla ,,dítětem“.

Zmučeným, plachým dítětem.

Policejní vyšetřování nevedlo nikam a i když se vsadím, že Kubín dělal co mohl, výsledek žádný.

,,Bylo vznesené obvinění proti neznámému pachateli, či skupině pachatelů z podezření ze spáchání trestného činu znásilnění, těžkého ublížení na zdraví s trvalými následky a omezování osobní svobody podle paragrafů číslo... Je možné, že v závislosti na případném vyšetřování případně dopadených pachatelů může státní zástupce překvalifikovat jejich zločin na pokus o vraždu podle paragrafu číslo...“

Stačí vám to?!

Ti šmejdi, co udělali z mojí ségry trosku, si v klidu běhají po světě, snad mají rodiny, co já vím. Mají všechno a Irena má jen radost ze skládacího autíčka z Kinder vajíčka...

,,Venku je teplo viď...?“

Tichý hlas Ireny mě vrátil zpátky z temnoty mých myšlenek na její ještě temnější budoucnost.

,,Jo, letos se květen povedl. Chceš se jít projít do zahrady?“

Pořád mohla chodit jen pomalu. Jedna noha – přísun druhé, druhá noha – přísun. Posadili jsme se na lavičku a drželi se za ruce. Přesně takhle jsme jako malý holky seděly a držely se před sámoškou. Cucaly jsme nanuky a čekaly, až máma vystojí frontu u řezníka.

,,Taťka za mnou nepříjde?“

Jednou rukou se držela té mé a tou druhou si uhlazovala neexistující zmačkání na nohavici tepláků. Už kolikrát jsem jí říkala, aby si vzala na sebe šaty, nebo sukni co měla na pokoji ve skříni. Vždycky si vzala tepláky, snad nechtěla působit ženským dojmem...

,,Táta umřel Irčo, už to budou čtyři roky.“

Zpočátku mě tyhle její otázky děsily. Její doktor ,,přes bednu“ mně řekl, ať si z toho nic nedělám. Že je to její styl obrany před tím, co se jí stalo. Ona prostě ,,žila“ v čase před znásilněním. Nevnímala čas tak, jako vy, nebo já. Znásilnili jí sice až tři roky po tátově smrti, ale to ona neřešila. Pro ní prostě existovalo jen to, co bylo ,,před tím“ a tam někde táta býval. Prý ale není na škodu, připomínat jí skutečný a současný stav věcí. Nemohli jsme jí tak úplně udržovat v představách ve kterých žila. Nesměli jsme jí ale taky nic připomínat násilím. Ona to měla stejně nastavený tak, že když se jí něco nelíbilo, prostě to nevnímala. V jistém smyslu jí bylo možno tak trochu závidět...

Ten zvuk uslyšela dřív, než jsme mohly vidět jeho původ. Mohla za něj čtyři kolečka přidělaná k ,,prkýnku“. Nějaká rodinka byla na návštěvě pacienta a měli s sebou asi dvanáctiletého kluka. Všichni šli po zahradním chodníčku nám za zády. Všichni šli, ale ten kluk jel na tom ,,skejtu“. Měl na hlavě kšiltovku posazenou kšiltem ke straně a na sobě vytahaný triko. Krk samej stříbrnej řetěz a korunu všemu nasazovaly vytahaný ,,kapsáče“. To jsou takový ty kalhoty, co mají kapsy až někde u kolen a ti blbečci co je nosí, v nich vypadají jako v dětských dupačkách ze kterých ztratili plenu. Já osobně tyhle týpky nesnáším, to ale nebylo v tu chvíli důležitý. Důležitější bylo, co pohled na něj udělal s Irenou. Nejdřív ztuhla jako kámen, ale když se skupinka přiblížila k nám a ten malej fracek vzal skejt do ruky, Irena dostala záchvat. Vytrhla svou dlaň z mé a začala neskutečně řvát.

,,Prosím tě Jindro né! Já nechci! To nesmíš! Já jsem to nikomu neřekla...!“

Pak sebou praštila na zem. Stočila se do klubíčka, ruce si silou tiskla mezi nohy a v pláči kvílela jako zvíře. Byla jsem v šoku, rodinka ještě víc a ten mlaďas co se jistě nejmenoval Jindra si tisknul to okolečkovaný prkýnko k tělu, jako by mu ho chtěl někdo vzít.

Nevěděla jsem co mám dělat, utíkat na sesternu, nebo jí uklidnit vlastními silami ?! Barák byl daleko a já jí nechtěla nechat ležet na zemi samotnou. Poprosila jsem paní od ,,rodinky“, jestli by nezaběhla na Irenin pavilon a neřekla tam, co se stalo. Ať jsou tak hodní a příjde nám někdo naproti. Paní slíbila, že se o to postará a zmizeli nám opravdu z dohledu. Chytila jsem jemně Irenu za ramena a začala jsem jí zvedat z trávy. Všimla jsem si při tom, že už má pár šedivých vlasů.

,,Ireno, neboj se, už jsou pryč. Odehnala jsem je...“

Otevřela jedno oko, vyprostila jednu ruku ze sevření stehen a odhodila si pramen vlasů, který vadil jejímu druhému oku v pohledu. Opatrně se rozhlížela, v pláči pořád škubala celým tělem, ale pomalu se snažila posadit se.

,, A co Skála?! Jindra Skála už je taky pryč...?!

V tu chvíli byla zas řada na mně, abych dostala šok. Samozřejmě, že žádný Jindra Skála tam nikde nebyl, ale jednoho cápka toho jména jsem znala. Bydlel ve stejné ulici jako máma s Irenou a kdysi i já, jen jejich barák měl asi tak desetkrát větší cenu než ten našich.

 

Další ukázka z mé nové knihy Cherchez la Femme

 

Autor: Vladimír Kroupa | čtvrtek 25.9.2008 9:58 | karma článku: 20.39 | přečteno: 2366x

Další články blogera

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma článku: 44.52 | Přečteno: 5522 | Diskuse

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma článku: 46.62 | Přečteno: 10214 | Diskuse

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma článku: 19.66 | Přečteno: 833 | Diskuse

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma článku: 31.22 | Přečteno: 1379 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.05 | Přečteno: 134 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.81 | Přečteno: 148 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 203 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse
Počet článků 2182 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3086

Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...