Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Seriál První republika mě doslova nudí…

Pořád čekám, kdy se v něm odehraje NĚCO, co mě zaujme. Ale zatím je to jako když se dívám z okna… a on nikdo nejde…

 

Za svůj život jsem pár seriálů viděl. Úplně mě minuly nějaké ty Ordinace v růžovce, Cesty domů mě také k obrazovce nepřivedly, ale pár seriálů považuju za celkem podařené. Nechci je jmenovat, snad postačí, že naznačím, proč se mi líbí.

Na seriálech je důležité jak herecké obsazení, tak příběh, který zaujme a nenudí. V neposlední řadě je velmi důležité i režijní vedení herců. Je k ničemu, když třeba i jinak skvělí herci doslova plandají po place bez zjevného smyslu a úmyslu, jejich dialogy podle chabého scénáře jsou už na první pohled strojené a v reálu naprosto nepravděpodobné, a když i laik cítí, že režisér odkývl záběr na první sotva dobrou.

Ať si říká kdo chce co chce, ale když si vzpomenu na geniálně propracované dialogy a herecké koncerty, které vznikly třeba díky scénářům pana Dietla, kterému dnes leckdo z rádoby kumštýřů nemůže přijít na jméno, tak je mi trošičku smutno.

A co mě konkrétně štve na seriálu První republika?

Krom toho, o čem jsem psal výše, jsou to až neskutečně kožené, až kamenné obličeje herců. Ti lidé, v jiných filmech a televizních dílech třeba i dost dobří herci, hrají, jako by jim někdo zakázal trošičku toho lidského citu. Úsměv abyste mezi nimi pohledal, o humoru, který zřejmě podle tvůrců k té době ani náznakem nepatří, ani nemluvím.

Jistě, že doba těsně po První světové válce asi byla těžká. Já osobně samozřejmě nevím přesně jak moc těžká, protože v té době nežil ještě ani můj děda, přesto jsem přesvědčený o tom, že ani v těch nelehkých časech neměli lidé zakázáno se sem tam smát, utrousit vtip, projevit radost ze života.

Herci to v seriálu o téhle době zcela zjevně zakázáno měli. Nevím jak kdo, ale já osobně už se nestanu svědkem, zda se v tomto díle něco z toho, o čem píšu, změní. Nehodlám se dál nudit u kožených ksichtů tragických, respektive tragicky zahraných postav, bez špetky humoru, bez ani té sebemenší vtipné hlášky. Bez citu, bez projevů lidskosti.

Takový seriál je doslova zbytečným mrháním času, hereckého potenciálu, o penězích televizních koncesionářů ani nemluvím.

Kde jste, ó písaři z města Paříže, nebo cirkusáci z cirkusu Humberto? Kde jste, Hříšní lidé města pražského…?!

 

 

Autor: Vladimír Kroupa | pondělí 3.2.2014 9:50 | karma článku: 22,57 | přečteno: 1460x
  • Další články autora

Vladimír Kroupa

V Brně sněží, v ODS jsou zřejmě závěje…

Primátorka Brna, paní Vaňková, si naběhla s jednou pitomou fotkou. Veřejnost neví, co se dělo po cvaknutí foťáku, ale vnímá, co se děje po zveřejnění oné fotky...

2.8.2023 v 14:11 | Karma: 44,52 | Přečteno: 5534x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Pomáhat Ukrajině ano, ale ne za cenu hlouposti...

Jak už asi mnozí z Vás vědí, z ukrajinského obilí a dalších potravin se stává problém. Jedna věc je jeho množství, druhá věc je riziko zdravotní závadnosti takových komodit...

18.4.2023 v 10:33 | Karma: 46,62 | Přečteno: 10217x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Málem jsem zabil dítě / Málem jsem umřel…

Zaseknul se mi závěr. Trhnul jsem s ním dozadu, abych vyhodil vzpříčený náboj. Když se mi to konečně povedlo znovu jsem na něj zamířil. Jeho obličej, který ke mně otočil, byl dokonalým terčem...

23.3.2023 v 11:09 | Karma: 20,05 | Přečteno: 833x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Den, kdy se naivům zastavil dech…

Píšu naivům, protože člověk nenaivní, nebo třeba šachista, co umí přemýšlet o dva tahy dopředu, musel s něčím takovým počítat. Otázka nezněla - zda, ale - kdy...

24.2.2023 v 13:59 | Karma: 31,22 | Přečteno: 1379x | Diskuse| Společnost

Vladimír Kroupa

Proč není dobré pro mír ustupovat zlu…?

Protože zlo takový mír neocení, naopak udělá všechno proto, aby takový „mír“ v budoucnu pošlapalo. Co bude pak? Další ústup a další domnělý mír...?

17.2.2023 v 13:43 | Karma: 43,34 | Přečteno: 3845x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty zavraždil ženu, tělo rozřezal do dvou kufrů

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 2182
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3086x
Bývalý bouřlivák, bývalý rváč, bývalý voják štěstěny, bývalý kalič, bývalý spisovatel. Současný pozorovatel všedností i jinakostí, na které se dnes ze svého skladu vzpomínek dívá úplně jinak, než jak se na ně díval v těch bývalých, bouřlivějších dobách...

 Dum Spiro Spero... 

 

                                

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Oblíbené články

Co právě poslouchám