Představte si takové běžné ráno v prostředku MHD. Někdo klimbá, aby dohnal to, co v noci zameškal, někdo si čte knihu, ale drtivá většina cestujících bude mít skloněnou hlavu tu k mobilu, tu k tabletu, iPhonu, i nějaký ten notebook na klíně se najde, či co já vím, k jaké elektronické hračce budou cestující upírat své zraky a pozornost.
Pojmenování „hračka“ je ale ve spoustě případech dost zavádějící, neboť celá řada lidí používá výše zmíněnou techniku v MHD nejen k zábavě, ale i k pracovní činnosti. Taková pracovní činnost má jeden, dalo by se říci, že jaksi hlavní efekt, a totiž zisk, finanční zisk.
A přesně toho si je dobře vědom nastupující ministr dopravy, Antonín Prachař. Jen velmi úzký okruh zasvěcených lidí z hnutí ANO, kteří sdílejí zálibu pana Babiše v získávání peněz za každou cenu, je obeznámena s plánem ministerstva dopravy na zpoplatnění používání elektronických přístrojů v prostředcích hromadné dopravy.
Vypracováním studie k dané problematice byl, v této chvíli ještě budoucím ministrem pověřen jeho budoucí náměstek, pan Ezachiáš Roubíček.
Tento finanční génius v minulosti proslul doslova husarským kouskem, při kterém získal obrovský majetek jen a jen díky využívání tepla z biomasy, pocházející z tělíček na speciální zařízení nalapaného hmyzu. Těsně před tím, než dostal nabídku na post prvního náměstka ministerstva dopravy, měl prý rozpracován projekt zabývající se recyklací rybích šupin, které zbudou zcela bez užitku rok co rok po předvánočním prodeji kaprů. Na tuto záležitost je prý podle jeho (Ezachiáše Roubíčka) slov dokonce veliká šance k získání finanční dotace z fondů obnovitelných zdrojů EU, ve výší řádově několika desítek milionů korun.
Tento slibný projekt je ale zatím z důvodu přijetí nabídky práce pana Roubíčka pro ministra Prachaře uložen k ledu, pan Roubíček se ale netají tím, že se k němu po ukončení své práce na ministerstvu jistě vrátí.
Ale zpět k problematice zpoplatnění užívání elektronických prostředků v MHD.
Takže tento finanční žralok je tím, kdo dostal na stůl úkol, jak získat poplatky od těch lidí, kteří při cestě v MHD jednoznačně provozují činnost vedoucí ke zisku svému, nebo ke zisku svého zaměstnavatele. Vzhledem k značné erudovanosti výše zmíněného náměstka, dá se téměř s jistotou očekávat, že svou práci odvede naprosto precizně. O přesné podobě opatření, stejně jako o ceně, se zatím můžeme pohybovat jen na poli fantazie, nicméně už nyní je jasné, že ve výsledku by to mohlo vypadat tak, že každý, kdo bude chtít v MHD využívat svůj elektronický přístroj k pracovní činnosti, bude povinen uhradit určenou částku, jejíž zaplacení se bude prokazovat buď označením dalšího jízdního dokladu, mimo jízdenku jako takovou, samozřejmě formou SMS, kterou lze např. v Praze zakupovat jízdné již nyní, a v plánu je i možnost zakoupení časově daného kuponu pro tyto služby.
Podle slov budoucího prvního náměstka ministra dopravy, která mohl slyšet, jak už jsem předeslal, jen úzký okruh zasvěcenců, půjde o přelomové, ovšem logické opatření. Vlivem jistých omezení, která vycházejí z programu nového kabinetu, který počítá s celou řadou opatření v resortu daní, dojde zcela logicky k tomu, že do státní kasy přijde o něco méně peněz, než tomu bylo dosud.
To je třeba vyvážit ziskem v jiných oblastech, a k tomu budou muset přispět všechna ministerstva napříč politickým spektrem, i odborným zaměřením. Bůh suď, co nás tedy od nové vlády čeká za změny, mně se zatím podařilo odhalit díky mému napojení na dobře informovaný nejmenovaný zdroj v nejvyšším vedení hnutí ANO, tyto skutečnosti, týkající se resortu dopravy.
No, čekají nás asi zajímavé časy...
P.S. - Závěrem si jen dovolím podotknout, že jsem nabídl kolegovi bloggerovi Ondrovi Kňavovi, aby na této záležitosti pracoval se mnou, on se ovšem omluvil, protože sám má prý dost práce se studií záměrů ministerského předsedy Sobotky, který se prý chce osobně zasadit o znovuzavedení povinné vojenské služby, a to prý dokonce ne pouze pro muže, jak tomu bylo v minulosti, ale i pro mladé ženy. Osobně držím Ondrovi palce, a plně chápu, že mě v problematice zpoplatnění využívání mobilních aplikací v MHD nechal samotného, což se, a to uznávám, mohlo dost odrazit na kvalitě mého sdělení.
Hezký den všem.